Osaatko asiakaspalvelussa hymyillä ja sanoa "kiitos ja hyvää päivänjatkoa"
Vaikka oikeasti ajattelisit "vit*u, mikä urpo idiootti!"
Kommentit (5)
Joo tavallisesti kyllä. Siis vaikka asiakkaiden kysymykset olisivat miten typeriä, he saattavat olla kuitenkin mukavia ja käyttäytyä kauniisti. Kyllä tällaiselle asiakkaalle on luontevaa olla ystävällinen itsekin.
Mutta ihan suoranaisesta ilkeydestä, turhasta rähjäämisestä tai vittuilusta kyllä yleensä häkellyn niin, että tuskin ainakaan kovin uskottavaa hymyä saan naamalleni. Hyvä jos saan itkua pidäteltyä. Ei minusta tuollaisille asiakkaille tarvitsekaan hymyillä tai toivotella mitään hyviä päivänjatkoja, jos pysyy itse asiallisena eikä alennu samalle tasolle kuin asiakas, se riittää.
Yleensä käsittämättömiä vaatimuksia tai täysin todellisuuden realiteeteista irrallaan olevia kehitysehdotuksia esittäville asiakkaille esitän ystävällisesti, että veisin muka asiaa jotenkin eteenpäin. Oikeasti jää enintään kahvihuonenaureskelun tasolle tuollaisten ehdotusten eteenpäinvienti. Mutta en kyllä tällaisestäkään typeryydestä käy ketään päin naamaa tylyttämään.
Miksi tuollaista pitäisi sanoa? Etenkin, kun on jo sanonut "Tässä vaihtorahat.".
Juu, en sano noin, mutta pystyn kyllä palvelemaan ystävällisesti, vaikka ajattelisinkin joskus noin. Eli jos kuuluisi repertuaariin, niin ei olisi ongelmaa.
Pakko se on tiettyyn rajaan asti. Toiset ovat ammattivalittajia ja joillain huono päivä tms. Välillä tapahtuukin kyllä sitäkin että pyytävät käytöstään anteeksi myöhemmin. Olisi ihan hirveää olla jonkun asiakkaitaan huonosti kohtelevan yrityksen asiakaspalvelussa roskasäiliönä. Ihan kaikkea ei musta tarvitse missään sietää ja asiakas ei ole aina oikeassa.
Kyllä