Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista piirteistä arvelet että ihmisellä on mielenterveysongelmia?

Vierailija
19.12.2013 |

Kärsin lievistä mielenterveysongelmista, lievästä sos. tilanteiden pelosta, epätodellisesta olosta, ajoittaisesta ahdistuksesta ja unettomuudesta.. Yritän peittää nämä ongelmat viimeisen asti, mutta välillä pelottaa että musta huomaa päälle päin että olen "hullu". Hermoilen ihmisten seurassa, sekoilen sanoissa, olen hyvin hidas, puheeni kangertelee jne. Minkälaisten piirteiden perusteella arvelet että ihmisellä on mielenterveysongelmia?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentää Facebook-seinänsä tai piilottaa kaiken muilta yhtäkkiä, kirjoittelee neuroottisia viestejä siellä muille, takertuu ihan pieniin asioihin ja syyttää muita ihan tyhjästä. Noista huomasin itse.

Vierailija
22/107 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot ja arat ihmiset usein eivät uskalla katsoa silmiin, hämmentyvät kysymyksistä ja huomiosta , voivat olla huonoryhtisiäkin kun koittavat olla niin ettei kukaan huomaa. Ujous on luonteenpiirre, ei muuta.

Mielenterveysongelmaan liitän likaisuuden ja jatkuvan tupakoinnin , muuta en osaa siihen liittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mt-ongelmat enää nykyisin ole tabu.  Niitähän on lähes kaikilla.  Terapiassa käyminen on trendikästä ja vähän vinksahtaneen ei tartte pyrkiä täydellisyyteen.  Saa olla vähän piipahtanut eikä tarvitse miettiä liian monimutkaisia asioita.  Ne voi jättää muille. Kokemukseni on vain yhdestä masennusepisodista elämässäni mutta jo se opetti,  että hulluuden pelko on viisauden alku.  Suojella itseänne maailman murheita.  

Vierailija
24/107 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v ja nainen. Siinä varmimmat merkit.

Vierailija
25/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneisyys, laiskuus, masennus.

Kaikki nämä liittyvät huonoon ryhtiin ja ryhtivaivoihin. Terve persoona jaksaa pitää itsensä pystyssä eikä kumartele muille.

Vierailija
26/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaahan sen- monesta asiasta- esim. arjenhallinnasta ja sen puutteesta

Vierailija
29/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:41"]

Jos iki-ihana Buster Keaton ei toimi hitaan intternet-yhteyden johdosta. Voitte katsoa tämän clippsin.

T: 11cm mies

[/quote]

Mun poika käveli aamulla noin. Ajattelin että onko tullut hulluksi ja pitääkö viedä psykopatriaan...

Kakat housussa sillä oli.

Vierailija
30/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:02"]

Kärsin lievistä mielenterveysongelmista, lievästä sos. tilanteiden pelosta, epätodellisesta olosta, ajoittaisesta ahdistuksesta ja unettomuudesta.. Yritän peittää nämä ongelmat viimeisen asti, mutta välillä pelottaa että musta huomaa päälle päin että olen "hullu". Hermoilen ihmisten seurassa, sekoilen sanoissa, olen hyvin hidas, puheeni kangertelee jne. Minkälaisten piirteiden perusteella arvelet että ihmisellä on mielenterveysongelmia?

[/quote]

En noita piirteitä edes pitäisi todellakaan minään "hulluna". Itsekin olen tuollainen ja mielestäni vain tavallista ujompi ja murehtivaisempi ( = ajattelevaisempi). :)

Itse ajattelen mielenterveysongelmaiseksi enemmänkin sellaista, jolla on suuria vaikeuksia elämänhallintansa kanssa, esim. päihdeongelmia, yletöntä shoppailua yli varojen, huomattavaa lihavuutta (joka ei johdu fyysisestä sairaudesta tms.), holtitonta seksikäyttäytymistä jne.

Vierailija
31/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:47"]

[/quote]

En noita piirteitä edes pitäisi todellakaan minään "hulluna". Itsekin olen tuollainen ja mielestäni vain tavallista ujompi ja murehtivaisempi ( = ajattelevaisempi). :)

Itse ajattelen mielenterveysongelmaiseksi enemmänkin sellaista, jolla on suuria vaikeuksia elämänhallintansa kanssa, esim. päihdeongelmia, yletöntä shoppailua yli varojen, huomattavaa lihavuutta (joka ei johdu fyysisestä sairaudesta tms.), holtitonta seksikäyttäytymistä jne.

[/quote]

Hedonismi on siis sinusta mielenhäiriö?

Jos nauttii elämästään täysillä se on hullua?

No ehkä jos kuvittelee vielä pääsevänsä jeesuksen taivaaseen niin sitten ymmärrän.

Vierailija
32/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedonismi todellakin on mielenhäiriö kun se menee liiallisuuksiin. Silloin sitä yleensä kutsutaan riippuvuudeksi.

Vierailija
33/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:46"]

Jos iki-ihana Buster Keaton ei toimi hitaan intternet-yhteyden johdosta. Voitte katsoa tämän clippsin.

[/quote]

Mun poika käveli aamulla noin. Ajattelin että onko tullut hulluksi ja pitääkö viedä psykopatriaan...

[/quote]

Minä en avaa koskaan linkkejä aihe vapaalla, koska niissä saattaa piillä viruksia.

Vierailija
34/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 11:02"]

Hedonismi todellakin on mielenhäiriö kun se menee liiallisuuksiin. Silloin sitä yleensä kutsutaan riippuvuudeksi.

[/quote]

Riippuvuus on siis mielenhäiriö?

Lapsi on riippuvainen vanhemmistaan, koska on hullu. Myöhemmin tulee järkiinsä ja jättää heidät.

Vierailija
35/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

Hedonismi on siis sinusta mielenhäiriö?

Jos nauttii elämästään täysillä se on hullua?

No ehkä jos kuvittelee vielä pääsevänsä jeesuksen taivaaseen niin sitten ymmärrän.

[/quote]

Öööö?? Siis pidätkö päihdeongelmia tai muita riippuvuuksia hedonismina?! En sanonut, että KAIKKI päihteidenkäyttö tai KAIKKI shoppailu on merkki mielenterveysongelmista. Sanoin, että päihdeONGELMA tai ylivarojensa shoppailu (siis niin, että menee luottotiedot ja näkee nälkää) on sairasta. Ei tietenkään esim. kohtuullinen alkoholinkäyttö tai shoppailu siinä määrin kuin siihen on varaa ja aikaa, ole mikään ongelma! Hohhoijaa näitä tulkintoja. Eikä kommentillani kyllä Jeesuksen kanssa ollut mitään tekemistä.

Vierailija
36/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, toi country ja hiphop-kävelytyyli purskautti kahvit näytölle!

Vierailija
37/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

Minä en avaa koskaan linkkejä aihe vapaalla, koska niissä saattaa piillä viruksia.

[/quote]

Eikö sinulla ole virusturvaohjelmaa koneellasi?, siinä tapauksessa ei kannata avata koko aihe vapaata.

Vierailija
38/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähygieenisyys ja paskan keskellä eläminen on tullut esiin monessa vastauksessa. Se on kyllä yksi merkki vakavasta masennuksesta, sitä en kiellä, mutta...

Itse sairastan kaksisuuntaista ja minulla hullut kaudet huomaa siitä, että olen ihan neuroottisen siisti ja pidän erityisen hyvää huolta ulkonäöstäni ja hygieniasta. Menen aivan äärimmäisyyksiin joskus. Saatan esim. leikata kaksihaaraisia hiuksia pienillä saksilla yksi kerrallaan ja nyppiä säärikarvat pinseteillä. Voitte kuvitella montako tuntia noihin saa tuhrautumaan, Tätä siis tapahtuu niin hypomaanisessa kuin masennuskaudessakin. Toinen diagnoosini onkin pakko-oireinen häiriö, joka ilmenee kausittain aina kaksisuuntaisen jaksojen yhteydessä.

Onneksi on jo vuosia ollut lääkitys kunnossa ja oireet poissa :)

Noin yleisesti en pysty sanomaan kenestäkään sairastaako jotain, ellei sitten puheet ole ihan pimeitä.

Vierailija
39/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palstan molopäitä on uskominen, niin riittää, että esittää tieteelliset perustelut ja tieteellisiä lähteitä. Jos molopää ei usko, niin tieteellisyyden puolella olevilla on mielenterveysongelmia.

Vierailija
40/107 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään yksittäistä piirrettä, mistä niin päättelisin. Kahden ihmisen kohdalla olen näin itsekseni epäillyt. Toinen on tuttava, joka kertoi minulle (pelkälle tuttavalle) todella todella henkilökohtaisia asioita. Toinen taas läheinen ystävä, jolla ei ole elämänhallintaa, ja hänen tunteensa ailahtelevat laidasta laitaan.

Minulla itselläni on mt-ongelmia, jotka ovat hoidossa. Joten nuo epäilyni eivät todellakaan saa minua pitämään "hulluna" ketään. Itse asiassa miellän hulluuden esim kokoa elämänsä laitoksessa olleen ongelmana, enkä esim bipoa, masentunutta/ahdistunutta, enkä edes pidä hulluna dissosiaatiohäiriöstä kärsivää. Hullu on sellainen, joka ei tajua omaa tilaansa, ja on vaaraksi muille. 

Omista epälyistäni en myöskään puhu muille, mutta voit olla varma että kaikki eivät ole niin kilttejä kuin minä. Siinä mielessä kannataa harkita paljon kelle kertoo ongelmistaan. Juorupuheille käytöksen perusteella kukaan ei valitettavasti mahda mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi