Ärsyttääkö muita kultalusikkasuut?
Myönnän joo, että toki olen kateellinen. Tuntuu epäreilulta, kun kultalusikkasuut saa noin vaan kaiken. Itse olen ihan omilla rahoilla ostanu asioita ja näille kultalusikkasuille, vaan muut ostaa vaikka mitä. Monesti eivät edes ymmärrä, miten onnekkaita ovat, vaan silti kehtaavat vaatia aina lisää ja lisää vanhemmiltaan. Olen myös huomannu, että kohtelevat usein huonosti muita ja ajattelevat liikoja itsestään. Heille ei halvat jutut kelpaa, vaan aina täytyy olla kallista
Kommentit (38)
Kerran yks ihan suoraan sanoi, ettei oo tarvinnu ikinä tehdä mitään. Noin vaan on aina saanu kaiken, mitä on halunnu
Osa näistä ihmisistä on myös masentuneita, mutta miksi? Luulisi, että olisivat onnellisia kun saavat vaikka mitä
Ai kultalusikkasuut? Mun mielestä ne on kultalusikka perseessä syntyneitä lahtarin kakaroita.
Olen ihmetelly, miten edes kehtaavat vaatia vanhemmiltaan lisää? Ja kyse on aikuisista ihmisistä. Heidän pitäisi itse ostaa juttunsa, eikä vaatia muita ostamaan
Vierailija kirjoitti:
Ai kultalusikkasuut? Mun mielestä ne on kultalusikka perseessä syntyneitä lahtarin kakaroita.
Nimityksiä on minia, mutta silti se sakki ottaa päähän. Selkeästi huomaa, ettei ole normaalia porukkaa nähnykkään
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetelly, miten edes kehtaavat vaatia vanhemmiltaan lisää? Ja kyse on aikuisista ihmisistä. Heidän pitäisi itse ostaa juttunsa, eikä vaatia muita ostamaan
Vanhemmat itse opettaa ;) omia lapsiaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimityksiä on minia, mutta silti se sakki ottaa päähän. Selkeästi huomaa, ettei ole normaalia porukkaa nähnykkään
Niinpä. Paljon päävikaisia hyväksikäytettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan eivät käy nallekarkit...
Ei ärsyyntymisen syy ole "kultalusikka suussa syntyminen" vaan se, miten jotkut sen näyttävät.
Appiukko oli varakas yrittäjä, joten vaimolla ei koskaan ole ollut taloudellisia huolia. Pääsi haluamaansa yliopistoon ja kaikki muukin on aina onnistunut, mihin on ryhtynyt. Silti hän on luonteeltaan vaatimaton ja ennemminkin kiitollinen kuin ylimielinen asiasta.
Sitten on tietysti niitä, jotka ovat saaneet kaiken valmiina, eivätkä ymmärrä, ettei kaikilla ole ollut yhtä helpooa. Onpa niitäkin, jotka ovat nousseet ns. ryysyistä rikkauksiin, eivätkä ymmärrä, ettei se kaikilta onnistu yrittämisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Isoukki tosiaan aikanaan laittoi komukkaa multiin, kuten jääkärin kuuluikin. Muttei siitä kultalusikkaa saanut. Ei edes hippohiihto-lusikkaa.
Työllä se kaikki on ansaittu useammassa sukupolvessa. Kyllä, on kohtuullinen keskiluokkainen talo, pari autoa ja lapsilla harrastukset.
Kantsii joskus kokeilla sitä pitkäjänteistä tekemistä. Alkaen koulunkäynnistä. Jos omalla kohtaa meni jo, voi yrittää kasvattaa lapset jo pienestä siihen, että akateeminen koulutus on ainoa vaihtoehto. Siitä se lähtee kasaantumaan se ylisukupolvinen onni. Tee itse se aloite teidän suvussa.
No kieltämättä näin jo vähän vanhempana ärsyttää muutama kaveri, jotka ovat varakkaista suvuista, opiskelleet aikoinaan ilman opintolainaa vanhempiensa rahoittamina ja asuneet vanhempiensa ostamissa asunnoissa, ja perineet rahaa isoja summia, kun he puhuvat ärsyttävästi kaikkien suulla. Tarkoitan siis tällaisia juttuja heidän suustaan, kuten "kyllä jokaisella viisikymppisellä nyt on laittaa muutama satanen kaverin synttärilahjaan" tai "meillä viisikymppisillä on jo niin helppoa, kun kaikki lainat on jo maksettu". No itsellä on toisenlainen tilanne.
Todellisia kultalusikkasuita ovat sossun asiakkaat. Mitään ei tarvitse tehdä, kaiken haluamansa saa ihan vaan ilmoittamalla, että tätä tarvitaan. Sama porukka itkee sitä, kun jonkun veroprosentti on vain 57, että kyllä olisi isoista tuloista varaa maksaa enemmän, niin meidän kissa saisi sitä parempaa kissanruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoukki tosiaan aikanaan laittoi komukkaa multiin, kuten jääkärin kuuluikin. Muttei siitä kultalusikkaa saanut. Ei edes hippohiihto-lusikkaa.
Työllä se kaikki on ansaittu useammassa sukupolvessa. Kyllä, on kohtuullinen keskiluokkainen talo, pari autoa ja lapsilla harrastukset.
Kantsii joskus kokeilla sitä pitkäjänteistä tekemistä. Alkaen koulunkäynnistä. Jos omalla kohtaa meni jo, voi yrittää kasvattaa lapset jo pienestä siihen, että akateeminen koulutus on ainoa vaihtoehto. Siitä se lähtee kasaantumaan se ylisukupolvinen onni. Tee itse se aloite teidän suvussa.
Akateeminen koulutus on pelleilyä, ei riitä pää sellaiseen. Ei isä käynyt akateemista koulutusta, ei äitikään. Serkut kävi lukion, itse en ees hakenut sellaiseen. Ruotsi ei suju, matikkaa en osaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä ihmisistä on myös masentuneita, mutta miksi? Luulisi, että olisivat onnellisia kun saavat vaikka mitä
Aina ei ole niin selvää onko syntyminen vauraaksi MT-ongelmien syy vai seuraus. Tunsin kerran yhden rikkaan MT-ongelmaisen. Hän eli muutoin normaalin lailla, mutta ei tehnyt koskaan työtä, koska hänen ei tarvinnut. Hän osti kaikki ongelmansa pois rahalla. Resilienssinsä oli heikolla tolalla ja ongelmiahan siitä seurasi, vaikka päihteet eivät olleet kuvioissa. Tiedän erään toisenkin varakkaaksi syntyneen omavaraisesti työstä kieltäytyjän ja mielenhallinnan ongelma hänelläkin on. Työssäkäyminen pidemmän päälle merkkaa ihmiselle muutakin kuin vain mahdollisuutta leipään ja huvituksiin. Kaveripiiri kapenee viimeistään nuorella aikuisiällä, jos ei käy minkäänlaisessa työssä. Työssäkäyvien nuorten aikuisten arki on hyvin toisenlaista kuin niiden, joiden ei tarvitse käydä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi vain helpompaa sosialisoida omaisuudet valtion hoidettavaksi ja kaikkien yhteiseksi?
Kai tajuatte että te kaikki olette vastaavasti kultalusikkasuita kun vertaa maihin missä ei ole mitään tukirahaa, ei ilmaista asuntoa, ei puhdasta juoksevaa vettä, ei terveydenhoitoa yms.
Vierailija kirjoitti:
Todellisia kultalusikkasuita ovat sossun asiakkaat. Mitään ei tarvitse tehdä, kaiken haluamansa saa ihan vaan ilmoittamalla, että tätä tarvitaan. Sama porukka itkee sitä, kun jonkun veroprosentti on vain 57, että kyllä olisi isoista tuloista varaa maksaa enemmän, niin meidän kissa saisi sitä parempaa kissanruokaa.
Mulla on Kela Gold.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte että te kaikki olette vastaavasti kultalusikkasuita kun vertaa maihin missä ei ole mitään tukirahaa, ei ilmaista asuntoa, ei puhdasta juoksevaa vettä, ei terveydenhoitoa yms.
No ei ne ilmaisia ole meillekään. Ja asuminen se vasta kallista Suomessa onkin.
Jos menevät köyhempään perheeseen, niin sielläkin vaativat kalliita ruokia ja naamasta jo näkee, että tekee huonoa olla kerrostalo asunnossa, kun on tottunu ökytaloon