Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat tietää, että sinusta on puhuttu pahaa

Vierailija
21.12.2013 |

selkäsi takana, käytkö kysymässä asiasta tuolta puhuneelta? Töissä on sijainen, joka toistuvasti puhuu muitten sanomisia tyyliin Maija sanoi sitä ja Kaisa tekee työt näin ja noin. Aiheuttaa tosi paljon kränää yhteisössä. Sitten kun hänen kanssaan on vaikea tehdä töitä juuri noista syistä, kun tarkkailee jatkuvasti ym, niin uhkailee tehdä valituksia muista. Kauhea kierre taas menossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäisin, ovatko puheet totta, liioiteltuja vai peräti keksittyjä. Jos kyse olisi ensin mainitusta, niin ongelmaa ei olisi. Muut tapaukset tietäisivät oikomista ja mitä hurjinta perivihollisuutta.

Vierailija
2/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista valittaja sahaa oksaa, jolla istuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä työasioissa voisikin olla paikallaan kysyä, mutta muuten en kyllä viitsisi. Toiset tykkää, toiset ei, ei sille mitään voi. Mutta tosiaan, työyhteisössä asia on toinen. Jos sulla vaan on munaa ottaa asia puheeksi, niin tee se ihmeessä!

Vierailija
4/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korviini tulisi jotain suoranaista valehtelua, niin kävisin varmaan juttelemassa. Normi juoruilu nyt taas, sitä on aina. Olen sellainen henkilö joka jakaa mielipiteet, toiset ei tykkää. Tuohon on saanut tottua.

Vierailija
5/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilijalle on ihan turha mennä sanomaan, että lopettaisi, mihin se koira karvoistaan pääsisi? Meillä töissä samanlainen. Idioottina pidän ja mietin, että tosiaan että itsensä tekee idiootiksi muiden silmissä. Huolehdin vain omista asioista, se riittää.

Vierailija
6/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en reagoii mitenkään, paitsi sanon, että ei pidä paikkaansa sille, jolta jutun kuulet.

kaikki toisten työn kommentointi ei kuitenkaan ole pahan puhumista. Varsinkin sijaiset tarkkailevat ja kommentoivat toisten työtä saadakseen selville, miten työyhteisössä ei työtapoihin suhtaudutaan ja voidakseen sittten valita omansa.

Vierailija
7/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kysymässä puhujalta suoraan. Kerrankin kysyin että onko minun tavassa tehdä työtä jotain missä olisi korjaamisen varaa, silloin kaipaan ihan suoraa palautetta. Mutta työhön liittymättömät asiat voi jättää kokonaan pois keskustelusta työpaikalla, se mitä hän juoruilee ulkopuolella, on minulle ihan yksi ja sama. No, rouva hiljeni ja nolostui, ja ei, olen oikein hyvä työssäni... Minut jätti rauhaan ja minulle ei puhu muistakaan, heh.

Vierailija
8/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että minusta puhutaan selän takana. Mikäs siinä, mutta en suostu tekemään töitä näiden p..kanpuhujien kanssa, siinä menee raja. Kohdatessa hymyilen nätisti.

Vierailija
9/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löisin turpaan.

Lihaksikas kizckboozer

Vierailija
10/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sanotaan negaakin mutta ei ole korviini kantautunut. Työkohde vaihtuu useesti.

Vierailija
11/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on muuten pitkälle päässyt tämäkin ketju jossa mammat ei tajua ettei tämä ole OMA asia, vaan työpaikan! Jos siellä töissä töitä tehdään väärin tai työntekijät miettii vain keskenään voisiko työtä tehdä toisin -niin tässä teille ohje: PUHUKAA TYÖNJOHDOLLE!

Miten tämä vaan voi olla noin vaikeaa? Nytkin pohdit tätä jopa vapaa-ajallasi!! Tuo on asia joka ei kuulu tehdä noin. Työnjohto kertoo miten asiat tehdään ja mitä muutoksia tulee tehdä.

En käsitä mitä VÄÄRÄÄ on jos seuraa miten joku toinen tekee työnsä? Jos lopputulos on OK niin sehän siinä on se oleellisin. Työjohtoa kuuluu kiinnostaa miten työ suoritetaan nopeammin/halvemmin/työntekijän voimia säästäen mutta ainoa TÄYSIN VÄÄRÄ asia teidän toiminnassa on että te pälisette siellä keskenänne (ja sitäkin perse edellä puuhun kiipeämällä juuri noin ettei edes puhuta asioista siihen otetulla ajalla ja mietitä voiko työn tehdä miten ja yksi puhuu nyt ja kohta kaksi puhuu keskenään).

Minä en pidä tätä sinunkaan avautumista ja toisen solvaamista yhtään parempana asiana. Miten tämä helpottaa työtäsi?

Ole aikuinen ja hoida tämä PIENI ongelma siellä työjohdossa. Jos ihmiset ei osaa työtään, siihen opetellaan. Ja siihen neuvotaan. Tosien alistaminen ja haukkuminen (eikö se tätäkään vielä osaa) ei myöskään ole asiallista.

Ihan tekee huonoa eräiden mollaaminen, nro kasikin alistaa toista ja luultavasti rankemmin kuin se jota haukut. Ei tuo ole asiallista että koitetaan työntekijöiden kanssa puhua. Ongelmat selvitetään työnjohdolle tai jos teillä on töissä erikseen ryhmä joka hoitaa työssäjaksamista. Meidän työpaikalla tuollainen teidän kaltaisten toiminnan takia on työpaikalla ollut kehityskeskusteluja loppupelissä ihan pomon, vuoropäälikön, työpaikan kiusaajia (arvostelijoita/haukkujia) ja työpaikka lääkärin ja terapeutin käytyjen keskusteluiden kanssa annettu potkut eräälle joka ei osannut enää hoitaa pelkästään työtään vaan puhui jatkuvasti jostain pahaa. Ja ymmärrän: tätä et sinä osaa kiteyttää välttämättä itseesi mutta huomaa että sinä olet kovalla puolustuskannalla ja tässä istut vapaapäivänäsi haukkumassa jotakuta: TYÖN TAKIA. Miksi?

Te olette tasavertaisia. Ei sinullakaan ole oikeutta mollata toista vaikka toimisi väärin mielestäsi.

Pahempaa tässä on että se yksi ei saa asiallista ohjausta työhön! Se ei mitenkään ole teidän työntekijöiden keskinäinen ongelma, vaan työjohdon jonka alaisena te kaikki yhtälailla olette. Häpeisitte.

Vierailija
12/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Tuuli heiluttaa huulia, kateelliset puhuu paskaa jne. Riittää kun itse tietää miten asiat ovat.

Vierailija
13/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:19"]

Ei paljoa kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Tuuli heiluttaa huulia, kateelliset puhuu paskaa jne. Riittää kun itse tietää miten asiat ovat.

[/quote]

Minua alkoi kiinnostaa, kun huomasin jossain vaiheessa elämääni höpöhöpöpuheiden itse asiassa joskus vaikuttavan siihen, miten niiden kuulijat suhtautuvat minuun.

Tarpeeksi ahkera, taitava ja kiero häränkakka-automaatti saattaa saada muut puolelleen.

Vierailija
14/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:15"]

Minä en pidä tätä sinunkaan avautumista ja toisen solvaamista yhtään parempana asiana. Miten tämä helpottaa työtäsi?

Ole aikuinen ja hoida tämä PIENI ongelma siellä työjohdossa. Jos ihmiset ei osaa työtään, siihen opetellaan. Ja siihen neuvotaan. Tosien alistaminen ja haukkuminen (eikö se tätäkään vielä osaa) ei myöskään ole asiallista.

Ihan tekee huonoa eräiden mollaaminen, nro kasikin alistaa toista ja luultavasti rankemmin kuin se jota haukut. Ei tuo ole asiallista että koitetaan työntekijöiden kanssa puhua. Ongelmat selvitetään työnjohdolle tai jos teillä on töissä erikseen ryhmä joka hoitaa työssäjaksamista. Meidän työpaikalla tuollainen teidän kaltaisten toiminnan takia on työpaikalla ollut kehityskeskusteluja loppupelissä ihan pomon, vuoropäälikön, työpaikan kiusaajia (arvostelijoita/haukkujia) ja työpaikka lääkärin ja terapeutin käytyjen keskusteluiden kanssa annettu potkut eräälle joka ei osannut enää hoitaa pelkästään työtään vaan puhui jatkuvasti jostain pahaa. Ja ymmärrän: tätä et sinä osaa kiteyttää välttämättä itseesi mutta huomaa että sinä olet kovalla puolustuskannalla ja tässä istut vapaapäivänäsi haukkumassa jotakuta: TYÖN TAKIA. Miksi?

Te olette tasavertaisia. Ei sinullakaan ole oikeutta mollata toista vaikka toimisi väärin mielestäsi.

Pahempaa tässä on että se yksi ei saa asiallista ohjausta työhön! Se ei mitenkään ole teidän työntekijöiden keskinäinen ongelma, vaan työjohdon jonka alaisena te kaikki yhtälailla olette. Häpeisitte.

[/quote]

Mitä ihmettä oikein vaahtoat? Luitko edes näitä viestejä, vai onko tämä joku sinun vakiolitaniasi, jonka purskautat ilmoille aina tämän aihepiirin juttuja havaitessasi? Tämän ketjun köykäisesti mussuttavin ja alistavin viesti on sinun.

Vierailija
15/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista puhutaan pahaa selän takana.

Vierailija
16/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakaan ei esimiehelle sanominen auta yhtään mitään. Yksityinen firma, omistajaa ei kiinnosta valitettavasti työntekijöiden keskinäiset suhteet. Lienee itse pahin selän takana puhuja. Jos ei jollekin työnteko maistu, voi poistua. Pari työntekijää valitti työterveyteen asiasta (ahdistava työilmapiiri), pomo hiillosti näitä asian kuultuaan niin kauan, että irtisanoituivat. Palkkaa maksaa kuitenkin sen verran reippaasti että toistaiseksi olen talossa pysynyt. Henkilökohtaisesti ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
17/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään työkaverin nyt ihan uusin silmin vuoden poissa olon jälkeen. Paskaa puhuu kokoajan kaikista ja suurentelee asioita/vääristelee. Esim. jollain tippuu kynä lattialle ja heti haukkuu selän takana,että kävi viskomassa tavaraa suutuspäissään.

Vierailija
18/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on rehtiä puhua haukkujalle suoraan ja mielellään niin, että on joku toinen kuulemassa asian samalla. Pyytäisin tuota haukkujaa ensi kerralla antamaan palautteen suoraan, jos työssäni on jotain epäselvää. Valitettavasti tuollaisia hämmentäjiä mahtuu ainakin naisvaltaisilla aloilla, oma suhtautuminen on ratkaisevaa. Raaskin kyllä sanoa, etten halua keskutsella muitten asioista.

Vierailija
19/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni on nainen, joka laittaa sanomiset muitten piikkiin. Eli kertoo sen ja sen sanoneen niin ja näin. On jo aika monen tahon tietämystä. En tiedä, mihin pyrkii tuolla, mutta en tahdo kanssaan juuri työskennelläkään.

Vierailija
20/23 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:19"]

[/quote]

Minua alkoi kiinnostaa, kun huomasin jossain vaiheessa elämääni höpöhöpöpuheiden itse asiassa joskus vaikuttavan siihen, miten niiden kuulijat suhtautuvat minuun.

Tarpeeksi ahkera, taitava ja kiero häränkakka-automaatti saattaa saada muut puolelleen.

[/quote] Juuri näin kieroa oli entisessä työpaikassani. Eikä osa porukasta tajua vieläkään kuin niitä vedätetään siellä tiettyjen ihmisten toimesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä