Onko teistä kukaan harkinnut it semurhaa luottotietojen menetyksen takia?
Olen maksanut kaiken pois mutta seinä on pystyssä vielä kolmen vuoden ajan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olen. 2006 viimeksi lyhentänyt velkaa, sen jälkeen olen maksanut ehkä yhden laskun. Kaikki päiväkotimaksat, hammaslääkäri laskut, poliklinikka laskut maksamatta. Kaikki synnäri laskut, ulosotossa.
En vaan välittänyt, luovutin elämässä yhdessä vaiheessa.
Pää parani. Kaikkeni yritin, että saisin töitä, ei mitään. Hommasin hygieniapassin ja anniskelupassim, jotta voisin tehdä ravintola töitä. Mutta heti passien perään tuli korona.3 lasta estää its a rin.
13 vuotta enää elämää kakkosen luokan kansalaisena, silloin nuorin 18v,minä 48v ja sitten hautajaiset mulle.
N35
Ilmoittaudut te-tpimistoon ja kerrot tarvitsevasi apua töihin pääsyyn. Menet vaikka työkokeilun kautta töihin. Älä velkaannu enää. Ulosotto nollautuu kyllä, kunhan jaksat odottaa. Lapsesi auttavat sinua myöhemmin.
Et voi tehdä im, koska hankit lapsia.
En. Älkää tekään kukaan rahan takia harkitko itsaria, asioilla on tapana järjestyä.
En. helpottaa elämää kummasti, kun on vain 1 taho joka perii saatavia. Raha ei muutenkaan kasva puissa, joudut joka tapauksessa tekemään sen eteen uhrauksia. Kerrankin joudut elämään reaalimaailmassa, olet todennäköisesti sitä kuitenkin yrittänyt vältellä,koska olet veloissa.
Luottotiedot on mutta muuten voisi kyllä tehdä. Uskallus vielä puuttuu.
M37
Ainoo mikä vit...aaku kämpän saanti vaikeutuu huomattavasti, mikä muu ei tunnu missää
Vierailija kirjoitti:
En. helpottaa elämää kummasti, kun on vain 1 taho joka perii saatavia. Raha ei muutenkaan kasva puissa, joudut joka tapauksessa tekemään sen eteen uhrauksia. Kerrankin joudut elämään reaalimaailmassa, olet todennäköisesti sitä kuitenkin yrittänyt vältellä,koska olet veloissa.
Ihan totta kun se yksi taho on ulosotto. Se perii kaikista veloista yhteensä vain maksukieltolaskurin mukaan, eli noin 2000 euron nettopalkasta jokseenkin kolmasosan. Monella velkaisella se on kolmannes eli noin 700€/kk, joka on paljon vähemmän kuin mitä he maksavat yhteensä eri velkojen kuukausieriä.
Vierailija kirjoitti:
En. Älkää tekään kukaan rahan takia harkitko itsaria, asioilla on tapana järjestyä.
Vittuako se sulle kuuluu mitä me tehdään.
Sait sen perinnöksi. Edunvalvojasi ei ymmärtänyt, että olisit voinut kieltäytyä perinnöstä, jos velkaa oli enemmän kuin varoja. Tai sitten joko sinä tai lähisukulaisesi piti tärkeänä sitä, että maatila säilyy suvussa hinnalla millä hyvänsä. Oikeasti sinä itse et voinut sitä velkaa tehdä edes 1980-luvulla. Jos sinä olit tilan omistaja, joku muu oli ehkä velkaantunut vaikkapa panttaamalla sen jonkun toisen velan vakuudeksi.