Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punaisen Ristin KONTTI - millainen paikka?

Vierailija
04.10.2020 |

Minut on siis työkkärin kautta nakitettu tuonne hakemaan työpaikkaa ja sellainen irtosi. Onko kokemuksia? Pelottaa hieman aloittaa uudessa työssä kun olen ollut niin pitkään tekemättä mitään ja kärsin paniikkihäiriöstä.
Kannustuksen sanat olis nyt poikaa sillä en voi työstä kieltäytyäkään...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KONTIN idea on myyn avustustyön lisäksi juuri työllistää vaikeita tapauksia. Kerrot rehellisesti esimiehelle siellä että sulla on tälläiset fiilikset. Siellähän on hommaa missä ei tarvitse heti kohdata asiakkaita, luulen että kassalle laitataan vaan pitkään talossa olleet. En osaa oikein kuvitella leppoisampaa paikkaa olla töissä.  Seillä näkee suhteellisen syrjäytynytä ja kielitaidotonta porukkaa. Tsemppiä! ja onneksi olkoon työpaikasta myös. 

Vierailija
2/59 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valitettavasti huonoja kokemuksia Kontista. Itsellä myös mm. paniikkihäiriö ja muita diagnooseja joista kerroin heti alussa esimiehelle. Soppari kun parin kuukauden päästä loppui, olivatkin käyttäneet näitä diagnooseja mua vastaan että saivat mahdollisimman negatiivisen arviointilomakkeen lähetettyä työkkäriin. Näin Espoon Kontissa, toivottavasti et sinne hae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ymmärtävät kyllä että on syystä tai toisesta jonkin sortin tukityöllistetty tai muuten vaan höyrähtänyt toisen auttamiseen, eivät vaadi liikoja. 

Vierailija
4/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huono kokemus Turun Kontista. Esimies kyykyttää huvikseen, työntekijöitä ei kuunnella missään ja se rekrytyyppi on mairea päin naamaa mutta s-postilla tylyttää työntekijöitä mennen tullen. Ihan sekopäinen paikka.

Vierailija
5/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt mikään oikea työpaikka ole. Eikä pelkoa, siellä on muitakin mielenterveyspotilaita, alkoholisteja jne.

Vierailija
6/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla huono kokemus Turun Kontista. Esimies kyykyttää huvikseen, työntekijöitä ei kuunnella missään ja se rekrytyyppi on mairea päin naamaa mutta s-postilla tylyttää työntekijöitä mennen tullen. Ihan sekopäinen paikka.

Apua, just sain kieltäytymisen jatkopaikasta tossa puljussa ja sitten lävähti tää keskustelu ja tämä kommentti ruudulle!

Olin vielä työkuntoinen taloon mennessäni, vaikka kiikun-kaakun, mutta nyt pitää sen kyykytyskieltäytymisen jälkeen vetää oikein kunnolla happea. Ilmainen työvoima kyllä maistuu, mutta ei muisteta että siellä on meitä valuvikaisia joukossa. Työnjohdosta olimme myös usean ihmisen voimin tekemässä kantelua, mutta korona hajotti poppoon ennen kuin ehdimme konsensukseen sisällöstä, tai pyytämään apua työsuojeluvaltuutetulta.

Toivottavasti et Turun Konttiin joudu. Siellä on sekopäät puikoissa ja kohtelevat työntekijöitä mielivaltaisesti.

Vierailija
7/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontti on hyvä työpaikka, onneksi olkoon. Itse olen ns. normaali ja ikäni vakitöissä ollut ihminen, ja ajoittain katselen olisiko Kontin myymäläohjauksessa sopivia paikkoja auki. Erittäin mielekästä työtä tähän maailman aikaan. Hyväntekeväisyyttä, kierrätystä, vaikeassa tilanteessa olevien tukemista - kukapa meistä voi sanoa tekevänsä jotain yhtä tärkeää?

Olen vakioasiakas ja missään en ole saanut yhtä hyvää ja ystävällistä palvelua kuin Kontissa. Monenlaisia persoonia siellä näkee, mutta jokainen on reilusti omana itsenään ja asiakkaalle välittyy hyvä yhteishenki.

Sinä et ole yhtä kuin ne vaikeudet, joita sinulla on ollut. Tsemppiä!

Vierailija
8/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista pyydetään uuden hintaa, samoin Ikea-huonekaluja näkyy jopa uutta kalliimmalla. Näin asiakkaan näkökulmasta. Henkilökunta on tosin aina ystävällistä, siitä plussaa. Harvoin vain voi ostaa mitään niillä hinnoilla.

Vierailija
9/59 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin ennen mutta nykyään boikotoin. Riistomeininkiä.

Vierailija
10/59 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tykännyt olla siellä yhtään. Todistin juuri viime viikolla kun yhdelle työntekijälle huudettiin kuin pahaa tehneelle lapselle. Nyt olen menossa taas töihin ja ahdistaa aivan tajuttomasti. Työ itsessään on mukavaa, mutta ikinä ei arvaa mitä jonkun mielestä tekee väärin. Työntekijöiden vaihtuvuus on myös sitä nopeusluokkaa että tuntuu ettei ne pomot siellä erota kuka mitenkin tekee hommia. Voi olla että itse kyllästyvät kun aina "joku" kämmää, ja siihen turhautuneina voivat purkaa sen turhautumisen työntekijään joka on aina ollut hyvä mutta juuri sillä kertaa sattui moka. Hirvittää jos itselle sattuu...

Vierailija
11/59 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä tehdään? Palvotaanko läpsyjä? Ja huolehditaan alin seksuaaliterveydestä tai mitä?

Vierailija
12/59 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palkkatuella kannata minnekkään mennä. kuntouttava on parempi. kysykää miten palkkatuki vaikuttaa eläkkeeseenne. eli lasketaanko siitä eläkkeenne jos se jää viimeiseksi työksenne. näin käy jos menee osa-aika töihin.

Vierailija
13/59 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin ylihinnoiteltua, kauppa käy ilmeisen huonosti, tiedä sitten miten vaikuttaa ilmapiiriin, ehkä ei tule olemaan kovin pitkäaikainen formaatti.

Vierailija
14/59 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava paikka on kierrätyskeskus. Täällä siellä on aivan hirveän epäystävällinen palvelu. Asiakkaille puhutaan kovaan ääneen kuin joillekin vajaaälyisille. Jopa iäkkäille. Ja pahin nimenomaan on se jonkinmoinen esimies. Ne työllistetyt siellä voi arvaamalla tunnistaa, ja he ovat ystävällisiä. Mutta aina säälin heidän työilmapiiriään. Asiakas ei siitä välitä, onko työntekijä vähän paniikkinen tai muuten ”reppana”, kunhan vain on asiallinen ja kohtelias.

Vierailija
15/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat oli siinä työssä kaikkein parhaita, ainakin minä tykkäsin niin. Ja työkaverit. Esimiesten kanssa pitää osata nöyristellä, eivät juuri pidä minään vaikka se kuuluu "imagoon" että siellä sitten ne luuseritkin pääsevät hommiin...

Vierailija
16/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin Turun Kontissa oli kivaa kun se oli siellä Satakunnantiellä. En tiedä muusta. Tsemppiä AP!

Vierailija
17/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkkatukipaikka?

Vierailija
18/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän saa 100% rahallisen tuen kun palkkaa pitkäaikaistyöttömiä

Vierailija
19/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin Konttiin puoleksi vuodeksi, 9/päivä orjaksi. Ihme hiippareita töissä. Pomo hullu, hävetti olla siellä. Onneksi sain sairauslomaa 5kk, joten kuukausi juuri ja juuri meni. Hullujen säiliö.

Vierailija
20/59 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän meidän Kontissa on asiakkaat sekä henkilökunta asiallista väkeä. Kaikista paikoista vähiten jännittäisin sinne töihin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän