Suomenruotsalainen vastaa tunnin ajan...
...joulunviettokysymyksiin. Vastaan mahdollisimman ytimekkäästi.
Hyvää joulua kaikille!
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:22"]
Tjäna, grabben! Gillar du tjejer?
[/quote]
Jag är själv en gift tjej. Jag tänder på men.
[/quote]
Kesti jonkun aikaa ottaa Googlen Kääntäjällä selvää, mitä tuo riikinruotsinkielinen vastaus tarkoitti! :)
[/quote]
Siis tämä vastaus: "Tjäna, grabben! Gillar du tjejer?" Kun en oikeasti ole ruotsinkielinen, enkä varsinkaan riikinruotsinkielinen! Ap.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:47"]
Syöttekö joulunakin rapuja?
[/quote]
Se olisi mielestäni moukkamaista. Joku voi syödäkin. Meillä syödään itse tehtyjä laatikoita, kaloja jne "perinteistä" jouluruokaa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:22"]
Tjäna, grabben! Gillar du tjejer?
[/quote]
Jag är själv en gift tjej. Jag tänder på men.
[/quote]
Kesti jonkun aikaa ottaa Googlen Kääntäjällä selvää, mitä tuo riikinruotsinkielinen vastaus tarkoitti! :)
[/quote]
Siis tämä vastaus: "Tjäna, grabben! Gillar du tjejer?" Kun en oikeasti ole ruotsinkielinen, enkä varsinkaan riikinruotsinkielinen! Ap.
[/quote]
Tässä alkuperäinen AP. Tulitko minulle apulaiseksi?
Kysykää nyt siltä joulunvietosta idootit.
men = mutta
män = miehiä
helpottaa googletusta. lausutaan ihan eellä kumpikin. siihen ei ole sääntöjä, sen oppii pikkuhiljaa halutessaan. riikinruotsissa sitten lausutaan noi eet ja äät ihan eri tavalla (useimmiten järkyttävästi).
suomenruotsalainen joulu on useimmiten nätti, mutta ylilyöntejä kuten verkkareita salkkareita ja kännäämisiä löytyy toki meiltäkin.
Tämä alkaa olla valmiiksi taputeltu tältä erää. Vastaan vielä yhteen kysymykseen.
Harmi, ettei joulunvietto kiinnosta vaikka olisin vastannut avomielisesti kysymyksiin.
Hyvää yötä, joulua ja tulevaa vuotta kaikille av-mammoille!
Både och. Midsommaren och julen är ok.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:59"]
Tämä alkaa olla valmiiksi taputeltu tältä erää. Vastaan vielä yhteen kysymykseen.
Harmi, ettei joulunvietto kiinnosta vaikka olisin vastannut avomielisesti kysymyksiin.
Hyvää yötä, joulua ja tulevaa vuotta kaikille av-mammoille!
[/quote]
tiedätkö yhtään mitä kello on? jos olisit aikaisemmin tullut niin olisi varmaankin tullut kysymyksiä.
Tästä ketjusta voi tehdä sellaisen johtopäätelmän, että osa kysyjistä ei ymmärtänyt ketjun teemaa ja osa oli liikkeellä kiusaajamentaliteetillä. Tarvitaan asennemuutos jotta saman maan kansalaiset oppisivat ymmärtämään toisiaan ja tekemään jotain tämän maan kannalta hyödyllistä.
Ensi vuodesta on luvattu kovaa lamavuotta eli minäkin kehoitan nauttimaan tämän vuoden joulusta täysillä.
Kerro vielä, syötkö silliä jouluna?
Dethär är ju roligt. Om x toiseen + x = 0 är en ekvation som går att lösa, så får vi: x^2 + x = 0, eller x(x+1)=0, alltså x = 0, eller x = -1.
Integralen av ln(x)dx = xlnx - x
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:16"]
ostitko joululahjat stockmannilta? :D
[/quote]
En. Tein osan lahjoista itse eli ostin niiden tarvikkeet käsityökaupoista. Ostin osan lahjoista antiikkikaupasta ja teineille ostin kirjojen lisäksi lahjakortit Kappahliin.
[/quote]
Entäs tänä vuonna?
Meneekö teillä normaalisti niinkuin strömsössä?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:13"]
LOL, tässä ketjussa suomalainen paljastaa estoitta jouluminänsä. Arkena on sitten se rumempi ja tyhmempi minuus valloillaan :D
[/quote]
Jaksaa aina vaan naurattaa tämä: noi "toiset" on väärässä ja tyhmiä -> minä olen älykäs ja parempi ihminen - asenne.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:54"]
Kysykää nyt siltä joulunvietosta idootit.
[/quote]
Heheh, luin tätä ketjua. Ainostaan 6 ymmärsi mistä AP halusi kertoa. Muut jauhoivat niitä näitä ja seitsemäs joulukysymyksen esittäjä oli myöhässä. Sillit kuuluvat kalojen ryhmään.
Jos olisin itse suomenruotsalainen, en jaksaisi vastailla noin kohteliaasti änkkääjien kysymyksiin. Olisin ohittanut ne kylmän rauhallisesti ja keskittynyt noihin vähäisten joulukysymysten vastaamiseen.
Toivottavasti av:n väki on vähemmän ksenofobista ensi vuonna.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 00:44"]
Miksi puhutte aina niin kovalla äänellä bussissa, junassa ja metrossa???
[/quote]
En ala ottamaan vastuuta toisten tekemisistä. Olen toki huomannut, että suomenruotsalaiset ovat vilkkaampia kuin suomenkieliset. Ehkä he repivät ilon irti elämästä ja tutun kohtaaminenkin on nautinto.