Teetkö mitään juhannussiivousta?
Kommentit (26)
Robotti-imuri imuroi 2 kertaa kun olin kauppareissulla ja moppasi lattiat.
No tein tänään koko päivän. Huh. Nyt olen onnellinen. Olen laiska siivoamaan niin tuntuu juhlavalta ja raikkaalta.
Imuroin ja pyyhin pölyt. Olen jussin töissä, joten ihan sama leijaileeko täällä pölypalloja.
Kunnon siivous, huomenna jatkuu. Varmaan ekan kerran kymmeniin vuosiin, siis juhannussiivous. Yleensä normaali viikkosiivous. Verhot vaihdan huomenna.
Joka päivä vähän jotain siivoan niin en näe silmissäni kasoja siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
En, normi viikkosiivous. Miksi juhannus siivous pitäisi tehdä?
Ei pidäkään. Mutta itselleni se on yksi tapa tehdä juhlatunnelmaa, kun tekee jotain vähän normaalia enemmänkin.
t. Liinojen silittäjä
Tein viikkosiivouksen aamulla yleisiin tiloihin ja meidän makkariin ja vaihdoin lakanat. Teinien huoneeseen en koskenut. Puolet talosta rempassa, joten en nyt jaksanut kovin tarkkaa puunata. Hain kukkakimput pihalta maljakkoon ja liina keittiön pöydälle. Huomenna pestään pihasauna ennen lämmitystä raikkaaksi, teen pari koivuvihtaa, laitetaan juhannuskoivut ja kukkia saunan terassille. Siinäpä se, juhannus alkakoon
Ihan kiva ajatus että neljästi vuodessa isompi siivous: kesä- ja talvipäivän seisaus eli juhannus ja joulu ja sitten syys- ja kevätpäivän tasaukset eli käytännössä kekri ja pääsiäinen. En ala kyllä verhoja vaihtamaan mutta tulee pyhän tuntu kun siivoaa, ostaa kukkia ja laittaa parempaa ruokaa.
En, mutta sain tänään uuden aika kivan ison maton jonka laitoin lattialle.
Kun käy siivouksen läpi ensin päässään eli tietää jo valmiiksi mentaalisesti mitä tehdä, niin fyysinen suoritus on paljon selkeämpää.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Siivooja kävi tänään. Mun siivous rajoittuu tuhkakupin tyhjentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En, normi viikkosiivous. Miksi juhannus siivous pitäisi tehdä?
No paremmalla mielellä sitä juhlii, kun ei tarvitse olla yömajassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun käy siivouksen läpi ensin päässään eli tietää jo valmiiksi mentaalisesti mitä tehdä, niin fyysinen suoritus on paljon selkeämpää.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Se on juuri näin!
Tänään ei ollut aikaa siivoilla. Huomenna pitäisi käydä pesemässä muutama matto. Tulee huomenna tehtyä pieni siivous. Tuli joku aika sitten tehtyä perusteellisempi siivous, kun pesin ikkunat, niin samalla tuli tehtyä kesäsiivous.
Tein sellaisen vähän tavallista paremman viikkosiivouksen. ja pesin saunan. Vaihdoin lakanat ja normaalista poiketen myös siltin lakanat. Silitin pöydille liinat.