Olenko itsekäs. (Muutto ulkomaille)
Olen 25-vuotias nainen. Olen seurustellut 5v miehen kanssa jolla on lapsia. Saan ensi vuonna tutkintoni valmiiksi, ja minulle on tarjottu unelmatyötä suuresta yrityksestä Sveitsistä. Ensi vuonna minun ja miesystäväni oli ja on oikeastaan edelleenkin tarkoitus avioitua.
Mutta nyt tuli tuo työtarjous, ja se on ihan oikeasti ohittamaton! Suomesta en tule löytämään vastaavaa työtä varmasti koskaan.
Ongelmahan on tietysti miehen lapset.
Lasten iät ovat 19, 15 ja 9. Vanhimmallehan riittää varmasti taloudellinen tuki ja satunnaiset vierailut - mies on ollut viikonloppuisä 8v lapsille. 15vkin pärjää, mutta 9v on vielä niin pieni, että pitkän välin tapaamisissa hän voi kokea jopa hylkäämisenä. 9v on minullekin tärkeä, hän oli vasta 4v kun tutustuin häneen. Ja hänelle tuskin satunnaiset 1-4 krt vuodessa tapaamiset riittää..
Lasten äiti ei anna lasten muuttaa, ymmärrän sen.
Ja mikä pahinta, myös miesystäväni haluaa ehdottomasti muuttaa. Vaikka ilman lapsia. :/
Jokaisella meillä on vain yksi elämä, mutta pilaisiko tämä miehen lasten elämän kokonaan?
Ovat vaihtoehtoni joko ero tai suomeen jääminen (ja katkeroituminen)?
Arvanette varmaan että mieheni on minua reippaasti vanhempi, ja hänellä alkaa olla viimeiset tilaisuudet alkaa luoda uraa vieraassa maassa.
Kommentit (46)
1-4 krt vuodessa.
Minne alpeille olette muuttamassa ? Sveitsihän on muutaman lentotunnin päässä.
Vain koko porukalla ja esim. 2 -3 vuotta asua ulkomailla. Ette todennäköisesti viihdykään siellä kauempaa niin ihan sopiva ratkaisu kaikille.
Perustelkaa lasten äidille miten hyvä tämä on kokemuksena ja kielitaidon takia lapsille.
Jos hommasta ei tule mitään niin ei sinunkaan kannata lähteä. Kaikki asiat kärsii siitä.
Urakehitys tyssännyt miehellä lastensa takia? Vaikka lapset eivät asu hänen kanssaan eikä hän tunne heitä edes omikseen. Mikäköhän tässä nyt on takana taas....voi kuule olla että joudut sinne Sveitsiin muuttamaan yksiksesi:)
Huonon isän ja miehen hänestä tekee vain tuo aivopieru ettei rakasta nuorinta omaa lastaan jonka on kuitenkin tähän maailmaan saattanut...ei muutto ulkomaille tai työ sveitsissä tee kenestäkään automaattisesti huonoa äitiä tai isää.
Mutta lapsiin pitää pitää säännöllisesti yhteyttä ja lapset usein teille ja te välillä suomeen niin ok.
Ensin sinä muutat yksin ja katsot miten homma lähtee toimimaan. Mies jää lastensa vuoksi kotiin. Ulkomaankomennukset voi unohtaa jos on kolmen lapsen isä. Valintakysymyksiä. Etäsuhteenne kestää jos on kestääkseen. Minkään rakkauksien vuoksi ei tuollaista tilaisuutta voi jättää käyttämättä. Katuisit sitä lopun ikääsi.
Kauanko työsuhteesi kestää?
Sullahan on ensin monen kuukauden koeaika. Ei silloin vielä kannata miehen sun mukaan lähteä. Vasta sitten kun koeaika on ohi.
Älä murehdi asiasta. Anna miehesi tehdä päätös omasta puolestaan. Minusta tuo kuulostaa upealta, ja todellakin haluaisin itsekin lähteä. Menkää ja olkaa onnellisia!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:19"]
Huonon isän ja miehen hänestä tekee vain tuo aivopieru ettei rakasta nuorinta omaa lastaan jonka on kuitenkin tähän maailmaan saattanut...ei muutto ulkomaille tai työ sveitsissä tee kenestäkään automaattisesti huonoa äitiä tai isää.
Mutta lapsiin pitää pitää säännöllisesti yhteyttä ja lapset usein teille ja te välillä suomeen niin ok.
[/quote]
eikä lapsen siittäminen tee välttämättä isää. Osaisitko sinä rakastaa jotakuta jonka kasvatukseen et saa puuttua yhtään ja näen harvoin. Kohtelet kuin vieraan lasta koska sitähän se on jos ei saa kasvattaa.
Minusta sinun tulee ehdottomasti lähteä Sveitsiin (yksin!), onhan tuo sen verran ainutkertainen tilaisuus. Todellakaan sinun ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa minkään tuohon liittyvän asian takia.
Minusta 25-vuotiaan pitäisi saada elää omaa elämäänsä ja hankkia kokemuksia. Olet vähän turhan nuori tuollaisiin äitipuolijuttuihin, jos suoraan sanon. Lähde Zürichiin, tee töitä ja nauti elämästä.
Jätä mies, muuta yksin Sveitsiin ja hanki sieltä joku oikea mies.
ai hitto, oon 26v ja kolmen lapsen äiti, oon varmaan liian nuori ;D todellakin jos saataisiin ulkomaankomennus niin lähdettäisiin, kaduttaa sikana että ekan lapsen ollessa vauva kieltäydyttiin kun pelotti lähteä vauvan kanssa.
nyt ei paljoa ihmeteltäisi, pakattaisiin kassit ja mentäisiin!
Onko teillä/miehelläsi mahdollisuuksia matkustaa Suomeen kuinka usein? Tai kustantaa lapselle matkoja Sveitsiin? Liput saanee parilla sadalla, toisaalta kaikki 9-vuotiaat ei vielä voi matkustaa yksin lentokoneella... Itse vaihto-oppilaana ollessani tapasin poikaystävääni vähintään kuukauden välein, olin siis itse Saksassa eli vain vähän lähempänä. Olisihan sen rahan voinut muutenkin käyttää, mutta olihan se aina ihanaa nähdä joten kannatti järjestää.
Eihän se siis selvää ole että voi tuosta noin vain muuttaa ulkomaille, mutta pitäisi vaan olla halukas (en epäile ettettekö olisi) ja kykenevä todella tiiviiseen yhteydenpitoon ja näkemiseen... niin kuin muissakin etäsuhteissa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:19"]
[/quote]
eikä lapsen siittäminen tee välttämättä isää. Osaisitko sinä rakastaa jotakuta jonka kasvatukseen et saa puuttua yhtään ja näen harvoin. Kohtelet kuin vieraan lasta koska sitähän se on jos ei saa kasvattaa.
[/quote]
Sähän kasvatat sitä lasta koko ajan, koko tapaamisen ajan ja niiden välilläkin. Kavattaminen kun on paljon muutakin kuin mitä sä ilmeisesti kuvittelet sen olevan. Ennenkaikkea se on esimerkin näyttämistä ja rakastamista.
Ja kyllä, tässä maassa on paljon miehiä/naisia jotka kykenevät rakastamaan lapsiaan ja jopa vieraita lapsia vaikka ovat vain viikonloppuisiä/äitejä. Tunnevammaiset eivät pysty, mutta eivät he olisi pysytyneet siihen edes ydinperheessä.
Ei ole sinun vastuullasi miettiä omaa muuttoasi lasten kannalta. Tai siis on kaunista, että mietit, mutta se, että et lähtisi koska miehen lapset saattaisivat kärsiä olisi järjetöntä uhrautuvaisuutta. Sinuna siis muuttaisin ehdottomasti ja mies tekee sitten omat valintansa sen mukaan.
Eri asia jos vaadit ja pakotat miestä mukaan eron tms. uhalla, ei kai siitä ollut kyse? Se olisi tietty väärin.
Kannattaa tosiaan käyttää tämä tilaisuus ettei sitten myöhemmin harmita. Ja mitäs jos teille tulee joskus ero miehen kanssa, sitten vasta vituttaakin, että miehen ja tämän lapsikuvioiden takia jätit elämäsi tilaisuuden käyttämättä.
Olemme asuneet ulkomailla yli 5 vuotta ja kokemuksen rintaäänellä sanon, että kaikki mukaan tai ei kannata lähteä. Meilläkin oli näitä aikoja, jolloin osa perheestä asui vielä/muutti takaisn Suomeen; ei ollut oikein kivaa kellään.
Kaikki tai ei kukaan. Eri asia on sitten tulevat suunnitelmat miehesi suhteen; nyt on hyvä miettiä niitä, mutta minkään ulkomaan komennuksen takia ei pitkää, hyvää suhdettaa kannata missään tapauksessa katkaista.
En käy täällä koskaan, mutta tuli eksyttyä. Ilmeistä ainakin on, että täällä jyllää hyvin negatiiviset energiat. Miksi täällä kysymään neuvoja hlökoht elämäänsä- vastaukset löytyvät sydämestä.
Ja teille kommentoijille sanon, hankkikaa elämä älkääkä olko noin ilkeitä. Ei kukaan voi tehdä mitään johtopäätöksiä muista ihmisistä, miehistä tai naisista. Jokainen rakastaa lapsiaan!
Onnea elämäänne, kaikki menee hyvin!!!
En käy täällä koskaan, mutta tuli eksyttyä. Ilmeistä ainakin on, että täällä jyllää hyvin negatiiviset energiat. Miksi täällä kysymään neuvoja hlökoht elämäänsä- vastaukset löytyvät sydämestä.
Ja teille kommentoijille sanon, hankkikaa elämä älkääkä olko noin ilkeitä. Ei kukaan voi tehdä mitään johtopäätöksiä muista ihmisistä, miehistä tai naisista. Jokainen rakastaa lapsiaan!
Onnea elämäänne, kaikki menee hyvin!!!
Ap vastasi tuohon yhteen kymysykseen että mieluummin maksaa lasten lennot Sveitsiin kuin että mies menisi heitä katsomaan Suomeen. Eli ap:lla on ongelma. Hän haluaisi että mies muuttaisi ja jättäisi lapset taakseen. Ilmeisesti mies on sanonut häntä itsekkääksi.
Mä asun ulkomailla ja mun lapset Suomessa. Monen kohdalla pakkotilanne kun on erottu. Lapset tulevat luokseni tai minä menen heidän luokseen. Yksin tai yhdessä. Mieheni kustantaa koska hänen takiaan ulkomailla ollaan. Odotan sitä aikaa että näen lapsiani useammin.