pitääkö serkun noudattaa meidän sääntöjä kun on yötä meillä
Hänellä omaa rahaa mukana ja karkkia pitää saada. Tytöillä karkkipäivä lauantaisian eli tänään. Serkku kävi eilen tyttöjen kanssa asialla kaupassa. Myöhemmin tytöt sanoivat et serkku osti karkkia vaikka tytöille ei ostettu. Lupasin kaikille jäätelöt asialla käynnistä palkkiona ja tytöt olivat siiehn tyytyväisiä.
Mitä mieltä oletteko olenko vain liian tarkka äiti kun olen sitä mieltä ettei serkunkaan olisi pitänyt karkkia ostaa? Meillä meidän tavat ja kai niitä on hänenkin meillä ollessa toteltava.
Kommentit (66)
joten olisiko tuo kuollut vaikka karkkia saa vasta lauantaina.
Tuskin tässä mistään joustamisestakaan on kyse. Kai ap ja kuka tahansa muukin voi lomilla vieraiden kansssa joustaa ja mennä ostamaan vaikka kilon herkkuja yhdessä. Tässä on kysymys siitä miten köyttäydytään siten, ettei pahoiteta toisten mieltä
ja tarviiko kylässä huomioida " emännän " ohjeet.
hän ei olisi tällä hetkellä suunilleen terapian tarpeessa noin kauheesta onnettomuudesta!
Minkä ihmeen takia karkkipäivää olisi tarvinnut vieraan vuoksi siirtää. Ap kirjoitti serkun tienneen karkkipäivän olevan lauantain.. " siis huomenna" , jolloin serkku olisi yhä heillä kylässä. Kai nyt olisi voinut sen verran odottaa ?
Uskomatonta mitä vaatimuksia vieraat voisivat asettaa.
Vierailija:
Eli olisitte pitäneet karkkipäivän serkkunne kyläilyn vuoksi eilen ja tänään ei sitten enää. Ja olisit sanonut saman myös serkulle.
Eikös ap ilmoittanut tytöille että tänään saatte kaupasta ostaa jätskit ja huomenna sitten olsi se karkkienvuoro.
eikös se serkku joka kuitenkin on koululainen olisi voinut odottaa tai jos karkkihammasta oli ihan pirustu kolottanut voinut pyytää luvan karkin ostoon jos ap lapsetkin sitten herkkuttelisivat jo perjantaina.
Ihan hyvää olisi kyllä tehnyt tuo yhden päivän odottelu. Itse tosin teinien äitinä tiedän, miten nuorten elämä voi joskus pyöriä pelkän makean ympärillä ja miten kolikot polttavat taskussa. Mutta silti tädin luona olisi ollut oivapaikka opetella, ettei aina voi tehdä asioita omanmielensä mukaan.
Jos meille on tulossa yövieraita vaikka kauempaa,niinkun joskus tulee maalta tänne kaupunkiin. Niin otetaan rennommin ja kun kaupungille lähdetään niin ostetaan herkkuja ja karkkeja,ja siirretään sitä karkkipäivää koska meidän elämä ei siitä sekasin mee : )
Ihan kiva olisi keskustella asaillaisesti millä tavalla kukin on nähnyt kenenkin toimivan oikein/väärin ja miten tälläisen hyvin arkipäiväisen tilanteen jälkeen toimitaan tai miten olisi pitänyt toimia ennen.
Tälläiset kysymyksen asettelut ovat parhaita kasvatuksellisia pohdintoja.
että poikani serkku olisi käymässä ja karkkipäivä olisi lauantai niin voi olla, että tekisimme poikkeuksen eli pitäisimme karkkipäivän pienessä muodossa. Tai sitten serkku saisi ostaa ja poikamme ei; voihan olla ettei hän tahtoisikaan.
Vierailija:
Mutta serkun ei pidä oppia et maailma on epäreilu jos minä ostankin vain tytöilleni??ap
kun serkku osti karkkia itselleen.
Serkku on kuitenkin vain lapsi, eikä varmaan tarkoittanut varsinaisesti mitään pahaa. Tuskin hänellä silti esim. niin paljon on rahaa, että hän olisi voinut ostaa tarjotakseen kaikille.
Sun rahat sen sijaan varmasti riittäisivät vaikka ostamaan kuinka isot pussit jokaiselle lapselle.
Lasta ei mun mielestä tarvitse alkaa mitenkään kohtuuttomasti rankaisemaan jostain ajattelemattomuudesta, eiväthän kaikki aikuisetkaan osaa niin ajattelevaisia olla.
Jospa hänellä oli ensimmäisen kerran omaa rahaa ja hän halusi sillä ostaa karkkia, kun kerran tilaisuus tuli eteen? Sangen inhimillistä.
ja joo, kyllä noin seiskaluokkalaiset teinipojat voi aika ajattelemattomia olla. Kun näin luokkatovereitani muistelen.
Ja itse asiassa mitä suuremmalla syyllä - mun mielestä tuollaista murrosikäistä kollia ei todellakaan enää mitkään karkkipäivät koske. Eli hänen ei tarvitse käyttäytyä samoilla säännöillä kuin hänen pikkuruiset serkkupimunsa.
13v on jo puoliksi aikuisten maailmassa ekaluokkalaisiin nähden, ero on valovuosia.
anna nyt mun kaikki kestää.
Ja joo, ei ap sun tarvitse päästää lapsiasi limpparidiskoon vaikka serkkupoika voisi mennäkin sinne tyttöjä tanssittamaan...
Onko se nyt sit ihme jos teidän mielestä 13v on puoliks aikuinen jo et noi pedofilit kuolaa teidän napapaitaisten pikkutyttöjen perään
Mun mielestä se taas on just niinpäin,et noin iso poika (olikos serkku poika,no kuitenkin...) osaa kyllä jo ajatella muitakin kuin itseään,toisin kuin ap:n pienemmät lapset jotka tietysti ihmettelee et miks he ei saa ja serkku saa...
Kyllä 13-vuotias on sen verran iso, että osaa käsitellä rahaa ja ostaa omilla rahoillaan, mitä haluaa. Siihen on sinun ja taaperoidesi vain tyydyttävä. Vai alatko kohta määräilemään, että serkun vanhemmat eivät saa ostaa itselleen saunakaljaa, kun et sinäkään sellaista osta.
EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!
Monet 13-vuotiaat vetelee ekat känninsä. Arvaa kysyvätkö lupia?
en mä ainakaan montaa sen ikäistä tunne, jotka enää olisi ihan lapsia. Ja pedofilian kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, jos 13v jo onkin puoliksi aikuisten maailmassa. 2 vuotta ikää lisää ja voi jo tehdä kesätöitä.
Itse olin 14-vuotiaana ekassa työpaikassa, eikä siellä ainakaan kohdeltu lapsena enää, vaan piti paiskia hommia siinä missä muidenkin.
Mä olisin sanonut omille pikkuisille flikoille, että serkku on jo iso poika ja isot pojat saa päättää itse.
se muu joustaminen elämässä onnistuu jos näin pienen asian kohdalla jo niin vaikeaa?