Punaisen Ristin KONTTI - millainen paikka?
Minut on siis työkkärin kautta nakitettu tuonne hakemaan työpaikkaa ja sellainen irtosi. Onko kokemuksia? Pelottaa hieman aloittaa uudessa työssä kun olen ollut niin pitkään tekemättä mitään ja kärsin paniikkihäiriöstä.
Kannustuksen sanat olis nyt poikaa sillä en voi työstä kieltäytyäkään...
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
KONTIN idea on myyn avustustyön lisäksi juuri työllistää vaikeita tapauksia. Kerrot rehellisesti esimiehelle siellä että sulla on tälläiset fiilikset. Siellähän on hommaa missä ei tarvitse heti kohdata asiakkaita, luulen että kassalle laitataan vaan pitkään talossa olleet. En osaa oikein kuvitella leppoisampaa paikkaa olla töissä. Seillä näkee suhteellisen syrjäytynytä ja kielitaidotonta porukkaa. Tsemppiä! ja onneksi olkoon työpaikasta myös.
Väärin. Kassalle palkataan vaan normaaleja ihmisiä ja he menevät kassalle heti. Ei kassavastuuta voida antaa kenellekään jolla on ongelmia.ei kontissa harjoittelijoitakaan päästetä kassalle ilman valvontaa. Mä olin ollut jonkun aikaa työtön ja pääsin konttiin kassalle, mulla on kaupan alan koulutus ja työkokemusta, ei mitään mielenterveys ongelmia tai muuta. Ainoastaan työ oli palkkatukityötä mutta sama se mistä se palkka tulee, kunhan tulee.
Oma kokemus Kontista oli positiivinen ollessani siellä työssäoppimassa. Mielestäni perehdytys oli todella hyvää, mitä tuli asiakaspalveluun, kassaan, tuotteiden hinnoitteluun sekä laadun tarkistamiseen. Mitä tulee mielenterveysongelmiin, niin lapsena ollessa sain diagnoosin ahdistuneisuushäiriöstä ja oppimisvaikeuksia on vaikka minkälaisia, erityisesti matematiikassa lukuun ottamatta peruslaskutaitoa. Kukaan ei kertaakaan osannut epäillä, että jokin olisi pielessä. Olen kuitenkin ihminen, jolla ei ole ongelmia päihteiden kanssa, joten kassalle minut oli uskallettu päästää eikä ole taipumusta kleptomaniaan. Johan asiakaspalvelu kuului suoritettavien näyttöjen ehtoihin.
Rohkeasti tartuin haasteeseen hinnoittelemalla tuotteita, vaikka aluksi epäilin, etten koskaan tajuaisi hintapolitiikasta mitään johtuen matemaattisista vaikeuksista, mutta maalaisjärjellä ajateltuna jos tuote on enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa, hinta alaspäin, ja jos taas ok tai jopa priimaa, voi hinnoitella enemmän ja varsinkin esim. hyväkuntoisesta Teema-kupista voi hinnoitella puolet uuden kupin hinnasta. Ikean yms. kohdalla taas hinnoittelin alaspäin riippuen kunnosta ja määrästä, jos kyse oli lautassetistä.
Tämä kokemus ei ole Joensuun Kontista, josta tässä keskustelussa puhutaan paljon. Ehkä jossain muualla voi olla asiat toisin, oma kokemus oli taas hyvä.
Oliko Tampereen Lielahden kontti?
Itiksen kontti Helsingis on kyl sellanen persereikä, et ÄLKÄÄ HAKEKO! Olin siel työkokeilus, pelkästään kassalla, ei perehdytystä muuhun, vaik toivoin, sitä perusteltiin niin, että kassa pitää saada hallintaan. Ensin meni palkkatukipaikka eli en saanu sitä, sit ku kysyin voisko tehdä muuta ku vitutti niin paljon, mulle sanottiin et lähet kotiin jos et oo työkykynen, yksin kassalla koko päivän. Eilen loppu sit 1kk etuajas toi työkokeilu, pomo perusteli et en muka tykänny olla, vaik ei vituttanu tai mitään, olisin halunnu jäädä ja tehdä sopparin loppuun, nyt meni kyl itiksen kontti boikottiin
Elämän ja työn ilotaidon professori Tampereen yliopistosta (ent.Kelan johtaja) loi spr:llä ollessaan konttien hikipajasysteemin. Kiitos Elli Aaltonen.
Tänne kokemuksia turun kontista.
Siellä nämä 3 henkilöä lyttää työntekijöiden viimeisetkin mielenterveyden rippeet nollaan. Huutavat asiakkaiden edessä jne.
Mm huutavat työntekijöiden asioita, terveysasioita jne myymälän puolella, niin että asiakkaat kuulevat.
Kertovat kuka on kipeenä, se ei kuulu kellekkään. Rikkovat lakeja räikeesti jne.
Kiusaavat työntekijöitä, ripittää ja nöyryyttää asiakkaiden nähden ja kuullen.
Mulla ei oo sieltä mitää hyvää sanottavaa työnjohdosta. Jos sinne tulee tarkistuskäynti, niin ovat hyvin maireaa päin naamaa. Petaa ympäristön näyttämään hyvältä ja seuraavat tätä tarkistajaa kaikki ja pitävät huolen siitä että kukaan ei mokaa. Näin pitävät yllä sitä imagoa vaikka naamarin takana on täyttä mätää.
Vierailija kirjoitti:
Itiksen kontti Helsingis on kyl sellanen persereikä, et ÄLKÄÄ HAKEKO! Olin siel työkokeilus, pelkästään kassalla, ei perehdytystä muuhun, vaik toivoin, sitä perusteltiin niin, että kassa pitää saada hallintaan. Ensin meni palkkatukipaikka eli en saanu sitä, sit ku kysyin voisko tehdä muuta ku vitutti niin paljon, mulle sanottiin et lähet kotiin jos et oo työkykynen, yksin kassalla koko päivän. Eilen loppu sit 1kk etuajas toi työkokeilu, pomo perusteli et en muka tykänny olla, vaik ei vituttanu tai mitään, olisin halunnu jäädä ja tehdä sopparin loppuun, nyt meni kyl itiksen kontti boikottiin
Sun oma asenne on selkeästi vinoutunut. Et varmaan viihdy hyvin missään paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun oma asenne on selkeästi vinoutunut. Et varmaan viihdy hyvin missään paikassa.
Et voi sanoa noin jos sul ei oo kokemusta. SPR KONTIT VIE VIIMESENKI JÄRJEN päästä.
Itiksen kontissa olen kyllä aina saanut ystävällistä palvelua, kun olen jotain kysynyt. Ei ole asiakkaalle näkynyt henkilöstön mahdolliset ristiriidat.
Lisää kokemuksii turun kontista tänne
Pitäisi laittaa palautetta spr ylimmälle johdolle.
Sekä ilmoittaa työpaikka kiusaamisesta työsuojeluun.
Kai tuommoisella lafkalla sellainen on. Lahden kontissa on ihan pohjois korea meininki. Lopetin käymisen, kun tuttavaani kyykytettiin todella rumasti.
Hei, oon ite pari vuotta sitten ollut Kontissa töissä, palkkatuella.
En kylläkään voi puhua yleisesti kaikista konteista mutta itse olin Porin myymälässä töissä. Heti haastattelussa sain oikein hyvä kuvan mitä siellä tehdään, ilmapiiri oli avoin ja kehtasin kertoa vaikeasta ahdistushäiriöstäni sekä ihmisten kohtaamisen pelosta.
Minulle heti kerrottiin että kassalle ei ole pakko mennä, halutessa voidaan perehdyttää. Mminun tilanteessani aloitin varaston puolella.
Itselläni tuo jakso oli suuri asia, sain palkkaa ja muutaman vuoden arkeeni rytmin. Harmillista kuullaa että muissa konteissa kokemukset esihenkilöistä ovat olleet huonoja, Porissa juurikin päinvastoin.
Äärimmäisen hyviä tyyppejä johdossa, on reilua sakkia eikä turhista nuputa. Kunhan hommansa hoitaa tunnollisesti niin ei mutään ongelmia ollut koskaan.
Uskaltauduin jopa kassalle mennä ja se olikin iso voitto omissa haasteissani. Muuta en voi sanoa että porin kontti oli minulle hyvä työpaikka.
Lisää kokemuksia TURUN kontin työjohdosta!!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laittaa palautetta spr ylimmälle johdolle.
Sekä ilmoittaa työpaikka kiusaamisesta työsuojeluun.
Kai tuommoisella lafkalla sellainen on. Lahden kontissa on ihan pohjois korea meininki. Lopetin käymisen, kun tuttavaani kyykytettiin todella rumasti.
Just 😬 Olen Lahdesta itsekin, en ole Kontissa edes käynyt mutta jostain syystä on niin että tuollaiset paikat vetävät puoleensa pikkupomoiksi kaikennäköisiä pershäröisiä, olen huomannut. Todella paskaa kun kaikenlaisia elämänmurjomia menee noihin ilmaistöihin ja sitten heidän tilanteensa ottaa vaan takapakkia kun kohtelu on törkeää.
Kontti itäkeskus
Ammattitaidottomuus paistaa henkilöstöpuolella
ihan ketä vain ei pitäisi laittaa palvelemaan asiakkaita
olen ollut perheeni kanssa asiakkaan alusta saakka itiksen kontissa
nyt on tullut sen verran silmille henkilökunta
että vuoden porttikielto tuli meille annoin sen itse itselleni
onnea mitää ei enää anneta ko firmaan
Joensuun Kontti on kauhea paikka. Johtuu surkeasta henkilöstön kohtelusta
joka taas johtuu ammattitaidottomasta esinais-/'esinahka'toiminnasta.
Liekköhän vielä 'pomojen' suosikkeina ryssättäret tatjanat-irinat-svetlanat?