Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin tänään ekaa kertaa erityiskoulun joulujuhlassa.

Vierailija
22.12.2013 |

Noh, eilen. Missään ei näkynyt huonosti käyttäytyviä lapsia. Ainoat huudot ja "riehumiset" lähtivät muutamasta taaperoikäisestä. Esitykset olivat hienot ja lapset selvästi nauttivat esittää niitä. Vanhemmatkin olivat pääsääntöisesti pukeutuneet siististi, kuten myös oppilaat.

Ainoastaan juhlan kääntäminen viittomakielelle, pari sokeaa oppilasta ja pyörätuolissa istuvaa lasta kertoivat, ettei kyseessä ole ns. normaalikoulu.

Olin odottanut aivan muuta av-palstan perusteella.

terv. dysfasialapsen äiti joka nautti suunnattomasti lapsensa ensimmäisestä (koulun) joulujuhlasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sijaisopena. Missään ei ole ollut sellaista hurttia huumoria ja ennenkaikkea toisten tukemista. Ei kilpsilua vaan iloa ja kannustusta osaamisesta. Oli välillä riitaa, ei ne enkeleitä olleet, mutta kuiteskin kyllä loistava tiimi.

Vierailija
2/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 00:09"]

Noh, eilen. Missään ei näkynyt huonosti käyttäytyviä lapsia. Ainoat huudot ja "riehumiset" lähtivät muutamasta taaperoikäisestä. Esitykset olivat hienot ja lapset selvästi nauttivat esittää niitä. Vanhemmatkin olivat pääsääntöisesti pukeutuneet siististi, kuten myös oppilaat.

Ainoastaan juhlan kääntäminen viittomakielelle, pari sokeaa oppilasta ja pyörätuolissa istuvaa lasta kertoivat, ettei kyseessä ole ns. normaalikoulu.

Olin odottanut aivan muuta av-palstan perusteella.

terv. dysfasialapsen äiti joka nautti suunnattomasti lapsensa ensimmäisestä (koulun) joulujuhlasta.

[/quote]

Minusta tuntuu, että tiedän missä koulussa olit. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

dysfasia, kuulovammat, näkövammaisuus ja liikuntavammaiiset harvemmin ovat niitä erityislapsia, joille käyttäytyminen olisi vaikeampaa kuin keskimäärin.

Ne ovat ihan toiset diagnoosit, joilla on vaikeuksia käytöksen kanssa.

Vierailija
4/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 00:13"]

dysfasia, kuulovammat, näkövammaisuus ja liikuntavammaiiset harvemmin ovat niitä erityislapsia, joille käyttäytyminen olisi vaikeampaa kuin keskimäärin.

Ne ovat ihan toiset diagnoosit, joilla on vaikeuksia käytöksen kanssa.

[/quote]

Enkä tarkoita sitä, etteikö esim. autisti-, asperger- tai adhddiagnoosin saanut osaisi koskaan käyttäytyä tilaisuuksian edellyttämillä tavoilla. Meidän ns. diagnoosittomien, pitäisi vain muistaa se, että joillakin on sellaisia ominaisuuksia, että se käytös vaatii paljon enemmän kuin meiltä.

Vierailija
5/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisope sanoo, että mulla oli enimmäkseen  artisteja ja kehitysvammasia.

Vierailija
6/6 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Toki lapsen käytös on paljolti kiinni myös diagnoosista ja tuossakin koulussa on aika laaja skaala erilaisia lapsia. Mutta ainakin joulujuhlassa kaikki oppilaat (myös ne vanhimmat eli kuudesluokkalaiset) istuivat nätisti eikä heidän osaltaan ollut mitään hämminkiä. Ketään ei ainakaan viety ulos huonon käytöksen takia. Suurimman metelin aiheutti tosiaan yleisössä olleet pari taaperoikäistä. Kieltämättä odotin vähän muuta mutta ehkä olen lukenut liikaa tätä palstaa :D

Ylipäänsä olen ollut tosi yllättynyt siitä, miten erityiskoulussa on tämä syyslukukausi mennyt. Mitään ongelmia ei ole ollut ja jos oppilaiden kesken on ollut pienintäkään kahnausta, niistä on heti ilmoitettu vanhemmille.

Ainoastaan vähän harmittaa, että oma lapseni ei ollut esiintymässä. Jouluevankeliumin lukeminen oli annettu muutamalla 1-2 luokalle olevalle, jotka osasivat ainakin jotenkuten lukea. Koulun vitosluokkalaiset vastasivat muutoinkin koko juhlan järjestämisestä ja hienot juhlat olivat järjestäneetkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme