Mihin tulokymmenykseen sinä kuulut?
Kommentit (79)
X sillä nettotuloni kuukaudessa noin 4000 euroa. Ja tekee tiukkaa elättää itseni ja kolme teiniä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 19:59"]
Lapsemme 1 ja me vanhemmat X. Näin se tulevaisuudessa menee. Älkää tehkö mukeloita enemmän kuin on varaa myös opiskeluaika kustantaa. Minulta menee noin 600 ekeä kuukaudessa, ettei opiskelijalapsi kuole nälkään. Säälittää lapsitehtailijat. Rupusakki jää rupusakisi. Ja veronmaksajat elättävät sukupolvesta toiseen näitä yhteiskunnan tukipilareita. :(
[/quote]
Anteeksi vaan, mutta sillä 600€:lla ruokkisi jo viisihenkisen perheenkin. Ei sitä pihviä tarvitse joka päivä syödä...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:56"]
Nyt vastaajat valikoituvat erikoisesti kun tähän vastaavat muutkin kuin ylimpään tulokymmenykseen kuuluvat. Yleensä av:llä on vain näitä kovatuloisia vastaamassa ja ilkkumassa meitä 2tonnia nettona tienaavia duunareita.
[/quote]
Kuulun tuohon ylimpään kymmenykseen. En todellakaan ilku täällä ketään. Olen kyllä nähnyt köyhyyttäkin elämässäni ihan kunnolla. Nyt tulen toimeen, mutta mistä sitä tietää mitä huominen tuo? En arvoita ihmisiä tulojen ym. mukaan, eikä tulisi mieleenikään ilkkua.
"Sairasta. Tän mukaan mies kuuluu ryhmään X ja mäki ryhmään VIII. Silti tuntuu, että elämä on tiukkaa.
Ei ne suuret tulot, vaan..."
Tässä on otettava huomioon se, että tilasto kattaa todennäköisesti koko Suomen. Pääkaupunkiseudulla ryhmään X kuuluminen ei ole mitenkään kummallista, mutta se ei takaa hintatason huomioon ottaen mitenkään kummalista elintasoakaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:42"]
Ykköseen. Mies kuuluu kymppiin.
[/quote]
Anteeksi, että alapeukutin. Oon sulle niin kateellinen...
Ei voi kyllä paikkansa pitää, kun mukamas korkeimpaan! Mies jää nipin napin toiseksi ylimpään tuloluokkaan. Ei me kyllä mitään suuri tuloisia olla..
Mä kuulun V-porukkaan. Toimistotyötä, lähellä sihteerihommia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:01"]
Kyseessä nettotulot!
[/quote]
Tämä selventää kummasti! Yleensä aina verrataan bruttoja..enpä sit olekaan korkeimmassa tuloluokassa..
Nettotuloilla, kun myös lomarahat jaetaan ympäri vuoden taidan juuri ja juuri mennä desiiliin X ja mies desiiliin VIII.
IV. Olen pätevä, virassa oleva opettaja, mutta en tee aivan täyttä virkaa.
VII olen, yliopisto opinnot takana ja 20 v työkokemusta alalta
Minä I, mies IX. Olen hoitovapaalla.
Lapsemme 1 ja me vanhemmat X. Näin se tulevaisuudessa menee. Älkää tehkö mukeloita enemmän kuin on varaa myös opiskeluaika kustantaa. Minulta menee noin 600 ekeä kuukaudessa, ettei opiskelijalapsi kuole nälkään. Säälittää lapsitehtailijat. Rupusakki jää rupusakisi. Ja veronmaksajat elättävät sukupolvesta toiseen näitä yhteiskunnan tukipilareita. :(