Onko totaalikieltäytyjä rikollinen?
Itse olen totaalikieltäytyjä ja olen nyt vähän aikaa lusinut rangaistustani. Ihanaa on se että pääsee jatkamaan opintojaan mutta sosiaalinen elämä kärsii. Noh tää kestää alle puoli vuotta niin ei kai tää haittaa.
Mun isä sanoi että olen rikollinen vässykkä. Omasta mielestäni kannatan vain sukupuolten välistä tasa-arvoa enkä koskaan tehnyt mitään kenellekään. En esim IKINÄ hakkaisi tai raiskaisi ketään!
Äidin mielipide on neutraali. Olen kuulemma aina hänen poikansa eikä hän tuomitse minun henkilökohtaisia valintojani.
Kommentit (53)
Jos olet kieltäytynyt aseista sosialistisen ideologian takia, olet.
Onko äitisi sinusta jotenkin tehnyt vähemmän yhteiskunnan eteen, kun on kuitenkin kantanut lasta (=tulevaisuuden veronmaksajaa ja yhteiskunnan pyörittäjää) sisällään yhdeksän kuukautta ja lisäksi hoitanut sinua tärkeimmät ensikuukautesi?
Ei kaikki rikolliset ole väkivaltarikollisia. Suomen lain mukaan olet tehnyt rikoksen kieltäytyessäsi lainmääräämästä velvollisuudesta ja oikeus on langettanut rangaistuksen.
Barbaarisessa maailmassa on rikos kieltäytyä asevelvollisuudesta.
Se on pahempaa kuin varkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kieltäytynyt aseista sosialistisen ideologian takia, olet.
Laitoitko koska mestari ei käynyt armeijaa?
Rikos on rangaistava teko. Se, joka tekee rangaistavan teon, on rikollinen. Totaalikieltäytyminen on rangaistava teko, siis rikos. Siihen syyllistynyt on rikollinen.
Mistä syistä et mennyt sivariin? Opintojen vuoksi voi hakea lykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi sinusta jotenkin tehnyt vähemmän yhteiskunnan eteen, kun on kuitenkin kantanut lasta (=tulevaisuuden veronmaksajaa ja yhteiskunnan pyörittäjää) sisällään yhdeksän kuukautta ja lisäksi hoitanut sinua tärkeimmät ensikuukautesi?
Olen kiitollinen tuosta mutta en kommentoi asiaa sen enempää🙏
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan petturi korkeintaan.
Miksei huumediilereitä tai murhaajia sanota isänmaan pettureiksi?
Maailma on sairas.
Vierailija kirjoitti:
On.
Eli samaa kastia kuin persujen "mestariksi" kutsuma olminkalpea eiralainen siviilipalvelusmies?
No ei ole.
Onhan Pohjois-Koreassakin rikollinen jos haukkuu Kim Jong Unia, muttei se oikea rikollinen ole tuon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syistä et mennyt sivariin? Opintojen vuoksi voi hakea lykkäystä.
Minusta tämä järjestelmä on epätasa-arvoinen ja totaalikieltäytymällä osoitan sen.
Vierailija kirjoitti:
Kutsut varmaankin Halla-ahoa myös isänmaan petturiksi?
Jo 2000 luvun alussa sai c-paperit sanomalla kutsunnoissa ettei ollenkaan kiinnosta nämä hommat.
Mitä varten mennä armeijaa, sivariin, totaaliin yms sillä tuon kaiken voi välttää helposti?
Vierailija kirjoitti:
On.
Suomen laki taitaa kuitenkin määritellä rikokset, etkä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei huumediilereitä tai murhaajia sanota isänmaan pettureiksi?
Maailma on sairas.
Jos ovat totaalikieltäytyjiä niin sanotaan.
kieltäydy myös yhteis kunnan tuista koska et halua noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. siis miksi muilla olisi velvollisuus elättää kaltaistasi loista. maksa itse vankila päivätkin. nekin on meiltä pois
Vierailija kirjoitti:
Jo 2000 luvun alussa sai c-paperit sanomalla kutsunnoissa ettei ollenkaan kiinnosta nämä hommat.
Mitä varten mennä armeijaa, sivariin, totaaliin yms sillä tuon kaiken voi välttää helposti?
Haluan osoittaa että vastustan nykyistä järjestelmää
On.