Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä/näkemistä Lontoossa 12-vuotiaalle

Vierailija
18.12.2013 |

Olen lähdössä "lainalapsen" tai siis kummitytön kanssa Lontooseen tammikuussa pitkää viikonloppua viettämään. Onko mitään ehdotuksia, mitä 12v. tytön kanssa siellä erityisesti kannattaisi tehdä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mennä Disney-kauppaan

-mennä Harrodsille kiertelemään

-syömään Planet Hollywoodiin

-shoppailemaan

-London Eyehin

-Hamleyhin (iiihana lelukauppa)

12v. on vähän siinä rajoilla että kiinnostaa varmaan "isojen" mageet jutut: Planet Hollywood, mutta varmaan myös superhieno lelukauppa :)

Vierailija
2/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:25"]

-mennä Disney-kauppaan

-mennä Harrodsille kiertelemään

-syömään Planet Hollywoodiin

-shoppailemaan

-London Eyehin

-Hamleyhin (iiihana lelukauppa)

12v. on vähän siinä rajoilla että kiinnostaa varmaan "isojen" mageet jutut: Planet Hollywood, mutta varmaan myös superhieno lelukauppa :)

[/quote]

Kiitos vinkeistä! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö eläimistä? London Eyen vieressä on akvaario, London Aquarium.

Vierailija
4/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tower Bridge Exhibition, silta on lapsillekin tuttu jo lastenelokuvista.

Warner Studiot, ja siellä tietysti Harry Potter.

Vierailija
5/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää eläimistä, kiitos paljon vinkeistä! Harry Potter on varmaan myös aika ehdoton juttu.

Vierailija
6/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural History Museum, ehdottomasti!

Vierailija
7/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytiin täällä ja voi pojat ku lapset tykkäs (12 ja 13v.) :)

http://www.wbstudiotour.co.uk/your-visit/tickets-prices/

Vierailija
8/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:39"]

me käytiin täällä ja voi pojat ku lapset tykkäs (12 ja 13v.) :)

http://www.wbstudiotour.co.uk/your-visit/tickets-prices/

[/quote]

No tuonne kyllä pitää meidänkin mennä, ja Natural History Museum on myös laitettu listalle.

Vierailija
9/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon Madame Tussauds kiinnostaa varmasti. Liput kannattaa ostaa etukäteen, jotta pääsee jonojen ohitse. Kaksikerroksisilla busseilla ajelu elämys sinänsä. 

Vierailija
10/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älää ahtako Lomtoon päiviinne liikaa ohjelmaa. Nauttikaa myöss kaupungin ilmapiiristä, käykää vaikka kello viiden teellä.

Vierailija
11/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas! Madame Tussauds on myös hyvä. Ja minä ainakin haluan kello viiden teelle :-) Ajattelin antaa tytölle listan näistä ehdotuksista, voi itse googlailla ja valita muutamia eniten kiinnostavia. Ja tyttö haluaa varmasti myös aikaa shoppailuunkin.

Vierailija
12/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illalla musikaaliin. Ihana Lontoo! <3

Vierailija
13/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossahan on myös paikkoja, jotka esiintyy Harry Potter-kirjoissa, eli jos lapsi on kirjoja lukenut, niin kannattaa piipahtaa esim King's Crossin rautatieasemalla. Se on siis se asema, jolta Tylypahkan juna kirjoissa lähtee. Sinne on johonkin tiiliseinään merkitty kyltillä myös tämä Laituri 9 3/4, joka on siis se taika-laituri, josta Tylypahkan Pikajuna lähtee. Sitä laituria ei siis oikeasti ole olemassa, kirjoissa sinne pääsee sen seinän läpi, jos on noita tai velho. Potter-fanille varmasti kiva nähtävyys, eikä edes maksa mitään. Googlaamalla voi löytää ehkä muitakin vastaavia Potter-nähtävyyksiä.

Vierailija
14/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamleys on iso ja hirveän meluisa, siis kamala paikka. Tuskin 12v muutenkaan leluista niin välittää. 

Natural history museum on ihana, tavattoman iso, kerralla ei ehdi kaikkea nähdä eikä edes tarvitse.. 

London eye tietysti, mutta kuten joku suositti aiemmin, nauttikaa ilmapiiristä, ihanasta historiasta ja lontoolaisista.

Vierailija
15/40 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös mieleeni Natural History Museum! Harry Potter fani voisi myös piipahtaa King's Crossin asemalla, sielähän on se laituri 9 3/4 ;)

Vierailija
16/40 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

The London Dungeons -kauhukierros. Tämä oli loistava, mutta jonot ihan älyttömän pitkät

Vierailija
17/40 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billy Elliot -musikaali! On loistava ja takuulla 12v viihtyy.

Vierailija
18/40 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, vielä tuli lisää hyviä linkkejä Dungeonia olin katsellut jo itsekin. Mistä musikaaleihin kannattaa ostaa lippuja? Joskus aikaisemmin olen ostanut itse vasta paikan päältä, sillä mielellä että mennään katsomaan sitä mihin saadaan liput, mutta nyt voisin kyllä harkita etukäteen ostoa.

Vierailija
19/40 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, vielä tuli lisää hyviä vinkkejä Dungeonia olin katsellut jo itsekin. Mistä musikaaleihin kannattaa ostaa lippuja? Joskus aikaisemmin olen ostanut itse vasta paikan päältä, sillä mielellä että mennään katsomaan sitä mihin saadaan liput, mutta nyt voisin kyllä harkita etukäteen ostoa.

Vierailija
20/40 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:47"]

Vanha kunnon Madame Tussauds kiinnostaa varmasti. Liput kannattaa ostaa etukäteen, jotta pääsee jonojen ohitse. Kaksikerroksisilla busseilla ajelu elämys sinänsä. 

[/quote]

Juuri tuo, linna, London Dungeons ja Tower Bridge oli meidän 13 vuotiaalle ne, joista kertoi pitkään jälkikäteenkin. Niin ja lautalla Thamesia pitkin ihaillen kaikki nähtävyydet yhdellä kertaa. Lisäksi kävimme Windsorissa, jossa ihailimme vuokra-autosta linnoja ja puistoja, ja kävimme siellä legolandissa. Auton vuokraus päiväksi saattaa onnistua ihan parilla kympillä, englannissa se on verojärjestelyjen ansiosta todella edullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä