Tilastoidaan nyt se palstalaisten yleisin asumismuoto ja tuet?
Mielenkiinnosta, kun näkemykset erinäisissä asumis- ja tukikeskusteluissa tuntuvat usein riippuvan ja roikkuvan ihan vain siitä, asuuko itse omistusasunnossa vai vuokralla, ja missä kaupungissa ja saako itse tukea vai ei niin olisi mielenkiintoista kuulla vähän "tilastojakin" siitä, kuinka heterogeenista porukkaa palstalla on?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Omistus ok-talo, muu Suomi, ei tukia
Sama täällä
Oma omakotitalo (lainaa), Turku, ei tukia.
Asumisoikeusasunto, Jyväskylä, ei tukia
Velaton okt, Turun naapuri, ei tukia.
Elämäni varrella olen saanut vain opiskelijan asumislisää 90-luvulla.
Kuopio, omistus, osake kerrostalosta, ei tukia
Velaton omakotitalo Pohjois-Suomessa. Tuet 0e. T. Työtön
Lappeenranta, vuokralla. Asumistuki ja opintotuki.
Asun miehen siivellä ja maksan luonnossa, josko siihen saisi tukia.
Avovaimon kerrostalo-osake. Sen lisäksi vuokralla oleva oma sijoitus asunto siltä varalta, että parisuhde menee poikki ja lähtee kämppä alta. Ei tukia.
Velaton 4h +k, Turun keskusta, ei tukia.
Oma asunto, kuntoutustuki 1200€/kk ja lapsilisät kahdesta lapsesta. En ole koskaan ollut työtön ja jos olisin työkykyinen niin saisin heti töitä (viimeksi kk sitten pyydetty, kyllä harmittaa että tapaturma vei työkyvyn).
Vierailija kirjoitti:
Oma asunto, kuntoutustuki 1200€/kk ja lapsilisät kahdesta lapsesta. En ole koskaan ollut työtön ja jos olisin työkykyinen niin saisin heti töitä (viimeksi kk sitten pyydetty, kyllä harmittaa että tapaturma vei työkyvyn).
Ai niin ja asuinpaikka Vantaa
Uusimaa, oma velaton ok, ei tukia.
Työhistoriaa koko elämän ajalta alle vuosi.
"Koulutuksena" lukio.
Tukia 1400-1500e/kk (Vuokra 900e + toimeentulotuki 500e + muut härpäkkeet jotka kela maksaa. (Ja ennen kuin kysytte; Kyllä huomioidaan täysimääräisena iso vuokrani toimeentulotuessa, on huomioitu jo 6 vuoden ajan))
Ja siis vuokra tietysti
M34
Tampere, vuokra, ei tukia.
Aiemmin sain opintotukea, -lainaa ja asumistukea samaan asuntoon.
Velaton omakotitalo Espoossa, ei tukia.
Omistus kerrostalo 120 neliötä Helsinki. Brutto 4800e, lapsilisät 320e, elarit (kunta maksaa) 360e, yksityisen hoidon tuki 770e
Ei tukia, 100 neliötä Hki ja ok-talo kehyskunta, molemmat velattomia omistusasuntoja.