Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asevelvollisuuttaa pitäisi uudistaa tasa-arvoisemmaksi

Vierailija
05.10.2020 |

Siis valtion tasolta tuommoinen systemaattinen seksismi on minusta vakava asia. Tälläkin hetkellä olen panta nilkassa kotona. Jos olisin nainen koko asiaa ei olisi tarvinnut edes miettiä. Tämä ei ole tasa-arvoa!

Se syy miksi en lampaana noudattanut valtion käskyä on se että olen asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla ja siten katseeni on avartunut. Norjassa on hieno ja tasa-arvoinen järjestelmä nyt. Olen ylpeästi puoliksi norjalainen!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pakottaisi naisia armeijaan. Mies on vahvempi fyysisesti ja parempi tappamaan, yhdessäkään koulutushaarassa ei tehdä luovaa työtä aivoilla.

Tasa-arvoa olisi päästää motivoituneet vammaiset reserviupseerikouluun, vaikka tietyn ÄO:n alle sotilaasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tasa-arvoa olisi myös antaa kotimaan vammaisille samat oikeudet kuin afrikkalaisen kulttuurin ihmisille, eli miksi vieraan kulttuurin vammaiset (59-67 ÄO on maasta riippuen Afrikan keskiälykkyys) saavat häiritä ihmisiä mm. kauppakeskuksissa, mutta kotimaan vammaiset pidetään talutusnuorassa?

Vierailija
42/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pakottaisi naisia armeijaan. Mies on vahvempi fyysisesti ja parempi tappamaan, yhdessäkään koulutushaarassa ei tehdä luovaa työtä aivoilla.

Tasa-arvoa olisi päästää motivoituneet vammaiset reserviupseerikouluun, vaikka tietyn ÄO:n alle sotilaasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tasa-arvoa olisi myös antaa kotimaan vammaisille samat oikeudet kuin afrikkalaisen kulttuurin ihmisille, eli miksi vieraan kulttuurin vammaiset (59-67 ÄO on maasta riippuen Afrikan keskiälykkyys) saavat häiritä ihmisiä mm. kauppakeskuksissa, mutta kotimaan vammaiset pidetään talutusnuorassa?

Ei välttämättä pakottaa armeijaan mutta vaikka kriisinhallintakurssi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Onko miehetkin jo ruvenneet pillittämään jostain tasa-arvosta? Emmää mee armeijaan, kun ei naapurin Johannakaan mee yhyy. No olkaa sitten panta jalassa kotona, ja kertokaa ylpeänä juttuja kotiarestista. Olen mies, kävin armeijan, ja vähän olen sovinistisesti sitä mieltä, ettei se ole naisten paikka. Pian kuitenkin tarvitaan naiset paikkaamaan asia, kun nämä pillittäjät eivät sinne mene. En ole kyllä ajatellut koskaan, että maailma olisi meille miehille jotenkin epätasa-arvoinen. Olen pitkässä parisuhteessa, ja meillä tasa-arvo toteutuu hyvin. Kuunnellaan toisen mielipiteet, ja joustetaan omista tarpeista. Minä hoidan miesten työt, ja vaimo naisten. Joskus tehdään molempia yhdessä. Onko työnjako miesten ja naisten hommiin epätasa-arvoista jos se molemmille sopii? Onko vasta se tasa-arvoa jos tänään vaimo olisikin hionut saunan lauteet, ja minä tehnyt sillä aikaa ruuan?

Ihan sama juttu armeijan kanssa. Nainen on se joka osaa paremmin synnyttää. Ja mies on KESKIMÄÄRIN parempi sotimaan. Pitäisikö alkaa laittamaan mieskiintiöt nyt hoiva-alalle. Ja naiskiintiöt miesvaltaisille aloille. Tasa-arvon nimissä te aseistakieltäytjät, hakeutukaa välittömästi naisvaltaisille matalapalkka-aloille. Ottakaa se 80 senttiä euron sijaan. Ja olkaa pitkään pois töistä kun lapset on pieniä. Vaihtakaa vaikka sukupuolta samalla, jos naisen asema on niin paljon parempi.

Mitäpä muuta sinne 1950-luvulle kuuluu? Joko hoitaja kävi vaihtamassa vaipat sulle?