Tilastoidaan nyt se palstalaisten yleisin asumismuoto ja tuet?
Mielenkiinnosta, kun näkemykset erinäisissä asumis- ja tukikeskusteluissa tuntuvat usein riippuvan ja roikkuvan ihan vain siitä, asuuko itse omistusasunnossa vai vuokralla, ja missä kaupungissa ja saako itse tukea vai ei niin olisi mielenkiintoista kuulla vähän "tilastojakin" siitä, kuinka heterogeenista porukkaa palstalla on?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vuokra, Kuopio, ei tukia.
Tarkoitin siis ei tuki asumiseen.
Omistusasunto Helsinki, ei tukia.
Tampereella vuokra 813 e.
Olen opiskelija, joten tulona opintotuki 353 e sisältäen huoltajakorotuksen. Ja opintolaina toki, mutta se nyt ei oo tuki.
Mies töissä, mutta saadaan asumistukea 130 e, koska yhteensä tulot on liian pienet.
Lapsilisän tietty meidän perhe saa.
Aso, kallis, ei tukia, pienet tulot (jää n. 20 e vaille... :(). En ole koskaan saanut muuta kuin lapsilisät ja nyt nekin loppu.
Minkähän perkeleen takia mä tulisin tänne kertomaan? Saat ap paljaan takamukseni pussattavaksi.
Ok talo Turku
Rivitalo UK
Tukea tavallaan saan kun kummassakin on tiloja vuokralla
Suomessa talossa kaksi asuntoa. Toinen vuokralla opiskelijoita, saavat tukia
UK kaksi huonetta vuokralla, kumpikin saaa hieman tukea vuokran maksuun
Polvitukea käytän myös joskus.
Omistus, pieni kunta, opintotuki 250€/kk
Omistusasunto, Länsi-Helsinki, ei tukia, sinkku. N39
Vierailija kirjoitti:
Minkähän perkeleen takia mä tulisin tänne kertomaan? Saat ap paljaan takamukseni pussattavaksi.
Ihan kaikkiin ei ole pakko vastata, eikä kaikkia ole pakko lukea, voi ohittaa ihan hyvillä mielin. Oletko luullut, että jokaiseen aloitukseen on jotain kommentoitava, voi sinua vähä-älyistä rassukkaa!
Vierailija kirjoitti:
KOUVOLA😄
Onko Kouvola-tukka kans? Ja saatko tukkaan tukea?
Omistus, Helsinki, (hitas), velkaa, ei tukia.
Häme, pieni kaksio sinkulla 50 vee, velaton, tän vuoden alusta ansiosidonnainen, ei muita tukia.
Jyväskylä, omakotitalo ja kotihoidontuki (perusosa.) Töihin palattua ei mitään tukia.
Omistusrivari, velkaa jäljellä 35000, en ole saanut tukia opiskeluajan jälkeen. Sen sijaan tuen itse kahta opiskelevaa lasta.
Vuokralla Hekan asunnossa, tätä ennen asuin kaupungin työsuhdeasunnossa. Tukena soviteltu ansiosidonnainen, jota on tältä vuodelta maksettu 11 078 euroa (viime vuonna yhteensä 5758e).
ASP-tilille säästettynä 18k€, mutta osa-aikaisena määräaikaisessa työssä en saisi riittävästi lainaa järkevään ensiasuntoon Helsingissä.
Omistusasunto kerrostalossa, Espoo, ei tukia.
Vuokralla, Turku, työn takia, omakotitalo maalla johon muutto edessä kun lapsi lopettaa yläasteen.
Talosta velkaa n. 20 000€ jäljellä.
Ei tukia, ei perussairauksia
423 neliötä, uima-allas, 6 ha metsää. Uima-altaan lämmityksen, sähköt, sekä muut asumiskulut maksaa sossu.