Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten yökylät, järjetöntä! Kyllä väsyttää!

Vierailija
21.12.2013 |

Meille olisi taas heti loman aluksi ollut molemmille lapsille  tarjolla jonoksi asti yökyläkavereita. Onneksi ollaan reissuun lähdössä! Ja on tietenkin ollut lähes joka viikonloppu tarjolla jo niin kauan kuin molemmat ovat koululaisia olleet. Ja oli jo eskarissakin kyllä. Ovat tokalla ja kolmannella nyt. Ovat myös itse olleet monesti yökylissä.

No minä olen kuitenkin ihan valmis laittamaan pisteen koko ihme keksinnölle. Se on raskasta hommaa, ainakin minä koen niin, tässä syitä:

-Ei voi olla ihan rennosti kotonaan tietenkään, kun siellä on vieras lapsi, joka tulee ottaa huomioon.

-lapset eivät MILLÄÄN rauhoitu nukkumaan kuten normi-iltana, hysteerinen kikatus jatkuu tunteja, kun ollaan väsyneitä.

-Jostain syystä käy niin, että lapset heräävät aina viimeistään seitsemältä taas kikattamaan ja riehumaan, hyvästi ihana, pitkään nukuttu viikonloppuaamu. Vierasta väsyneenä hysteerisesti kikattavaa lasta et voi laittaa ruotuun yhtä kovasti kun oman laittaisit. Ja siinä sitä ollaan.

Mulla on pitkät työviikot ja viikonloppu on lyhyt, miksei voi vain päiväkyläillä, miksi se vierailu on aina venytettävä yön yli?

No, nyt kysytte, miksi sitten suostun niihin yökyliin? En aina suostukaan, mutta kun jatkuvasti pyydellään, siis myös vanhemmat pyytelee, on vaikea pystyä aina kieltämään. Tämä tuntuu olevan vakiintunut tapa täällä meidän kulmilla, siltä ainakin tuntuu.

Eikö muiden vanhemmat tunne mitään väsymystä ja kyllästymistä näihin yökylähommiin? Olenko ainoa surkimus tällä saralla?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa, että kyllä on negatiivista porukkaa!!! Säälittäisi olla lapsi tuollaisissa perheissä. Jos lapsi ei halua mennä yökylään tai ei halua yökyläilemään kaveria, niin ok. Mutta jos lapsi haluaa ja kaveri sekä perhe ovat tuttuja niin miksi kieltää kokonaan??? Ymmärrän ettei aina jaksa, mutta edes joskus. Joku kirjoitti, miten uskaltaa päästää yökylään, kun voi vaikka olla minkälaisia koteja tai pedofiilejä. Ei kai kukaan tuntemattomaan perheeseen lasta päästäkään tai vastaavasti ota lasta yökylään, jota ei tunne!! Lapseni pääsee yökylään parille parhaalle ystävälleen ja nämä meille. Tunnen vanhemmat hyvin ja tiedän minkälaisia ihmisiä ovat ts.ovat myös minun ystäviäni. Samantien voisi pitää lapsen koko ajan vierellään, jos pelkää niin paljon, että jotain pahaa tapahtuu. Meille, kun tulee ystävä yökylään, elän aivan normaalisti. Ei siitä mitään vaivaa ole. Suurimman osan aikaa ovat lapsen huoneessa, leikkivät tai katsovat elokuvaa. Iltapala ym.on normaalisti katettu ja yksi lisää ei ole sen suurempi vaiva. Joskus, jos on itsellä enemmän energiaa, niin laitetaan poppareita vanhalla tavalla tai leivotaan yhdessä pizzaa tms. Ikävää porukkaa täällä.

Vierailija
42/43 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä komennan jokaista lasta näiden seinien sisällä kuin omiani, lasten kaverit tietävät. Ysiltä ovat sängyssä, oli vieraita tai ei. Siitä tai jostain muusta johtuen, meillä on harvoin yövieraita eikä haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä kovin usein omiani yökylään (7- ja 10v.). Tai no, melkein aina olen päästänyt, jos vaan sopii aikatauluun, mutta eivät onneksi kovin usein pyydäkään. Ongelmana on lisäksi isomman lapsen yökastelu, pelkään, että pissaa sänkyyn kylässä... Lääkkeet on, mutta ei juurikaan auta.

Meille otan vielä harvemmin kyläilijöitä. Meillä on lapsilla yhteinen huone, joten ei oikein edes mahdu. Loma-aikaan voi tulla, tai sitten niin, että toinen meidän lapsista on muualla kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan