Nico-Petteri kävi kaupassa.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:10"]
Meni niin tai näin, mielestäni lyöminen on VÄÄRIN! Ei haukku haavaa tee. Joten itse olen kyllä sitä mieltä, että kauppias-setä voisi katsoa peiliin. Samaa suosittelen teille av-palstalaisille, jotka kehtaatte vielä puolustaa aikuista miestä, joka lyö lasta. Muistakaa, että samasta syystä esiintyy perheväkivaltaa, lapsi provosoi, vanhemmilla on oikeus lyödä?
[/quote]
Luulen kyllä, että valvontakamerakuvat paljastavat, ettei kauppias oikeasti lyönyt, vaan jonkunlaisesta vahingosta on kyse. Johan siihen viittaa tuo poliisin lausunto lyönnin semantiikasta.
Moni näistä pelleistä ei tajua mitä lyönti voi aiheuttaa. Kamppailulajien mestarin vaimona minä tiedän paljon tästä aiheesta.
Osalle lyöminen on vain huvitusta. Tietenkin, kun eivät edes osaa lyödä kunnolla. Lyönti voi tappaa. Lyöminen ei ole hauska asia tai sopiva keino oikeudeksi.
Ei sitä lättyyn saa vetää vaikka olisi kuinka vittumainen teini kyseessä. Rosisjuttu tuosta tulee. Poika voi menettää hampaansa ja kauppiaalle tulee iso lasku.
Noita vetelehtiviä alaikäisiä teinejä on kaikissa kaupoissa peliautomaateille pyrkimässä. Ymmärrän että hermo niiden kanssa menee muttei saa sentään lyödä. Meidänkin lähikaupassa ärsyttävät tahallaan myyjiä. Saattavat mennä heti takaisin koneille vaikka just kielletty. Pelaan automaateilla joten tiedän mistä puhun.
Parasta olisi että automaatit poistettaisiin kaupoista ja huoltamoilta ja niitä olisi vain valvotuissa pelihalleissa kuten Potti on.
Säästyisi multakin rahaa ja monelta muulta.
No ei sekään mun mielestä ole oikein että kauppias on valmis lyömään lapsia aina jos menettää hermonsa.
Jäikö teiltä huomaamatta, että tuo idiootti viskasi limaisella purkallaan kauppiasta sen jälkeen, kun oli tälle haistatellut koko kansan kuullen? Kyllä palaisi minultakin hermot!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:21"]
Jäikö teiltä huomaamatta, että tuo idiootti viskasi limaisella purkallaan kauppiasta sen jälkeen, kun oli tälle haistatellut koko kansan kuullen? Kyllä palaisi minultakin hermot!
[/quote]
Aika helposti sulla palaa hermot. Suosittelen jotain rauhottumiskurssia mt-puolelta saatat saada apua. Sehän on vain purkka!!!
Jeesuksella oli hyvä neuvo. Lainaan Jeesusta harvoin, mutta nyt joulun alla lainaan.
Jos joku lyö niin käännä toinenkin poski.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:01"]
Jos mun pojalle olisi tehty noin niin mun isoveli on aika äkkipikainen. Olisi luultavasti lähtenyt kostoretkelle ja pamauttanut autolla kaupan seinän läpi ja paukuttanut nyrkillä leipäläpeen tarjouksia. Näin kuulin äsken veljeltäni..
[/quote]
Veljesi vaikuttaa aikamoiselta järjen jättiläiseltä.
No voi NYYH. Henkiset ruhjeet, ai että on ihan epävarma olo kaikesta? No kannattiko heittää sitä purukumia kauppiasta päin, ruveta rettelöimään toisen työajalla tai ylipäätään mennä pelaamaan kolikkopelejä?! En kannata väkivaltaa mutta joskus se kyllä opettaa kun sanoista ei ole joidenkin tampioiden kohdalla mitään hyötyä.
Minäkin olen sitä mieltä, että ärsyttäviä teinejä saa vetää turpaan. Ja pitää muistaa, että kauppiaskin kärsii kivuista nyt. Sen verran kovaa on joutunut vetäisemään, että varmasti on raukkan rystyset kipeinä. Muistaapa poika ikänsä, kun muutaman vuoden päästä hampaat irtoavat omia aikojaan. Mitä kauppias muka voi tehdä näille jatkuvasti lakia rikkoville myymälävarkaat mukaan lukien? Pari kertaa vie takahuoneeseen ja vetää lättyyn, niin sana ja varkaat kiertää.
Pakko lisätä edelleliseen sarkastiseen kirjoitukseeni, että purkka vastaan nyrkki... Tasoissa ollaan.
Katsotaan vain niin eiköhän kamerakuvat paljasta, että tämä turpaanlyönti tuskin on ollut tarkoituksellista.
Mutta ei voi kuin ihmetellä jutun luettuani (ja itsekin kaupassa töissä olevana) että eikö lapsille oikeasti enää opeteta käytöstapoja. Kyllä niitä teinejä notkuu riehumassa, pelaamassa pelejä, huutamassa ja pahimmassa tapauksessa jopa rikkomassa paikkoja ja sanomisesta ei välttämättä ole mitään muita seurauksia kuin haistattelu ja parhaimmillaan tulee vanhemmilta sanomiset, jos heidän kullanmurunsa mieli on niiiiiin pahoitettu. Eipä olisi meillä ollut mahdollista ja nopeasti sitä oppi käyttäytymään nätisti, kun teoista oikeasti oli seurauksia.
Monilla vanhemmilla olisi oikeasti syytä vilkaista peiliin, kotoahan ne käytöstavat tulevat.
Nämä lässyttäjät eivät varmastikaan ole joutuneet työnsä puolesta olemaan lasten tai nuorten kanssa tekemisissä. Minä olen.
Te ette ymmärrä, mikä määrä hävikkiä, rahallista tappiota ja stressiä näistä teidän kullannupuistanne aiheutuu. Osa lapsista, jotka liikkuvat vanhempansa seurassa aivan normaalisti, käyttäytyy suorastaan häiriintyneesti kun ovat yksin tai kaveriporukalla liikkeellä. Varastelun ja suunsoiton lisäksi tehdään suoranaista kiusaa, haukutaan henkilökuntaa ja uhkaillaan. Sotketaan paikkoja, syödään kaikki maistiaiset tahallaan, heitellään tuotteita lattialle...jo ihan eka-tokaluokkalaisetkin kykenevät niin veemäiseen käytökseen, ettei sitä kukaan teistä varmaan uskoisi. Palautelaatikkoon kirjoitetaan herjauksia ja alapäävitsejä (kyllä, nyt puhun niistä ekaluokkalaisista), haukutaan ääneen kauppiasta tai henkilökuntaa, uhitellaan ja sanotaan vastaan, kun joku heitä muistuttaa asiallisesti käytöstavoista.
Joku nyt tietenkin tulee irvistelemään tähänkin, että saako muka siksi lyödä. Ei, ei saa- mutta ymmärrän täysin kauppiasta, jolla keitti tämän kerran yli.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:01"]
Jos mun pojalle olisi tehty noin niin mun isoveli on aika äkkipikainen. Olisi luultavasti lähtenyt kostoretkelle ja pamauttanut autolla kaupan seinän läpi ja paukuttanut nyrkillä leipäläpeen tarjouksia. Näin kuulin äsken veljeltäni..
[/quote]
Veljesi vaikuttaa aikamoiselta järjen jättiläiseltä.
[/quote]
Luulen että veli ja tämä kauppias tulevat hyvin juttuun ja lähtisivät yhdessä antamaan selkää huonosti käyttäytyville nuorille.
Voin vaan todeta, että samasta puusta on isä ja poika veistetty... NOLOA!
Pitäs tunkee takas vittuun ja nussia uudestaan tollaset!
Nyt tajusin, miksi meidän lähikauppa on ihanan rauhallinen: siellä ei ole pelikoneita.
Maksavia asiakkaita sitten sitäkin enemmän.
No kyllä ne tarjous-Saludon perässä juoksevat mummut on vähintään yhtä paljon haitaksi kuin pelikonetta rämpyttävät lapsukaiset
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:10"]
Meni niin tai näin, mielestäni lyöminen on VÄÄRIN! Ei haukku haavaa tee. Joten itse olen kyllä sitä mieltä, että kauppias-setä voisi katsoa peiliin. Samaa suosittelen teille av-palstalaisille, jotka kehtaatte vielä puolustaa aikuista miestä, joka lyö lasta. Muistakaa, että samasta syystä esiintyy perheväkivaltaa, lapsi provosoi, vanhemmilla on oikeus lyödä?
[/quote]
Eihän kukaan tässä lyöjää puolustele. Totuus on vain se että näitä lyöjiä löytyy useita tässä maassa joten olisi tärkeä opetella teineille miten välttää joutumasta tällaisiin tilanteisiin. Miksi ihmeessä provosoida täysin vieraita arvaamattomia ihmisiä? Ei se paljon lohduta kuka oli oikeassa ja kuka väärässä jos hengenlähtö tulee :(
Ja en menisi vertaamaan tätä tapausta missään nimessä perheväkivaltaan joka on taas aivan eri asia.