Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiihottaako imettäminen teitä?

Vierailija
20.12.2013 |

Olen huomannut joskus kiihottuvani lasta imettäessä? Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta en juuri kiihotu muutenkaan. Että omalla tavallani tuossakin. Ei pahaakaan ollut.

Vierailija
22/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Olen taaperoimettäjä, mutta en kyllä ikinä ole edes ajatellut, että jotakuta kiihottaisi :0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan, mutta en ajatellut sitä seksuaalisena vaan se oli ruumiillista kokonaisvaltaista hyvää oloa: läheisyyttä ja sitä että oma keho toimii kuten pitääkin. Tunne terveydestä, hyvinvoinnista ja oman lapsen palvelemisesta...

Vierailija
24/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruumiillista kokonaisvaltaista hyvää oloa

-läheisyyttä ja sitä että oma keho toimii kuten pitääkin. Tunne terveydestä, -hyvinvoinnista

-lempeää mielihyvää ja levollisuutta

-täydelliseksi yhteen kuulumiseksi

Meillä seksi vaimon kanssa on tuollaista...

Vierailija
25/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihottaa ja kostun heti

Vierailija
26/48 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yök, ei...

Vierailija
27/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:51"]

-läheisyyttä ja sitä että oma keho toimii kuten pitääkin. Tunne terveydestä, -hyvinvoinnista

[/quote]

paitsi että ainakaan minä en missään vaiheessa kostunut niinkuin jotkut täällä kertovat.  Kiihottuminen on siinä mielessä väärä sana että tunne on lähinnä levollinen, jota voisi verrata orgasmin jälkeiseen tilaan, ilman orgasmia ja ilman seksuaalisuutta. Valittavasti mies ei sitä voi koskaan kokea, eikä ilmeisesti monet naisetkaan.

6

Vierailija
28/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiihottanut eikä sitä maitoa juuri tullut. Kyllä minä olin sitten niin huono äiti. Lapsesta kasvoi kuitenkin tasapainoinen ja fiksu .

Vierailija
29/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta mennyt teinipoikien provoiluksi.

Imetys oli enimmäkseen vain tosi kivulias kokemus, kolme kuukautta sitä kestin ja yhden rintatulehduksen.

Mutta av:n provomiehet nyt eivät imetykseen liittyvistä kivuista ja ongelmista ymmärrä mitään, niiden kaikki ajatukset ovat vain seksiä, seksiä ja seksiä.

Vierailija
30/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:11"]

Ei kiihottanut eikä sitä maitoa juuri tullut. Kyllä minä olin sitten niin huono äiti. Lapsesta kasvoi kuitenkin tasapainoinen ja fiksu .

[/quote]

Ehkä kuitenkin ymmärrät paremmin niitä, jotka vaahtoavat imetyksestä, sillä jos se onnistuu se on ihanaa ja ihan aidosti olen pahoillani, jos et ole voinut kokea samaa kuin minä. 

6 ja 19, joka on kyllä nähnyt paljon hienoja ja onnistuneita hyviä imettämättömiä äitejä.

Vierailija
31/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:51"]

[/quote]

kyllä seksi siltikin on erilaista, mutta miehenä sinä nyt voit tahallasi ymmärtää tämän väärin. Minä, nainen, tunnen kyllä eri tavalla miestäni ja lapsiani kohtaan... Mutta kai sinäkin nyt joissain tilanteissa voit tuntea levollisuutta, rauhaa, rentoutumista oman lapsen kanssa, esim. lukiessa vierekkäin iltasatuja??? Se ei ole kiihottumista, muta siinä, lapsi lähellä on ihan hemmetin hyvä olla ja minnekään muualle ei tee mieli, kaikki on tässä ja nyt. Eläimiähän me ollaan. Eläimet nukkuvat pesissään alastomina vierekkäin, eivätkä ne silti kiihotu omista pennuistaan. noh, meillä on pyjamat päällä, mutta kyllä musta on ihana tunne nukkua pienen lapsen vieressä. 

Vierailija
32/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kuulin, että jotkut pervot siitä innostuu ja siksi minulla meni viimeisetkin halut imettää. Homma sattui ja oli epämukavaa ja sitten joku pervo vielä kuulemma saa siitä kiksit. HYI!

Vierailija
33/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä kiihottunut imettäessä ollenkaan. Imettäminen oli minulle hoivaamista enkä kokenut siinä kyllä mitään sellaisia tunteita.

Imetin pitkään ja se oli minulle ällistyttävä kokemus. Olin luullut, että inhoaisin imetystä, mutta minulla olikin vahvat biologiset hoivaamis vaistot.

Hassua kyllä, että nyt kun en enää imetä ajatus tuntuu taas inhottavalta.

Minkäänlaisia seksuaalisia tuntemuksia ei ollut vaikka itse seksissä juurikin rinnat ovat olleet herkät siinä mielessä.

Vierailija
34/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Tykkään kyllä imettää tosi paljon mutta se tunne on kyllä aika kaukana seksuaalisesta kiihottumisesta.

Vierailija
35/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätkä lainattu vau.fi:

"Fyysisestä mielihyvästä imettäessä on keskusteltu foorumeilla. Äitien tunnustukset ovat aiheuttaneet tyrmääviä reaktioita.
Kyse ei kuitenkaan ole äitien kieroutuneesta seksuaalisuudesta. Tuntemuksien taustalla on nimittäin imetyshormonit. Prolaktiini rentouttaa ja tuottaa hyvän olon tuntemuksia. Oksitosiini liittyy puolestaan orgasmiin.

Vierailija
36/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:20"]

Ei. Kuulin, että jotkut pervot siitä innostuu ja siksi minulla meni viimeisetkin halut imettää. Homma sattui ja oli epämukavaa ja sitten joku pervo vielä kuulemma saa siitä kiksit. HYI!

[/quote]

ainakaan tässä ketjussa ei kukaan ole saanut siitä mitään seksuaalisia kiksejä, vaan aivan normaalit naiset ovat kertoneet kuinka heillä terve hoivavietti on toiminut niin, että pystyy ruokkimaan oman lapsensa ja tuntemaan iloa ollessaan osa sukupolvien hoivaketjua, osa luontoa ja elämää....

nykyään voi toki ruokkia vauvansa myös lehmän utareilla, mikä on ihan ok .Enemmän ok on mielestäni sellainen luonnollinen järjestys, että oma emo ruokkii omat imeväisensä. 

Vierailija
37/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin pervon miehen laittama viesti... :(

Tuskin kukaan täysijärkinen nainen tuosta kiihottuu!!! *HEHEHEHEHE* :D

TV: 5 , 3 ja 1 vuotiaiden mamma ...

Vierailija
38/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy oksitosiiniin, josta käytetään myös nimitystä rakkaushormooni. Oksitosiini saa mm. maidon herumaan ja aiheuttaa mielihyvän tunteen.  Tässä lisää tietoa 

Aivolisäkkeen takalohkosta erittyvää oksitosiini-hormonia on nimitetty rakkaushormoniksi, joka on naisen seksuaaliselle virittymiselle erityisen tärkeää. Se saa aikaan nännien ja häpykielen kovettumisen ja orgasmisupistukset. Sitä tarvitaan myös imettäessä maidon ulos pumppautumiseksi ja synnytyksen käynnistymiseksi. Myös tämä prosessi kulkee ylhäältä alaspäin.

Lähde: http://www.nettineuvo.fi/index.asp

Joten dont worry, olet ihan normaali. Toimit suorastaan niin kuin kuuluukin.

Vierailija
39/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään... vaikka muuten tykkään että rintojani kosketaan ( siis kun mieheni tekee sen ) niin lapseni imetys ei kyllä kiihota pätkääkään. Joskus alussa kun se imetys kesti pitkään, tyyliin tunti tissillä, niin se lähinnä ällötti. Nykyisin kun 1v ikäinen on sen muutaman minsan rinnalla kerrallaan, niin se on yhtä "yhdentekevä toimenpide" kuin vaikka nenän niistäminen tai vessassa käyminen. Mielelläni kyllä imetän edelleen kun lapselle äidinmaito kelpaa, mutta mitään seksuaalista siinä ei ikinä ole ollut. hyi.

Vierailija
40/48 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän imettäessä voi joku saada jopa orgasmin. Ei tämä kiihottuminen imetyksen aikana tarkoita sitä, että ajattelee seksuaaliseksi sen tilanteen vaan kuten yllä jo tulikin faktaa asiasta, se on aivojen käsky..jolle ei oikeasti voi mitään.

Itseäni se hiukan ahdisti, kun alkoi oikeasti tuntua alapäässä samalta kuin seksiä harrastaessa. :-/ 

Että jos te miehet tätä luette niin kannattaa tosissaan keskittyä naisen rintoihin ja nänneihin jos haluaa kunnolla kiihottaa naistaan. ;)