Punaisen Ristin KONTTI - millainen paikka?
Minut on siis työkkärin kautta nakitettu tuonne hakemaan työpaikkaa ja sellainen irtosi. Onko kokemuksia? Pelottaa hieman aloittaa uudessa työssä kun olen ollut niin pitkään tekemättä mitään ja kärsin paniikkihäiriöstä.
Kannustuksen sanat olis nyt poikaa sillä en voi työstä kieltäytyäkään...
Kommentit (59)
Mun kokemus on, että olin vain ilmaista työvoimaa. Olin työkokeilussa. Tein hommat kunnolla mutta arvostusta ei saanut.
Te-toimiston toivottomien tapausten säilöntäpaikka, jonne laitetaan, että kunta säästää sakkomaksut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla huono kokemus Turun Kontista. Esimies kyykyttää huvikseen, työntekijöitä ei kuunnella missään ja se rekrytyyppi on mairea päin naamaa mutta s-postilla tylyttää työntekijöitä mennen tullen. Ihan sekopäinen paikka.
Mulla aivan samanlaiset kokemukset Turun Kontista muutamien vuosien takaa. Esimiehet epäasiallisia, ilmeisesti myös kateellisia(?) fiksuille, kauniille naisille. Monia työntekijöitä puhuteltiin ja kohdeltiin kuin kehitysvammaisina! Mt-ongelmaisia melkoinen liuta, oli erittäin rasittavaa ja masentavaa kuunnella heidän juttujaan...tietyn uskonnon edustajat ja ma mu-ihmiset yleisesti saivat erivapauksia kantasuomalaisiin verraten. Työ aluksi mukavaa, sittemmin puuduttavaa ja aivan liian yksinkertaista...ei lainkaan minun paikkani. Mutta aloittajalle tsemppiä!
Minulla sama ja erittäin huono kokemus. Salailtiin ja lopulta paljastui kaikkia etten osannut tehdä mitään oikein. Vaikka kaverit kysyivät sainko jatkoa. Paskat paperit naaman eteen.
Sama juttu. Jos on jotain sairauksia niin kaikki kirjataan ja arvostellaan ihmisiä huonoiksi. Tasa-arvo ei kyllä siellä toimi.
Mikset itse ole aktiivinen ja hae töitä muualta...jos sinut kerran pakotetaan konttiin töihin??Ja siellä on mielestäni kyllä aivan huippua porukkaa ja asiallista.
Voisiko kyse olla myös sinun omasta asenteestasi??
No, ap, saitko paikan ja millaista oli? Aloitus on vuodelta 2020.
Joo, tuttava joka lähestyi eläkeikää ja jota ikärasistit työnantajat enää päästäneet edes työhaastatteluihin päätyi puoleksi vuodeksi pakotettuun työtoimintaan sinne. Kertoi kuten muutkin tällä palstalla, että teki työt kuinka hyvin tahansa niin p*skaa tulee niskaan pomoilta, kaikille tasapuolisesti tosin. Tavarat ylihinnoitellaan ja parhaat ei päädy edes koskaan myyntiin kun pomot valkkaa päältä ja vie kotiinsa. Vannotti ettei koskaan voisi kuvitella ostavansa sieltä mitään kun tietää millainen se meno siellä tiskin toisella puolella on.
Vierailija kirjoitti:
KONTIN idea on myyn avustustyön lisäksi juuri työllistää vaikeita tapauksia. Kerrot rehellisesti esimiehelle siellä että sulla on tälläiset fiilikset. Siellähän on hommaa missä ei tarvitse heti kohdata asiakkaita, luulen että kassalle laitataan vaan pitkään talossa olleet. En osaa oikein kuvitella leppoisampaa paikkaa olla töissä. Seillä näkee suhteellisen syrjäytynytä ja kielitaidotonta porukkaa. Tsemppiä! ja onneksi olkoon työpaikasta myös.
Työllistävät vaikeita tapauksia, laidasta laitaan, on jopa kehitysvammaisia työharjoittelussa, työhönoppimassa. Sitten on ns. Normaaleita katsomassa perään ja että homma toimii. Kassalle ei pääse harjoittelijat, heitä ei voi vastuuseen jättää,siihen hommaan otetaan vaan kunnon kassataitoiset.
Vein tavaraa erään kerran Konttiin. Tavaroiden vastaanotossa oli todella ystävällinen ja hyväkäytöksinen henkilö, joka tuli auttamaan tavaroiden purkamisessa autosta. Siinä ei ollut mielestäni mitään mielinkielin olemista, vaan hän oli todella auttavainen. Asenne ratkaisee aina.
kontissa on niin monella nimikkeellä ja taustalla ihmisiä töissä ettei heitä voi samalle viivalle laittaa eikä mitenkään yleistää, toivottavasti myös työnantajat tämän tajuaisivat, jos olet ollut kontissa töissä niin se ei automaattisesti tarkoita että sinulla on jotain elämänhallinta,mielenterveysongelmia.! Siellä on Ma aahanmuu*tajia opettelemassa suomea, opiskelijoita työharjoittelussa, jotkut opiskelijat tekemässä näyttöjä, tet-harjoittelijoita, kehitysvammaisia työharjoittelussa, kuntouttavassa työtoiminnassa vajaatyökykyisiä, mielenterveyskuntoutujia, 9€ päivärahalla työkokeilijoita, palkkatuella olevia työntekijöitä ja firman omilla rahoilla palkkaamia työntekijöitä. Ja myös vapaaehtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä tehdään? Palvotaanko läpsyjä? Ja huolehditaan alin seksuaaliterveydestä tai mitä?
Noissa käy ne alamaiset ostamassa ylihintaisia tuotteita jotta johto voi tuoda mainitsemiasi maahan vaihtaan kansaa. Yksi tuttu joutui sellaseen, ehti se jotain itselleen "hankkia" ennen saikun hakemista (oli joutunut selkävaivaisena tavaroita kanteleen, oikeasti selkävaivaisena siis eikä sellaisena joka hakee eläkettä kuten aikoinaan hakivat kun se vielä oli eläkkeen peruste, nykysin pitäisi pollasta valittaa usea vuosi jotta jättäisivät rauhaan ja teeskennellä syövänsä lääkkeitään, kantsii katsoa yleisimmät oireet yms. jos joku koittaa, myös sivuvaikutuksista hyvä valittaa jotteivat huomaa ettei niitä syökään, jos syö sekoaa tietty lopulta oikeasti niistä lääkkeistä)
Vierailija kirjoitti:
Te-toimiston toivottomien tapausten säilöntäpaikka, jonne laitetaan, että kunta säästää sakkomaksut.
Jollei ole toivoton ennen sinne menemistä, sen jälkeen on kunhan työantajat tietää että on niin tyhmä että tekee ilmaiseksikin niin mistään ei palkkaa tule enää saamaan.
Nyt korona-aikana ei varmasti kannata tuollaisiin mennä, variantti variantilta tartunta tulee koska hankalaa pitää suojaimia (artisti maksaa) koko päivää jos tarvitsee puhua ja/tai jotain raskasta tehdä.
Olin Turun kontissa 7kk hommissa, ja asiakkaat olivat ihania, työntekijät olivat ihania, mutta työnjohto (piia, sanna, riia ja terhi) murhaavia psykopaatteja.
Todistin kerran kun työnjohdon henkilö haukkui kovalla äänellä myyjää keskellä myymälää asiakkaiden nähden, ja kerran yksi myyjä lähti kesken työpäivän itkien kotiin helvetillisten haukkujen jälkeen. Kontissa työntekijöitä kohdellaan kuin roskaa.
Mun kohdalla huomasin sen että kontissa on hyväveli järjestelmä, jossa jotkut vanhat tutut saa etuoikeuksia muihin työntekijöihin nähden. Ja vaikka teet työsi kuinka hyvin et saa kuin haukut päällesi. Ja sun selän takana työnjohto puhuu paskaa susta ja levittää valheita. Ja työnjohto ei ota osaa omiin mokiin vaan syyttää työntekijää omista mokista. Työnjohtajilla ei myöskään tieto kulje, yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas kolmatta ja tämä johtaa siihen että kukaan ei tiedä mikä on oikein ja mitä sääntöä pitäisi noudattaa. Sitten kun noudatat yhtä annettua sääntöä ja teet virheen niin saat haukut päälle, vaikka teit niin kuin oli ohjeistettu.
Ei koskaan enää, ennemmin menisin vaikka pyyhkimään jonkun vanhuksen ripulisen perseen mun sormella jossain vanhainkodissa.
Kauheaa henkisesti raskasta. Kannattaa välttää mahdollisimman pitkään menoa kontti ketjulle edes kuntouttavaan. Aivan sairasta pomojen osalta työntekijöiden kohtelu. Ainakin Joensuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa henkisesti raskasta. Kannattaa välttää mahdollisimman pitkään menoa kontti ketjulle edes kuntouttavaan. Aivan sairasta pomojen osalta työntekijöiden kohtelu. Ainakin Joensuussa.
Täsmälleen samoja kokemuksia Joensuun Kontista.
Sairaudet mullakin ja arvostelu johtajalta 0
Ilmaista työvoimaahan ne noihin vaan haluaa.