Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläimen paska on hyväksyttyä jalkakäytävien reunoilla?

Vierailija
04.01.2024 |

Muttei ihmisten?  

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään tajuu

Vierailija
2/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse kerään aina sekä oman että muidenkin koirien jätökset.

Vierailija
4/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itsekin kyykkypaskalla tien varrella, koska samaa tavaraa se on. Ihmisillä pitää olla vähintään samat oikeudet kuin eläimillä.

Vierailija
5/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajalla on sontaa aivojen tilalla?

Vierailija
6/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP erehtyi, ne jätökset on valuneet niiden ulkoiluttajien lahkeista.

Vierailija
7/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilta jää aika pienet kasat.

Mutta aina välillä täällä päin liikkuu hevosia, poliisihevosia yleensä. Niiltä jää ihan järkyttävän kokoiset läjät, minkä kimppuun koirat sitten syöksyy. Miksei hevosten omistajilla ole velvollisuutta korjata jätöksiä?

Vierailija
8/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallislehdessä oli sarkastinen pakina aiheesta.

Koiraansa kakittava henkilö tapaa kaverinsa, joka kyykkii jalkakäytävän sivussa tarpeillaan.

Vierailija
9/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella taloyhtiön pihassa on koiranpissit ja kököt. Varmaan koko kulmakunnassa, jalkakäytävät, kävelytiet, luonto. Keltaisena maa. Happi meinasi loppua kun sen näki. Kesäisin varmaan sama ja ympäri vuoden, vaikkei näy näin selvästi. Osa piilottelee hankeen tai puskaan sen vielä ylläriksi.

Vierailija
10/11 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipä tarina muistiinpanoistani:

Moi! Mitäs sinä siinä kyykit, pyörätien laidassa?

- No moikka! Mikäs tässä kyykkiessä kun aurinko paistaa.

Näyttää paistavan joo, ihan paljaalle persuukselle. Noinko vain perätuhtoa tuuletat vai tuliko köntsät housuun?

- Eikun tässä vasta köntsiä odotellessa. Otin siksi tämän eilispäiväsen Iltasanelmat kainaloon, että olis mukavampi odotella painavaa asiaa kun on jotain kevyttä lukemista, jos sattuu tulemaan pitempi istunto. Lopuksi tähän voi kätevästi pyyhkäistä, niinhän sitä sanotaan että vessapaperin arvoista koko sanelmat.

Et sinä siinä saa jöötillä kököttää, se on laissa kielletty. Ylös nyt.

- Jaa, on vai? Ei uskois kun katsoo näitä satoja läjiä tämän pyörätien varrella. Ihan luulin, että yleinen ulkohuussi tässä on tai nykytaidetta, joku Sontaraitti tai sen tapainen installaatio.

Ne on koiranpaskoja. Se on eri asia, meinaan tuo ihmisuloste.

- Samaa mieltä. Ne on koirat lihansyöjiä, minä olen täysi kasvissyöjä ollut jo vuodesta -95. Nopeammin tämä kasvispohjainen tortelliini tähän maatuu kuin rekun luusoppa. Yritän osua tuohon kahden kasan väliin, vaan melkoisesti pitää taiteilla noin kapeaan välmään.

Tienvarren lannoitus loppuu nyt! Nouset justiinsa ylös, tai ainakin housus nousevat.

- Ei mahda mitään enää, se on latinki jo putkessa. Ne on eiliset hernesopat jotka on tulossa, saattaa levitä laajemmalle. Väistys vähän kauemmas ettet ole polvias myöten rokassa kuten minä männäviikolla kun mopsinmuffiniin liukastuin omalla postilaatikolla.

Ei hyvänen aika! Ylös nyt heti!

- Oota, pyyhkäsen. No niin, valmista tuli.

Ei ole todellista... Repäise siitä Iltasanelmasta vielä yksi sivu irti ja kouhase tuo lörtsy mukaas.

- En kouhase, kun en enää tiedä mikä noista läjistä on minun. Pitäis sormella törkätä, että lämpimän löytäis. Sitäpaitsi minä en jätöksiäni korjaa niin kauan kun ei ole verovaroilla kustannettuja ja asialle nimettyjä roskiksia sadan metrin välein. Tai tiheämmin.

Paskaros...? Siis kotona sitä ruukataan jässillä istua ja itse huolehtia omista ruskeista.

- Jaa. Ei ihan näytä siltä kun ympärille vilkaisee. Minä maksan veroja kuule sen verran suolasesti saman verran kuin kaikki muutkin koiranomistajat, että enköhän minä pungerra ihan mille penkereelle huvittaa. Ja siihen jää. Ellei ole roskiksia sitä varten lähettyvillä ja mahdollisesti jää sittenkin ellei keruupusseja saa ilmaiseksi ja mahdollisesti jää sittenkin kun siihen olen tottunut.

Ryhtiä nyt! Eikö sua saa millään ymmärtämään, että ne on toiset koiranomistajat eri asia. Ne toiset saa jättää paskat mihin haluavat, et sinä, minä tai naapurin setä.

- Vetoan samaan kuin ne toiset koiranomistajat: En ymmärrä kun en halua ymmärtää. Eikä tämä voi ketään häiritä, ihan luonnollisesta ruumiintoiminnosta kyse.

Vierailija
11/11 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sinäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi