Onko teistä kukaan harkinnut it semurhaa luottotietojen menetyksen takia?
Olen maksanut kaiken pois mutta seinä on pystyssä vielä kolmen vuoden ajan.
Kommentit (28)
Itseasiassa toisinpäin, ajattelin tehdä itsarin parikymppisenä joten otin kaikki lainat vaan irti. Ei huvittanut enää mikään.
Olen ollut sen jälkeen osastolla ja sairaalassa ja tullut toisiin aatoksiin. Nyt olen päälle kolmekymppinen ja menee vielä kuutisen vuotta että luottotiedot palautuvat ja velat vanhenevat.
Eli ei enää ainakaan tässä vaiheessa olisi järkeä, odottelen sen kuusi vuotta.
Miten niin seinä pystyssä? Mihin luottotietoja edes tarvitsee? Pikavipin ottoon korkeintaan ja holtittomalle rahankäyttäjälle on parempikin että luottotiedot ovat menneet niin ei pysty sössimään asioitaan enää pahemmin.
Hyvä sinä. Olet onnistunut maksamaan kaiken pois. Todella hienoa ja esimerkillistä.
Älä tee itsellesi mitään. 3 vuotta ei vie kauan.
Parisuhteen voi löytää, vaikka olisi ollut luottotiedot mennyt.
Miesystäväni on luottotiedoton ja velkaa on hitosti. Hän maksaa sitä parhaansa mukaan pois. Monessa paikassa vaikeuksia, mutta aina löytyy taho josta saa palvelut, vaikka rahapantilla.
3 vuotta on 3 vuoden kuluttua ohi- Älä laske päiviä, vaan keskity hyviin asioihin. 10 vuoden kuluttua huomaat, että 3 vuotta oli lyhyt aika.
Olisipa itsellä noin pienet murheet! Kolme vuotta, eihän se ole mitään.
Ota iisisisti vaan. Nauti pienistä asioista. Ei ole pakko olla mikään bosslady tai lentäjäkirurgi.
En hitossa ja mulla on velat edelleen maksamatta. Luottotiedottomuutta 10 vuotta takana ja ilmeisesti saman verran edessä.
Ylpeä olen että selvisin ja uutta velkaa ei ole. Välillä harmittaa kun tämän takia pidetään kakkosluokan kansalaisena, mutta en välitä kuon hetken. Toivon seuraavan kymmene vyoden menevän yhtä nooeasti että saan taas ihmisarvon.
Olin alaikäisenä luottotiedoton isän takia. En harkinnut mitään peruuttamatonta
Luonnonvalintaa, jos pitää itsemurhaa parhaana noin mitättömän asian vuoksi.
Ensin kannattaisi keskustella velkaneuvojan kanssa, sitten sosiaalitoimen, mielenterveystoimiston työntekijän, ulosottomiehen tai vaikka papin kanssa ennen sitä.
Oikeasti aika monelle ulosotossa olevalle on paljon suurempi murha ja häpeä se, joka velkaantumisen on aiheuttanut. Se taas voi olla pelaaminen, juominen, nettihuijaus tai ihan vaan omien asioitten sössiminen, kun on aina ollut kunnia-asiana se, että kaikki laskut maksetaan eräpäivänä.
Elämä on muutakin ku mitä olet paperilla ja raha. Jos noi kaks asiaa vaan merkkaa eikä osaa muuta arvostaa niin joo itsaria vaan koska ei sellainen voi olla ikinä onnellinen vaikka olis mitä.
Olen. 2006 viimeksi lyhentänyt velkaa, sen jälkeen olen maksanut ehkä yhden laskun. Kaikki päiväkotimaksat, hammaslääkäri laskut, poliklinikka laskut maksamatta. Kaikki synnäri laskut, ulosotossa.
En vaan välittänyt, luovutin elämässä yhdessä vaiheessa.
Pää parani. Kaikkeni yritin, että saisin töitä, ei mitään. Hommasin hygieniapassin ja anniskelupassim, jotta voisin tehdä ravintola töitä. Mutta heti passien perään tuli korona.
3 lasta estää its a rin.
13 vuotta enää elämää kakkosen luokan kansalaisena, silloin nuorin 18v,minä 48v ja sitten hautajaiset mulle.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Alaikäinen ei saa velkaa. Vai oliko kyse siitä, että seurasit isääsi rikoksiin ja sinulle tuli jo alaikäisenä rikosvahinkokorvauksia?
3 ja 11 voivat hakea yksityishenkilön velkajärjestelyä, niin selviävät lopuista veloista 3 tai 5 vuodessa. Alkuun pääsee vaikka heti, kun kirjautuu oikeusaputoimiston sähköiseen palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen. 2006 viimeksi lyhentänyt velkaa, sen jälkeen olen maksanut ehkä yhden laskun. Kaikki päiväkotimaksat, hammaslääkäri laskut, poliklinikka laskut maksamatta. Kaikki synnäri laskut, ulosotossa.
En vaan välittänyt, luovutin elämässä yhdessä vaiheessa.
Pää parani. Kaikkeni yritin, että saisin töitä, ei mitään. Hommasin hygieniapassin ja anniskelupassim, jotta voisin tehdä ravintola töitä. Mutta heti passien perään tuli korona.3 lasta estää its a rin.
13 vuotta enää elämää kakkosen luokan kansalaisena, silloin nuorin 18v,minä 48v ja sitten hautajaiset mulle.
N35
Tarkistapa uudestaan ne ulosotossa olevat velat. Kaikki ennen vuotta 2015 erääntyneet kunnalliset päivähoitolaskut, terveydenhoitomenot, verot, kansalaisopistomaksut ym. ilman oikeuden päätöstä ulosottoon menevät julkiset maksut ovat vanhentuneet. Et sinä niitä 13 vuotta maksa.
Todella säälittävä syy tappaa itsensä. Eihän rahaa edes ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Alaikäinen ei saa velkaa. Vai oliko kyse siitä, että seurasit isääsi rikoksiin ja sinulle tuli jo alaikäisenä rikosvahinkokorvauksia?
3 ja 11 voivat hakea yksityishenkilön velkajärjestelyä, niin selviävät lopuista veloista 3 tai 5 vuodessa. Alkuun pääsee vaikka heti, kun kirjautuu oikeusaputoimiston sähköiseen palveluun.
Mitenhän mulla oli velkanen ( satoja tuhansia markoissa) maatila 17v 80-luvulla?
En luottotietojen takia, mutta sen velan.