Onko tämä väkivaltaa?
Miehellä kilahtaa hyvin herkästi pienistäkin poikkipuolisista sanoista. Hänellä on nykyisin tapana tulla huutamaan sentin päähän kasvoistani sellaisen uhkaavan eläimen tavalla. Huutaa ja sähähtää kasvoilleni.
Mitä teen? Onko tämä jo väkivaltaa?
Kommentit (44)
Mitä teen? Pitääkö lähteä jouluksi varuilta turvakotiin? Mies ei tunnu ottavan vastuuta omasta käytöksestään. Syyttää minua omasta raivoamisestaan.
Mitä teen? Pitääkö lähteä jouluksi varuilta turvakotiin? Mies ei tunnu ottavan vastuuta omasta käytöksestään. Syyttää minua omasta raivoamisestaan.
Kyllä tuo menee jo pelottelun eli henkisen väkivallan puolelle. Tuosta on enää pieni matka fyysiseen väkivaltaan.
Olen pahoillani.
Olen aika lamaantunut nytten. Olen raskaana ja tuntuu, että miehen raivoaminen vain pahenee.
Onko pelottelu päivittäistä? Kuinka paljon joudut tarkkailemaan itseäsi ja miettimään mitä voit kotona tehdä ja sanoa? Pelotteleeko mies lapsia? Kuinka paljon sinua pelottaa?
Onko sinulla jotain sukulaista tai tuttavaa, jolle voisit puhua asiasta tai jonka luo voisit tarvittaessa mennä?
Tuota käytöstä esiintyy silloin kun sillä kilahtaa. Niiden kilahduksien syynä voi olla mikä tahansa; tyyliin huomautan likaisista astioista. Yritän olla välittämättä. On aika raskasta, kun taustallani on yksi oikeasti väkivaltainen suhde. Mies tietää tästä ja tietää, kuinka herkkä minä olen tuollaiselle raivoamiselle. Tekee sitä siltikin.
Minua ei sinällänsä pelota muu kuin se, että joudun pettymään mieheen. Mies on niin hintelä, että helposti saisin lyötyä takaisin. Pelkään, että hänen käytöksensä takia menetän kunnioitukseni häneen.
Lapsia meillä ei ole.
Voi kai tuon laskea fyysiseksikin väkivallaksi, jos huutaa lähietäisyydellä, jos se voi aiheuttaa kuulovaurioita.
On se, henkistä väkivaltaa vähintäänkin. Kuten joku jo sanoikin, tuosta voi todella olla lyhyt matka siihen huitaisuun tai muuhun fyysiseen. Todella kurja tilanne.
Oletko puhunut miehellesi asiasta. Kannattaa keskustella, kun hän on rauhallinen. Sanot, että pelkäät hänen lyövän ja että joudut pettymään häneen. Sano, että pelkäät hänen olevan samanlainen kun väkivaltainen exäsi. Sano myös selkeästi, ettei tuollaista käytöstä hyväksy, mutta älä uhkaa millään sellaisella, mitä et ole kykeneväinen toteuttamaan. Kannattaa ehdottomasti käydä tuo keskustelu nyt ennen kuin lapsenne syntyy. Varmista, ettet joudu lähtemään sinne turvakotiin ensi jouluna vauvan kanssa.
Voimia!
Olemme keskustelleet tuosta asiasta jo vuosi sitten, kun mies ensimmäistä kertaa riidan yhteydessä osoitti uhkaavaa käytöstä. Pariterapeuttikin on asian vääntänyt miehelle rautalangasta.
Pahinta on, että mies syyttää minua omasta raivoamisestaan. Sanoo, ettei hän yksinään raivoaisi. Eipä tietenkään.
Mä en tiedä, mitä teen tässä tilanteessa. Olen aika neuvoton. Pahinta on, että tuollaisten kohtausten jälkeen lamaannun koko päiväksi. Miestä ei tunnu oma käytöksensä häiritsevän. Hän kokee minut syylliseksi.
Olemme keskustelleet tuosta asiasta jo vuosi sitten, kun mies ensimmäistä kertaa riidan yhteydessä osoitti uhkaavaa käytöstä. Pariterapeuttikin on asian vääntänyt miehelle rautalangasta.
Pahinta on, että mies syyttää minua omasta raivoamisestaan. Sanoo, ettei hän yksinään raivoaisi. Eipä tietenkään.
Mä en tiedä, mitä teen tässä tilanteessa. Olen aika neuvoton. Pahinta on, että tuollaisten kohtausten jälkeen lamaannun koko päiväksi. Miestä ei tunnu oma käytöksensä häiritsevän. Hän kokee minut syylliseksi.
On se. Älä hyväksy. Päätä nyt mitä haluat ennenkuin on myöhäistä.
En minä sitä hyväksykkään. En vaan tiedä, mitä nyt teen? Voiko tuo tuosta loppua? vai eteneekö se niinkuin juna aina vaan selkeämpään väkivaltaan? Pitääkö siis erota jos en halua turpiin? Voiko tuo ihminen muuttaa toimintaansa?
Olin aikeissa touhuilla kaikkea kivaa ja olin suhteellisen hyvällä tuulella joulusta ja kaikesta. Nyt mies raivosi ennen töihin lähtöä. Ja minä istun toivottomuuden tilassa. Mies ei pyytänyt anteeksi käytöstään, vaan sanoi että johtuu minusta. Kenellekään muulle hänellä ei ole ollut koskaan tarvetta raivota.
Pois sieltä nyt HETI! Jos odotat lasta, sinun on ajateltava myös sikiön turvallisuutta.
Riitelyä ei voi tehdä yksin, mutta raivoaminen on eri asia kuin riitely.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 12:51"]
En minä sitä hyväksykkään. En vaan tiedä, mitä nyt teen? Voiko tuo tuosta loppua? vai eteneekö se niinkuin juna aina vaan selkeämpään väkivaltaan? Pitääkö siis erota jos en halua turpiin? Voiko tuo ihminen muuttaa toimintaansa?
[/quote]
Ei se lopu itsestään, etenkin kun mies ei näe omassa käytöksessään mitään väärää.
On. Jos ei fyysistä niin ainakin henkistä. Tuo on epäasiallista ja pelottavaa.