Nico-Petteri kävi kaupassa.
Kommentit (65)
Miksei kauppias soittanut poliisia? Toisaalta, olisikohan poliisi vaivautunut paikalle?
Tässä sen tavallaan näkee miiten aikuinen mies kokee murrosikäisen pojan uhkana. Ovathan he monesti jo fyysisesti kehittyneitä ja parhaassa iässään nöyryyttämään johtavan uroksen koska vain.
14-vuotias on kyllä vielä aika nuori.
Jos olisi ollut 16-v niin olis saanutkin hiukan napata huuleen moisen käytöksen jälkeen. 14-vuotiaalle olisi riittänyt pieny huljutus niskasta tai korvasta.
Ei ne murrosikäiset mitään uhkia ole, vaan helvetin ärsyttäviä!
Ja ilmapalloisä liikenteessä...minä niin mieleni pahoitin.
No tää kohta menee jo yli :D
Pojan isä pelkää, että tapauksen jättämät henkiset jäljet eivät parane yhtä nopeasti kuin ruhjeet.
- Kun tulin illalla kotiin, poika sanoi, että on epävarma olo kaikesta, isä kertoo.
Aikuisella luulis olevan hermoja ja keinoja hoitaa asia toisin. Miksi edes jäi sen teinin kanssa riitelemään, olis pistänyt sen pihalle ja lähtenyt itse töihinsä. Joo, teinit voi olla rääväsuisia ja ärsyttäviä, mutta silti, aikuinen ei käyttäydy noin, eikä ainakaan käy lapseen käsiksi. Ei vaikka se lapsi kuinka soittais suutaan.
Tosin pitää muistaa, että tässä on nyt vaan toisen osapuolen kertomus. Mitä oikeasti tapahtui, sitä emme täysin varmasti tiedä.
Kauppias olisi voinut saada naamalle lentäneestä purukumista jonkin vaarallisen taudin. Finnisillä teineillähän voi olla vaikka mitä hyppykuppaa.
Miten sinä toimisit kauppiaana vastaavassa tilanteessa?
Ei víttu!!!! :D:D jos itse olisin teininä käyttäytynyt noin naurettavasti niin olisin varmasti saanut kotona paljon pahemmin korvilleni... Hei turha itkee, mulle ainakin kotona opetettiin että ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, toinen vaihtoehto oli tietysti käyttäytyä nätisti :) Kun vanhemmat ei kasvata niin pakkohan jonkun on jossain vaiheessa puuttua asiaan, harmi kun 14 vuotiaalle purjo pumpuli petterille ei oikein enää puhuminen riitä kun peli on jo aikalailla menetetty :/
Ja vielä et heti iltalehteen yhteys, voi kuinka noloa !!! :D hahahahhah
Ei tietenkään saa lyödä toista, mutta itseäni hävettäisi kyllä kasvattajana jos teinini käyttäytyisi noin typerästi. En haluaisi että juttu päätyisi lehteen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:30"]Ei víttu!!!! :D:D jos itse olisin teininä käyttäytynyt noin naurettavasti niin olisin varmasti saanut kotona paljon pahemmin korvilleni... Hei turha itkee, mulle ainakin kotona opetettiin että ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, toinen vaihtoehto oli tietysti käyttäytyä nätisti :) Kun vanhemmat ei kasvata niin pakkohan jonkun on jossain vaiheessa puuttua asiaan, harmi kun 14 vuotiaalle purjo pumpuli petterille ei oikein enää puhuminen riitä kun peli on jo aikalailla menetetty :/
[/quote] näin meilläkin. Jos olisin sylkenyt vietasta ihmistä ja saanut turpaan, olisi isä sanonut, että sitä saa, mitä tilaa.. Vittu näitä ilmapalloisejä
Harva yksinään tappelee. Kauppias teki väärin, mutta ilmapalloisienkin kannattaisi muistaa, että kyllä innokkaita kouluttajia löytyy näille heidän luonnevikaisille yksilöilleen jossain vaiheessa. Ehkä kauppiaallekaan ei ollut kukaan opettanut tapoja.
Minusta vanhempien tulisi opettaa lapsilleen oikeat syyt sille miksi käyttäydytään hyvin.
Hyvä käytös on itsepuolustusta hullujen varalta. Tätäkään poikaa ei oltu neuvottu varomaan käytöstään. Hyvä ettei saanut puukosta tai kuollut nyrkin iskusta lyötyään päänsä katuun.
Olkaa varovaisia, kun soittelette suutanne etenkin joulun aikaan. Moni ei jää sanailemaan vaan hakee haulikon tai kirveen ja lopettaa sanailut lyhyeen.
Meitä on niin erilaisia temperamentteja liikenteessä. Onneksi moni kauppiaan tyylinen ihminen istuu linnassa tuomiotaan.
Minä olen aina sanonut lapsilleni että ikinä ei saa jäädä riitelemään ja aina pitää käyttäytyä ystävällisesti oli toinen sitten kuinka hyökkäävä tahansa.
Aina kävellään tilanteesta pois. Oma ylpeys ei ole kuoleman arvoinen.
Aina löytyy hulluja jotka lyövät ties mistä typerästä syystä. Siksi mieheni opettaa karateaan pojille hätävaraksi, jos hullu alkaakin seuraamaan ja käy väkisin käsiksi.
Poika rikkoi itse ensin lakia ja isotteli vielä kauppiaalle, joka nämä jonnet hääti ulos. Sitten homma kärjistyi varmaan tönimiseksi ym., jonka tuoksinnassa kauppias huitaisi yhtä näistä pelleistä. Pellen kaveri oli perillä oikeuksistaan, ja soitti hätäkeskukseen(..), kuin kyseessä olisi akuutti hätä: "yhyy, ilkeä setä kiusaa". Nyt sitten ihmetellään kuvaa keltasista hampaista ja aftan näköisestä patista koko kansan voimin.
Kaikkein pahimpia huligaaneja on just noi teinit, jotka lorvii kaupoissa pelailemassa pelejä ja hengailemassa tuulikaapeissa. Juovat energiajuomia ja syljeskelevät.
kauppias on luultavasti onnellinen, jos ei näe tota perhettä enää koskaan (vaikka jäiskin isän olutrahat saamatta).
Jos mun pojalle olisi tehty noin niin mun isoveli on aika äkkipikainen. Olisi luultavasti lähtenyt kostoretkelle ja pamauttanut autolla kaupan seinän läpi ja paukuttanut nyrkillä leipäläpeen tarjouksia. Näin kuulin äsken veljeltäni..
Kauppias pelkäsi Nico-Petteriä niin paljon että piti iskeä melkein hampaat sisään. Kova pelko, kun purkka sattui kohdalle.