Onko totaalikieltäytyjä rikollinen?
Itse olen totaalikieltäytyjä ja olen nyt vähän aikaa lusinut rangaistustani. Ihanaa on se että pääsee jatkamaan opintojaan mutta sosiaalinen elämä kärsii. Noh tää kestää alle puoli vuotta niin ei kai tää haittaa.
Mun isä sanoi että olen rikollinen vässykkä. Omasta mielestäni kannatan vain sukupuolten välistä tasa-arvoa enkä koskaan tehnyt mitään kenellekään. En esim IKINÄ hakkaisi tai raiskaisi ketään!
Äidin mielipide on neutraali. Olen kuulemma aina hänen poikansa eikä hän tuomitse minun henkilökohtaisia valintojani.
Kommentit (53)
isäsi oikeassa kirjoitti:
kieltäydy myös yhteis kunnan tuista koska et halua noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. siis miksi muilla olisi velvollisuus elättää kaltaistasi loista. maksa itse vankila päivätkin. nekin on meiltä pois
Olen nilkkapannan kanssa kotona mutta teen tämän koska koen asevelvollisuuden epätasa-arvoiseksi
Myidir varmasn Suomen heti venäläisille, jos voisit. Olet isämmaan petturi, kommari, Marinin rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
Myidir varmasn Suomen heti venäläisille, jos voisit. Olet isämmaan petturi, kommari, Marinin rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
kieltäydy myös yhteis kunnan tuista koska et halua noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. siis miksi muilla olisi velvollisuus elättää kaltaistasi loista. maksa itse vankila päivätkin. nekin on meiltä pois
Olen nilkkapannan kanssa kotona mutta teen tämän koska koen asevelvollisuuden epätasa-arvoiseksi
Harmi että ainoat jotka kärsivät tästä ovelasta näpäytyksestäsi yhteiskunnalle ovat sinä ja läheisesi.
Vierailija kirjoitti:
Totaalikieltäytyjä ei oikeasti ole rikollinen. Ehkä yhteiskunnan silmissä, mutta yhteiskunta arvostaa muutenkin ihan vääriä asioita.
Tuntuu kyllä tosi kohtuuttomalta että olen rikollinen koska kieltäydyin palveluksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ainoat jotka kärsivät tästä ovelasta näpäytyksestäsi yhteiskunnalle ovat sinä ja läheisesi.
Teen ruokaa ja siivoan paljon, enemmän kuin ennen. Vanhemmat arvostavat tuota. Muuten opiskelem ja chillaan kotona. En näe miten tuo haittaa vanhempia.
Ei ole rikollinen. Se että syntyy maapallolle ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rikollinen. Se että syntyy maapallolle ei ole rikos.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruokaa ja siivoan paljon, enemmän kuin ennen. Vanhemmat arvostavat tuota. Muuten opiskelem ja chillaan kotona. En näe miten tuo haittaa vanhempia.
En siis ole aatettasi vastaan, mutta tuomio totaalikieltäytymisestäkin voi vaikuttaa tulevaisuuteesi ja työpaikkoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis ole aatettasi vastaan, mutta tuomio totaalikieltäytymisestäkin voi vaikuttaa tulevaisuuteesi ja työpaikkoihisi.
Ei siitä tule rikosrekisterimerkintää eikö työnantaja saa udella tuommoisia tietoja
On.
Haluaa valtion edut, muttei haittoja. Aiheuttaa taakkaa muulle kansalle.
Rikollinen siis.
Vierailija kirjoitti:
On.
Haluaa valtion edut, muttei haittoja. Aiheuttaa taakkaa muulle kansalle.
Rikollinen siis.
Eli naine joka ei käy armeijaa on myös rikollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 2000 luvun alussa sai c-paperit sanomalla kutsunnoissa ettei ollenkaan kiinnosta nämä hommat.
Mitä varten mennä armeijaa, sivariin, totaaliin yms sillä tuon kaiken voi välttää helposti?
Haluan osoittaa että vastustan nykyistä järjestelmää
Sitten et varmaankaan myöskään nauti systemmin tuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 2000 luvun alussa sai c-paperit sanomalla kutsunnoissa ettei ollenkaan kiinnosta nämä hommat.
Mitä varten mennä armeijaa, sivariin, totaaliin yms sillä tuon kaiken voi välttää helposti?
Haluan osoittaa että vastustan nykyistä järjestelmää
Sitten et varmaankaan myöskään nauti systemmin tuista?
Mitä ihmeen tukia?
Totaalikieltäytyjä ei oikeasti ole rikollinen. Ehkä yhteiskunnan silmissä, mutta yhteiskunta arvostaa muutenkin ihan vääriä asioita.