Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko vauvan äiti lähteä viihteelle?

Vierailija
21.12.2013 |

Hei! Mitä mieltä asiasta olette? Olen perheellinen ja vauvani on nyt 6kk vanha. En ole kertaakaan käynyt juhlimassa vauvan syntymisen jälkeen. Imetän kyllä, mutta tuttipullot on olemassa vaikka käyttöä niille ei ole ollut. Tunnen huonoa omaa tuntoa edes jos käyn vaikka joskus harrastuksissani. Mieheni käy toisinaan baarissa. Tunnenko turhaan huonoa omaa tuntoa? Mieheni osaa hoitaa vauvaa. Rakastan vauvaani ja hän on lähes joka paikassa mukanani, mutta välillä tuntuu että tämä mamma kaipaisi myös tuulettumaan, varsinkin kun nyt vauva ei koko ajan enää tississä kiinni ja kiinteät ovat tulleet kuvioihin. Miten aikaisin vauvan synnyttyä muut ovat käyneet viihteellä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:05"]Siis oikeasti kaikki kehoittavat pienen lapsen äitiä juomaan viinaa? Haloo?! Ei ole ihme että tapahtuu huostaanottoja ja ls-ilmoitusten määrä on tänä vuonna ollutkin ainakin täällä Helsingin seudulla huikea verrattuna viime vuoteen. Itse olen sos.virastossa töissä ja toimin huostaanotettujen lasten sijoittajana. Tässä työssä näkee niin hirvittäviä juttuja että ette edes uskoisi. Ehdottomasti raitis elämä ja vanhemmat lapselle!

[/quote]

Minä toimin psykiatrisena sairaanhoitajana ja näen työssäni kuinka suuri riski esim äitien masennukselle tulee siitä, että äidit eristäytyvät omista ystävistään ja harrastuksistaan. Jos vauvalla on kaksi normaalia ja tervettä vanhempaa, on vaan hyvä, että kumpikin heistä vuorollaan ottaa omaa aikaa toisen huolehtiessa vauvasta.

[/quote]

psykiatrinen sairaanhoitaja ei hoida tällaisen vuoksi masentuneita.

T tällaisen vuoksi masentunut käyn psykologilla ja ihan muista syistä psykiatrisella sairaanhoitajalla.

äidille! Muista käydä tuulettumassa itsekki!

Vierailija
22/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää kyllä mitä suurin osa täällä kirjoittelee :( Miksi sitä viinaa pitää yleensä edes juoda? lapsellekin paljon turvallisempaa kun äiti ei ole humalassa. Mitä jos hoitaessa sattuu jokin vahinko? Huolestuttavaa tällainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:05"]Siis oikeasti kaikki kehoittavat pienen lapsen äitiä juomaan viinaa? Haloo?! Ei ole ihme että tapahtuu huostaanottoja ja ls-ilmoitusten määrä on tänä vuonna ollutkin ainakin täällä Helsingin seudulla huikea verrattuna viime vuoteen. Itse olen sos.virastossa töissä ja toimin huostaanotettujen lasten sijoittajana. Tässä työssä näkee niin hirvittäviä juttuja että ette edes uskoisi. Ehdottomasti raitis elämä ja vanhemmat lapselle!

[/quote]

Minä toimin psykiatrisena sairaanhoitajana ja näen työssäni kuinka suuri riski esim äitien masennukselle tulee siitä, että äidit eristäytyvät omista ystävistään ja harrastuksistaan. Jos vauvalla on kaksi normaalia ja tervettä vanhempaa, on vaan hyvä, että kumpikin heistä vuorollaan ottaa omaa aikaa toisen huolehtiessa vauvasta.

[/quote]

T tällaisen vuoksi masentunut käyn psykologilla ja ihan muista syistä psykiatrisella sairaanhoitajalla.

[/quote]

Ai, mut ohjattiin neuvolasta juuri psykiatriselle sh:lle. Hassua.

Vierailija
24/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai, mut ohjattiin neuvolasta juuri psykiatriselle sh:lle. Hassua.

[/quote]

Hassua tosiaan, että mekin käytiin miehen kanssa psykiatrisella sairaanhoitajalla lapsemme kuoltua. Ja sitä ennen juttelimme asiasta sosiaalityöntekijän kanssa puolivuotta.

Ei psykologeja eikä psykiatreja riitä kaikille eikä edes joka kuntaan.

Vierailija
25/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Vaikka aika paljon myös kielteistä komttia äitien viihteelle lähdön suhteen, niin kyllä taidan silti uskaltaa lähteä :) kiitos kannustaneille!

Vierailija
26/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä Se, että olen arkipäivisin vauvan kanssa koko ajan kahdestaan. Mies on viikot töissään. Niin haluaisin vauvalle ja isälle yhteistä aikaa kahden kesken. Ja jos lähden baariin, e, minä todellakaan aio juoda paria enempää, sillä en halua krapulaa ja muutenkin kun on nyt ollut niin pitkään alkoholitta (6kk + raskausaika) niin vähempikin riittää.

Vierailija
27/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 17:10"]

Hei! Mitä mieltä asiasta olette? Olen perheellinen ja vauvani on nyt 6kk vanha. En ole kertaakaan käynyt juhlimassa vauvan syntymisen jälkeen. Imetän kyllä, mutta tuttipullot on olemassa vaikka käyttöä niille ei ole ollut. Tunnen huonoa omaa tuntoa edes jos käyn vaikka joskus harrastuksissani. Mieheni käy toisinaan baarissa. Tunnenko turhaan huonoa omaa tuntoa? Mieheni osaa hoitaa vauvaa. Rakastan vauvaani ja hän on lähes joka paikassa mukanani, mutta välillä tuntuu että tämä mamma kaipaisi myös tuulettumaan, varsinkin kun nyt vauva ei koko ajan enää tississä kiinni ja kiinteät ovat tulleet kuvioihin. Miten aikaisin vauvan synnyttyä muut ovat käyneet viihteellä?

[/quote]

Kannattaa ennen sitä vauvan tekemistä miettiä että käydä viihteellä vai kasvattaako lapsia? Tuulettua voi vaikkapa mattoja tamppaamalla tai pitkällä pyörälenkillä. 

Mitä tuulettumista on mennä juomaan alkoholia eri muodoissa baariin ja tutustua senhetkiseen miestarjontaan. Ja seuraavana päivänä olla muissa maailmoissa ja sekaisin lihanhimosta!

Vierailija
28/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti kans vähän silmään että kun puhuit viihteellä käymisestä niin osa oli heti huutamassa känneistä. Tottamooses menet ja pidät hirrrwweeen hauskaa! Mullakin vauva 6 kk ja ekan kerran olin baarissa kun hän oli 4kk.

Vierailija
29/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 17:10"]

[/quote]

Kannattaa ennen sitä vauvan tekemistä miettiä että käydä viihteellä vai kasvattaako lapsia? Tuulettua voi vaikkapa mattoja tamppaamalla tai pitkällä pyörälenkillä. 

Mitä tuulettumista on mennä juomaan alkoholia eri muodoissa baariin ja tutustua senhetkiseen miestarjontaan. Ja seuraavana päivänä olla muissa maailmoissa ja sekaisin lihanhimosta!

[/quote]

Voi jeesus.

Vierailija
30/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monen tyyppistä mielipidettä äitien viihteellä käynti tosiaan jakaa. Niinkuin joku olikin jo kommentoinut, että tuleeko siitä tehdä näin iso haloo. Totta, joko menee tai pysyy kotonaan :) mutta halusin nyt vaan kysyä teidän muiden mielipidettä. Eniten yllätyin kyllä noista kommenteista missä puhuttiin "alkoholin kanssa läträämisestä" tai miestarjonnan katsomisesta. Ei baariin meno tarkoita että alkoholin kanssa läträtään, sitä voi ottaa myös sivistyneesti. Ja en ole näitten viime vuosien aikana kyllä miehiä baariin lähtenyt katsomaan, koska olen varattu, ja onhan siellä varmasti muitakin varattuja jotka ovat muuten vain hauskaa pitämässä.

Vierailija
31/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:06"]

Ei voi ymmärtää kyllä mitä suurin osa täällä kirjoittelee :( Miksi sitä viinaa pitää yleensä edes juoda? lapsellekin paljon turvallisempaa kun äiti ei ole humalassa. Mitä jos hoitaessa sattuu jokin vahinko? Huolestuttavaa tällainen...

[/quote]

Kysymys: "voiko vauvan äiti käydä baarissa isän hoitaessa vauvaa?" on ihan eri asia kuin kysymys: "voiko vauvaa hoitaessa juoda viinaa?". Miksiköhän nämä aina sotketaan keskenään?

Vierailija
32/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin ap niin menisin kyllä mielummin kylpylään,hierontaan ja hoitoihin, söisin ravintolassa rauhassa hyvän aterian, jonkun hyvän ystävän kanssa. Ehkä muutama lasi viiniä.. Baarituulettuminen vie mun mielestä enemmän voimia kuin antaa, mut se onkin vain mun mielipide :) Mut siis jos koet että se olis hauskaa niin siitä vaan, eikai siinä mitään?

Vierailija
33/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi mennä! Itse olin ekaa kertaa viihteellä vauvan ollessa 4kk, muutamat kupit naamariin ja tanssilattialle, hauskaa oli :) Ja muutenkin otan sillälailla ettei seuraavana päivänä ole krapulaa, vähän vaan väsyttää :) Mutta jokainen tyylillään, menee tai on menemättä.

Vierailija
34/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:47"]

Todella monen tyyppistä mielipidettä äitien viihteellä käynti tosiaan jakaa. Niinkuin joku olikin jo kommentoinut, että tuleeko siitä tehdä näin iso haloo. Totta, joko menee tai pysyy kotonaan :) mutta halusin nyt vaan kysyä teidän muiden mielipidettä. Eniten yllätyin kyllä noista kommenteista missä puhuttiin "alkoholin kanssa läträämisestä" tai miestarjonnan katsomisesta. Ei baariin meno tarkoita että alkoholin kanssa läträtään, sitä voi ottaa myös sivistyneesti. Ja en ole näitten viime vuosien aikana kyllä miehiä baariin lähtenyt katsomaan, koska olen varattu, ja onhan siellä varmasti muitakin varattuja jotka ovat muuten vain hauskaa pitämässä.

[/quote]

Tilanne nyt vaan on se että nelisen vuotta sitten kun vielä pörräsin baareissa niin ylivoimaisesti helpointa oli saada yöseuraksi parisuhteessa oleva pienen lapsen äiti. Te erotutte bilettäjäjoukosta helpommin kun musta dildo hautakynttilästä yöpöydällä, pienellä kehulla tanssin aikana/narikkajonossa suuri vaikutus ja ne "pari" siideriä menee huiviin ihan erilailla kun ennemmin.

Ja aamulla on sitten kohtuumorkkis kun yöllinen tiikeri on kesytetty ja taksin takavalot näkyvät. Onneksi rauhoituin ja löysin hyvän vaimon itselleni

Vierailija
35/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olennainen kysymys on se, kuinka paljon äiti voi olla pois kuinka pienen vauvan luota. Minusta n. 6kk vauvan äiti voi hyvin olla toisinaan illan pois, jos haluaa. Itse en ole tuota nuoremman vauvan luota ollut pois kuin muutaman tunnin satunnaisesti, mutta puolen vuoden iän jälkeen olen joka kerta (3 lasta) aloitellut omia menoja. Ja on ehdottomasti hyvä idea pitää kiinni omista menoista, kuten psyk sh sanoi.

Vierailija
36/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä mitä kommentteja, ei kai sen lapsen saaminen tarkoita sitä että pitäisi olla ainoastaan sen vauvan kanssa. Kyllä se vaan on tervettä että äiti lähtee tuulettumaan, pitää hauskaa kavereiden kanssa ja vaikka irroittelee sitten tanssilattialla oikein kunnolla! Yksi ilta vaikka kuukaudessa "omaa aikaa" tekee varmasti hyvää niin lapselle kuin vanhemmillekin. Kyllä niitä 24h pelkästään äitejä näkee prismoissa hermot piukalla tiuskimassa lapsilleen. Terveisin 32v isä..   ps .kyllä se isä pärjää lapsen kanssa kotona, ja pidä oikein hauska ilta!

Vierailija
37/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt reilun vuoden, kertaakaan en ole hoitoon antanut tai yönyli ollut poissa.

Baarireissut on reissattu ennen perheenperustamista.

Lähinnä kauhistuttaa ajatus että pitäisi meluisaan, pimeään, hienhajuiseen yökerhoon lähteä humalaisten keskelle heilumaan.

Miksei niitä lapsia tehdä sitten kun yöjuoksut on juostu?

Ja jos jonkun äidin pää tuuletusta kaipaa, niin miksi juurikin viinalla läträämään?

Miksei vaikka ystävien kanssa ulos syömään, elokuviin, kampaajalle, kauneushoitoihin, lenkille ym?

N25v

Vierailija
38/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellä täytyy tätä pienten vauvojen äitien viihdemaniaa, jos sillä baareja tarkoitetaan ja kännäämistä!

Kuka vauvan äiti haluaa jättää vauvansa ja mennä baariin? Ei olisi ikinä tullut mieleenkään. En tajua mitä parempaa sieltä löytyy kun oma koti ja perhe jos on sellaisen hankkinut.

Omalla kohdallani, tapasin ihmisiä vauvan kanssa päivisin ja iltaisin mutta selvinpäin ei ryyppäjäiset kuuluneet elämääni, ei silloin eikä nyt vaikka lapset isoja.

Kerran kuussa kävin ystävättären kanssa syömässä ja isät hoiti silloin lapsia meillä muutaman tunnin. Se oli mukavaa ja rentoutti varmasti enemmän kun joku alkoholinhuuruinen baari-ilta.

Me halusimme antaa lapsillemme päihteettömän lapsuuden, ei mikään baari voita vauvaa, m inun mielestäni. On muitakin rentoutumiskeinoja vaikka teatteri, leffa joku jumppa tai ostoksilla käynti ystävättären kanssa yms.

Ei ole ihme että tulee niin paljon parisuhdeongelmia kun vanhemmat kiitää baarihileinä vuoroviikoin, miksi? On tainnut tulla pieni virhe tehtyä, tai sitten vaan joillain se onni löytyy baarista.

Vierailija
39/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä miten tiukkapipoista porukkaa täällä tänään on. Ei ku ai niin, ne muut rennommat on viettämässä sitä omaa aikaa, vaikkapa sitten elokuvissa, keilaamassa, syömässä, "viinalla läträämässä".

Löysätkää nyt muutkin hieman pipoa. Jos kerran yli vuoteen käy juhlimassa niin se ei todellakaan ole viinalla läträämistä. Se on todellakin sitä hauskan pitoa ja rentoutumista.

Miksi niitä lapsia tehdään jos niitä ei isät voi hoitaa. Hakekaa ensin sellainen mies jolle sen lapsen voi luottaa älkääkä sille ekalle munan heiluttajalle.

Vierailija
40/65 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin  vakuuttaa, että minun lapsillani on ollut täysin päihteetön lapsuus, vaikka sekä minä että mieheni olemme toisinaan rohjenneet käydä baarissa heidän elinaikanaan. Jätän kotitehtäväksi miettiä, miten tämä voi olla mahdollista...