Kukaan kaljuuntuva mies kokeillut sellaista kiinnitettävää peruukkia?
Joka siis jotenkin ihan liimataan siihen kaljuun. tästä löytyy paljon mainoksia netissä ja YouTubessa mutta onko käytännössä ja tosielämässä toimiva ratkaisu? Kokemuksia?
Kommentit (29)
Miksi minun pitäisi käyttää peruukkia?
Oi, kerro sä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet häpeilevät kaljuuntumistaan? Kaljuuntuminenhan on merkki korkeasta testosteronista.
Koska moni nainen kuin mies on osoittanut viiltävää ennakkoluuloisuutta kaljuunumistani kohtaan. Katsoneet sen (kaljuunumiseni) olevan merkki siitä, että olen, jollain tavoin sairas. Tai sitten vain kykenemätön huolehtimaan itsestäni, ajatuksella, ettei kukaan oikeasti terve ja vitaali mies kaljuunnu. Paisi tietysti kaikki he, jotka ajavat päänsä itse kaljuksi, jolla ilmaisevat halunsa näyttää muun ohessa uusnatseilta, joiden ideologiaa en itse kannata ja joihin en halua millään muotoa tulla liitetyksi. - Niin ja kestään heken, että ottuu siihen, että omaa nuppia ei peitä hiukse vaan näyttää punakankalpealta nahkapallolta. Ja näyttäisi vielä enemmän sellaisela, jos lihoisin merkittävästi. Esteettinen ja kaunista katsottavaa? - Maku asioita, kuten kauniisti sanotaan.
Ei kai nyt kaljuksi ajeltu pää ole enää ainakaan yli vuosikymmeneen ollut mikään uusnatsismiin automaattisesti yhdistettävä asia? :D Kaikenmaailman vihervasemmistopoliitikotkin ajelevat päänsä kaljuksi.
Halusin tai en olen kohdannut tälläkin vuosikymmenellä, enkä pikaista loppua usko havaisevani sille, että kaljuuntumiseni tai yleisemmin kaljuuntuminen herättää ennakkoluuloisuutta, eikä näin useinkaan kovinkaan myönteisä huomiota.
Oletko minkä ikäinen? Itsekin kaljuunnun ja geenit tulee molemmilta puolilta. Onneksi kaljuuntuminen on ollut huomattavasti hitaampaa kuin monilla sukulaisillani. Sinällään olen asian hyväksynyt ja se on tavallaan jo osa identiteettiäni että hius harvenee, mutta silti pakko myöntää että hidas lähtötahti on paljon mukavampi. Olisi se ottanut päähän jos jo parikymppisenä olisi alkanut vauhdilla harvenemaan.
No itse olen jo kolmekymppinen. - ja kaljuuntumiseni merkit oli olemassa jo ennen ylioppilaaksi tuloa... No. Onneksi nykyään kaljuunumiseni ei kiinnitetä ni-in paljon huomiota kuin ennen, nuoremapana.
Ja kai sitä olen myös alistunut kohtalooni, koska en ole ikinä kokenut eruukkia (tms) omaksi jutukseni. Sen sijaan olen maksanut ihan liian paljon niin erikoislääkärien määrämistä kuin vapaasti myytävistä aineista (nesteiä pillereistä ja rasvoista), joilla yritin aikani hidastaa vääjäämätöntä kaljuuntumistani.
Raskainta on ollut piikittely ja ivailut siiä, että olenko oikeasti isäni poika, kun isäni on sekä minua huomatavasi pidempi että omaa -niinkuin muutkin muukin perheen jäseneni verraten tuuheat hiukset. Äitäni olen hieman pidempi.
Olen täällä joskus saanut vertaistukea mm. mieheltä, joka keroi olevansa huomaavasti lyjyempi kuin kumpikaan vanhemmistaan ja heistä sisaruksista Se ainoa, joka on, ainakaan toistaiseksi kaljuuntunut.
Mutta jos on miehenä kaljuunuminen ollu oisinaan hyvinkin raskasta, niin voin vain kuvitella, millaiset olisiva tai olisiva olleet tuntemukseni, jos olisin nainen. - Joillekin kirjoittajille kun edelleen tuntuu olevan isompikin ongelma, jos nainen on kalju riipumatta kaljuuden syystä. - Jo yksistään lyhyt hiuksinen tai mahd. (ns.) siiliksi päänsä ajellut nainen on halveksinnan aihe, Tai merkki siitä, että osa kokee oikudekseen leimata häne muun ohella lesboksi.
Vierailija kirjoitti:
Oi, kerro sä ap.
Ei tarvii ei mutta miksi mies, joka ei tunne oloaan mukavaksi kaljuuntuvana, ei saisi näin tehdä?...
Jospa taas yritän palata itse asiaan... Itse olen 30+ mies ja omat hiukset aloivat jo tossa parikymppisenä ohentua ja tippua, asia ahdisti minua suuresti ja aluksi käytin semmoista kuin Toppik-jauhe jolla saa vähän peitettyä harvenevaa kohtaa. Mutta myöhemmin sitten minua alkoi rasittaa se jauheen kanssa pelleily, sotku ja pelko siitä kun sataa ja jauhe valuu pois, kalju näkyy, jne jne jne...
Laitatin sellaisen liimattavan hiuslisäkkeen jonka käyn aina 6 viikon välein huoltamassa. Olen ollu 110% tyytyväinen. Ei erota mitenkään ulkonäöstä ettei olisi oma hius (aitoa hiustahan tämä toki onkin) ja hyvin pysyy päässä ihan kaikissa tilanteissa: Uidessa, liikkuessa, nukkuessa, suihkussa jne... Onhan tämä suht kallis, mutta en ole vielä valmis/halukas olemaan kalju. Tottakai todellisuus on se, että ei se sinun omaa hiusta ole joten harjatessa pientä varovaisuutta eikä repiä toki kannata, mutta ekan kuukauden jälkeen en edes ajatellut koko asiaa. Jo kolmas vuosi menossa ja edelleen olen hyvin iloinen hienoista kiiltävistä ja hyvinhoidetuista hiuksistani.
Tuskin tuo hinta tosiaan kova on jos vertaa kaikkeen siihen kosmetiikkaan mitä keskivertonainen käyttää esim. vuodessa... (Plus vaatteet plus rintaliivit plus menkka vehkeet... Naisena tästä itse pientä vertailua teen...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, kerro sä ap.
Ei tarvii ei mutta miksi mies, joka ei tunne oloaan mukavaksi kaljuuntuvana, ei saisi näin tehdä?...
Johtuuko se sinusta ettei hän tunne oloaan mukavaksi, jos on kalju.
Onhan osa tupeeta käyttävistä miehistä ilmeisen karismaattisia. Esim. Sean Connery kaikissa Bond-elokuvissaan.
Järkevämpää tupeen käyttäminen ainakin on kuin kaljuuntumisenestojen syönti. Niissä saattaa sivuvaikutuksena tulla esim. impotenssia.
T. Kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, kerro sä ap.
Johtuuko se sinusta ettei hän tunne oloaan mukavaksi, jos on kalju.
No ei todellakaan. Sinun seurassasi voi kyllä moni ihminen tuntea olonsa huonoksi jos koko ajan oletat heistä jotain pahaa.
Oletko minkä ikäinen? Itsekin kaljuunnun ja geenit tulee molemmilta puolilta. Onneksi kaljuuntuminen on ollut huomattavasti hitaampaa kuin monilla sukulaisillani. Sinällään olen asian hyväksynyt ja se on tavallaan jo osa identiteettiäni että hius harvenee, mutta silti pakko myöntää että hidas lähtötahti on paljon mukavampi. Olisi se ottanut päähän jos jo parikymppisenä olisi alkanut vauhdilla harvenemaan.