Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos olisit minä? Raha-asiaa.

Vierailija
04.10.2020 |

Sain perintöä josta jäi velkojen jälkeen 20000 euroa käteen. Olen 40-vuotias kolmen lapsen yh. En omista mitään, asun vuokralla. En ole ollut kolmeen vuoteen työkykyinen burn outin takia. Töihin kuormittavan alallani en ainakaan kokoaikaisesti taida pystyä vielä menemään.

Asutaan pk-seudulla ylikalliissa asunnossa, ja tämä ympäristö ahdistaa muutenkin. Luonto on tärkeä, ja täällä sitä ei ole siinä mittakaavassa kuin toivoisin. Ahdistaa ihmispaljous, narkkarit ja muut hörhöt. En siis ikävöi ihmisiä. Haaveilen hyvästä elämästä jossain pohjoisessa. En tarkoita hyvällä elämällä nyt materiaa, vaan henkistä hyvää oloa ja rauhaa. Nyt on rahaa hieman ja haluaisin käyttää sen viisaasti. Olen myös sen ikäinen että unelmat pitää toteuttaa pian jos toteuttaa. Pk-seudulla ei pidättele mikään. Olen totaali yh, isovanhempia tai muita sukulaisia ei ole ainuttakaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa tuolla rahalla ei osteta, mutta et sellaisesta tainnut puhuakaan. Käsirahaksi se riittäisi, mutta sinulla pitäisi olla säännölliset tulot, jotta saisit lainaa. Järkevintä olisi siis muuttaa vuokralle tai asoon ja hankkia rahalla edullinen mutta hyvä auto. Sitä tarvitset, jos aiot muuttaa maalle.

Lasten kannalta kannattaa kuitenkin valita jokin keskisuuri kaupunki, 5 km keskustasta niin olette teidän mittapuun mukaan lähes maalla. Lapset menevät pian yläkouluun ja toiselle asteelle, on kiva, jos pääsevät silloin itse kulkemaan kouluun, eikä matkaan kulu tuntia. On myös peruspalvelut saatavilla. Sinullekin, jos tarvitset vielä kuntoutusta. Mieti miten pitkää matkaa olet valmis ajamaan.

Vierailija
22/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti uudelleenkouluttautumista. Mun suunnitelma ois seuraava: uudelleenkouluttautuminen tai mahdollisuuksien mukaan pienyrityksen perustaminen. Jos rahaa jäisi jäljelle, lahjoittaisin kullekin lapselle summan, josta ei mene lahjaveroa. Haluaisin varmistaa, että lapsilla on edes pieni pesämuna siinä vaiheessa, kun itsenäinen elämä alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20000 euroa VÄHÄN rahaa? Te ette tiedä vähällä elämisestä mitään!

Kyllä tiedämme. Tiedämme myös mitä mikäkin maksaa ja mitä tuolla summalla saa. Ja ennen kaikkea mitä sillä ei saa.

Vierailija
24/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjätaskuna on vaikea muuttaa perheen kanssa, koska muuttaminen maksaa. Nyt se on mahdollista. Harkitkaa rauhassa.

Vierailija
25/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset viestit olivat hyviä, kiitos! En todella aio syödä noita rahoja niinkuin joku ehdotti. Sijoittamista mietinkin. We voisi olla ihan hyvä ajatus, koska haluan kasvattaa tuota summaa, en hävittää sitä johonkin hömppään.

Ap

Vierailija
26/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitään. 20 tonnilla ei saa mitään. Käytä se vaikka johonkin kivaan harrastukseen ja hyvään ruokaan.

Sillä saa sijoituksia ja pian käsirahan halpaan asuntoon jossain muualla.

Tuollaista summaa ei todellakaan kannata hävittää.

Vierailija
27/27 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin että rahaa on liikaa ja tuolla asuu köyhä mies jolle rahoista on paljon enemmän iloa ja kiikuttaisin rahat pimeästi käteisenä tälle miehelle jonka osoite on [sensuroitu].

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi