Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä niin kunnioitan teitä hoitajia - en koskaan pystyisi

Vierailija
23.12.2013 |

- pyyhkimään toisen aikuisen persettä

- pesemään tuntemattomien kikkeleitä ja pimppejä 

-  oksennuksien, ulostuksien, kuukautisverien keskellä työskentelyä

yh.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kovin moni sairaanhoitaja tuollaista tee. Erikoissairaanhoidon puolella harvemmin muualla kuin teholla pyllyjä pyyhitään. Lastenklinikalla en ole pyyhkinyt kenenkään pyllyä vuosiin. 

Vierailija
2/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketkä ne perseet ja kikkelit pesee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tuohon aloittajan listaan vielä syöttämisen, pukemisen, pesettämisen ja muun hoivaamisen. Ei vain tule minulta ollenkaan luonnostaan. Kaikenlainen hoivaaminen tuntuu minusta kömpelöltä ja vastenmieliseltä.

Vierailija
4/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kiitos. En kyllä muista milloin olisin viimeksi tehnytmitään noista aloitusviestissä  mainituista asioista. Opiskeluaikana kylläkin. Terv. Sh sisätautipolilta

Vierailija
5/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin aika puuduttavaa hommaa ja palkka surkea. Jonkun on homma kuitenkin tehtävä.

Vierailija
6/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuota harvoin kuulee, useimmiten palaute on negatiivista ja "aina ootte kahvilla ku minä tuun..."  Kaikkeen tottuu, paskanhajuunkin. Ja enimmäkseen mummot on mukavia :)

Vierailija
7/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:14"]

No ketkä ne perseet ja kikkelit pesee?

[/quote]

Kuule ihan itse potilaat ne pesevät. Psykiatrian puolella ei avusteta yleensä vessassa laisinkaan, ihmiset tekevät sen itse. Saati erikoissairaanhoidossa, jossa valtaosa ihmisistä on ihan työikäisiä ja nuoriakin. Olen viimeksi pyyhkinyt jonkun pyllyä vuonna 2009. T: sairaanhoitaja lastenpuoli

Vierailija
8/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kiitos

Vierailija
9/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee tarve sairaanhoitajilla vakuuttaa, etteivät perseitä pese. Kyllä nekin niitä pesee jos työskentelevät osastoilla, joissa potilasmateriaali sen edellyttää ja niitähän riittää.

Vierailija
10/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä ainakin on sairaanhoitaja joka tekee myös kaikkea tuota ap:n mainitsemaa. En yhtään ihmettele mainetta ei ole kun heti ollaan vakuuttelemassa ettei meidän tarvitse sitä tehdä kun ollaan sairaanhoitajia.

Kiitos ap. Kiitosta on aina mukava saada ja itse ainakin arvostan omassa työssäni ihan kaikkia osa-alueita. Lääkehoidosta, takapuolen pesemiseen ja oksennuksien korjaamiseen.

Vierailija
11/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten taas jotkut eivät pese lainkaan ja oikeastaan ärsyttää tällaiset aloitukset, joissa tehdään selväksi että pyllyn peseminen olisi jokapäiväistä työtä. Se antaa myös ihan väärää mielikuvaa siitä, että sairaanhoitajan työ kaikkialla olisi sellaista. Itse en todellakaan jaksaisi mitään kroonikkolakanoita ja pyllyn pesuja tai raskaita nostoja ja siksi olen erikoissairaanhoidossa Eikä se tee minusta yhtään vähempiarvoisampaa hoitajaa, vaikka en tuollaisesta pidäkään. Sairaanhoitajille on tarjolla todella mitä erilaisempia työympäristöjä ja jos pyllyjä ei halua työssään pestä, voi hakeutua paikkaan jossa ei tarvitse.

Vierailija
12/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Alzheimerin taudista kärsivää pappaani (98v) parisen viikkoa sitten, ja ihan oikeasti, iso käsi kaikille lähihoitajille.

Pappani on muistiongelmaisten osastolla ja tovin tuijottelin sitä vanhusten touhua yhteishuoneessa aika järkyttyneenä.

Olen todella kiitollinen että lähihoitajat hoitavat sotaveteraanipappaani kunnioittaen :) Kiitokset hämeenlinnaan!

Vierailija
13/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kiitos. Tuo kaikki tosiaankin on kuulunut työhöni monta vuotta. Ei se tunu sen kummemalta kuin hampaiden harjaaminen toiselta. Tehohoidossa ja tehostetussa valvonnassa, yliopistosairaalan päivytystyksessä työn tekee sairaanhoitaja. Tietyissä yksiköissä ei edes ole vanhoja kunnon perushoitajia tai lähihoitajia töissä, kun kaikilta vaaditaan se sh:n tutkinto. On pystyttävä yhtä lailla perushoitoon kuin erikoisosaamiseen.

Potilaat eivät myöskään ole pelkkiä vanhuksia; moni nuori ja työikäinen loukkaantuu vakavasti liikenteessä, työssä, vammautuu laskettelurinteessä , saa aivoverenvuodon tai -infarktin jne. Kun on halvaantunut, nukutettuna hengityskoneessa, tai vain niin kipeä ettei kykene ilman apua hoitamaan pesujaan, sen tekee hoitaja.

Hyvää joulua muillekin sairaanhoitajille ja mukaville potilaille, joita suurin osa ihmisistä todellakin on.

Vierailija
14/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:15"]

Lisäisin tuohon aloittajan listaan vielä syöttämisen, pukemisen, pesettämisen ja muun hoivaamisen. Ei vain tule minulta ollenkaan luonnostaan. Kaikenlainen hoivaaminen tuntuu minusta kömpelöltä ja vastenmieliseltä.

[/quote]

Tosi on. Itse olen ainakin kiitollinen, että on koulutettuja amattilaisia, jotka kykenevät hoitamaan esimerkiksi omia vanhempiani, kun aika tulee. Minulle hoivaaminen on vierasta ja epämiellyttävää, joten mielelläni annan sen jonkun toisen tehtäväksi. En oikeasti kykenisi tekemään hoitajan työtä viikkoakaan.

Vierailija
15/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti miten vallalla on käsitys, että erikoissairaanhoidossa olisi pääsääntöisesti hyväkuntoisia, työikäisiä ihmisiä, jotka ovat omatoimisia? Toki näitä potilaita on, mutta tapaturman tai leikkauksen tai jonkin sairauskohtauksen jälkeen on erittäin yleistä joutua auttamaan potilaita myös näissä asioissa. Oli potilaan ikä mikä hyvänsä. Erikoissairaanhoidossa on pääsääntöisesti sairaanhoitajia, joten on päivänselvää kuka näitä hommia tekee.

t. sh "suuresta ja mahtavasta" HUS:sta.

Vierailija
16/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin noita hommia ihan Hus:n sairaaloissa olen tehnyt kun olen keikkaillut sairaanhoitajana. Omassa työssäni ensihoitajana en tuota tietenkään tee, mutta paljon muuta sotkuista kyllä.

Vierailija
17/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tähän*, no:16

terveisiä vanhalta Tölikkäläiseltä

Vierailija
18/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin, etten ikinä pystyisi mainittuihin, mutta kaikkeen tottuun. Kakkajutut menee leikiten... Oksennus, lima ja veri ovat ehkä pahimmat. 

Vierailija
19/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kunnioitan teitä myös ammattitaidon takia. Itse en voisi koskea vieraaseen (edes terveeseen) ihmiseen saati jos joutuisi tekemisiin eritteiden kanssa. Ihan älytöntä että teidän palkat eivät ole suurempia.

Vierailija
20/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tuota pyllyjä pestyä vaikka sairaanhoitaja olen :D Tosin ei joka päivä, mutta esimerkiksi tänään saunotin yhden.

Ja kyllä mielenterveysosastollakin voi "joutua" vessa-suihkutus avuksi! 

Kaikista siihen ei ole, vaikka normaalia elämää se vain on :)