Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin pojalle vain neljä pakettia,

Vierailija
18.12.2013 |

mutta niitä on tullut jo 17. Ostin pojalle lahjaksi PS4 pelikonsolin, siihen Skylanders aloituspakkauksen, temppupotkulaudan ja Lego paketin. Nyt isovanhemmat ovat ostaneet pelin 3DS koneelle, Angry brids jutun, Planes jutun ja karkkia pakkauksen sekä mahdollisesti muutamakin. Nämä ovat kertoneet. Yhdeltä kummilta tuli kolme pakettia. Toiselta kummilta yksi paketti, kolmannelta  ja neljänneltä kummilta kaksi paketti eli yhteensä 4. Eli nyt on jo pojalle ainakin 16 pakettia lahjoja ja lisää saattaa hyvinkin olla tulossa.

Täällä on keskuteltu siitä että lahjoja ei saisi olla montaa. Millä ihmellä saan tämän määrän rajoitettua? Enhän itse ostanut kuin neljä lahjaa joita poika toivoi. Miten te muut onnistutte siinä että lapsi saa vain muutaman lahjan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin menee meilläkin. Niillä joilla oikeasti lapset saavat vain muutaman paketin, niin ei ole ystäviä ja sukulaisia antamassa lahjoja. Älä turhaan rajoita lahjojen saamista. Ei lapsi joululahjoista kerskakuluttajaksi opi.

Vierailija
2/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummankin puolen ukki ja mummo antavat yhdet lahjat, mutta muilta ei luultavasti ole lahjoja tulossa. Itse olemme ostaneet lapselle kaksi lahjaa, isomman ja pienen, mitkä kaksi hän on juuri toivonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankitaan jouluna paljon paljon paketteja, muuten ei sitten tulekaan kuin synttäreinä.

Vierailija
4/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 8kk saa noin 20 pakettia

Vierailija
5/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää lapset, jotka saavat vain muutaman paketin. Mä rakastan lahjojen antamista ja saamista. Voi sitä lasten iloa, kun paketeista paljastuu toivelahjoja. =)

Vierailija
6/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat meiltä vanhemmilta vain 1-2 pakettia, ja sen lisäksi ehkä yhden yhteisen lahjan. Isovanhemmat antavat molemmille 1-2 pakettia ja sisareni (2) yhdet paketit. Muilta sukulaisilta/tuttavilta ei tule joululahjoja, kummeja tms lapsilla ei ole. Joten lahjojen määrä jää siihen n.4-6 lahjaan per lapsi mikä on mielestäni täysin sopiva määrä. Sitten kun lapset kasvavat ja lahjatoiveet ovat paljon kalliimpia saa lahjojen määrä tippua entisestään. Molemmilla lapsilla on syntymäpäivät ihan joulun alla, joten silloin tulee myös lahjoja.

Vierailija
7/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:29"]

Mua säälittää lapset, jotka saavat vain muutaman paketin. Mä rakastan lahjojen antamista ja saamista. Voi sitä lasten iloa, kun paketeista paljastuu toivelahjoja. =)

[/quote]

Ei kun toisinpäin. Säälittää kun on paljon paketteja. Ne kokee silloin inflaation. Pari toivottua ja pari mukavaa yllätystä. Puhun lapsista. 

Vierailija
8/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt 6, uusi konsoli, siihen toivepeli, legoja ja temppupotkulauta. Eikö susta tosiaan riitä? Ehkä siihen suklaata voisi hommata lisäksi.

Mun 13-vuotias saa lempibändinsä hupparin, kairan pilkkimistä varten, pelin pleikkarille, suklaata ja collegehousut. Kaikki sellaisia mitä toivoo, en voi ymmärtää miten se olisi liian vähän!!??

9-vuotias saa ukkoja skylanderiin, suklaata, pleikkaripelin, ison legopakkauksen ja kauko-ohjattavan.

Säälitkö minunkin lapsiani?

Vierailija
9/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole sukulaisia ja kummeja, jotka lahjoja antaisivat. Itsellänikään ei ole varaa ostaa useita paketteja, mutta yhden olen saanut hankittua molemmille lapsille omaksi ja yhden pelin yhteiseksi. Eli kolme pakettia on kasassa, enkä usko lisää tulevan. Lasten isä ei ole edellisinä vuosina antanut heille mitään joten tuskin sieltä tulee mitään tänäkään vuonna.

Vierailija
10/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ostettu meidän 1v:lle tytölle nyt mitään, koska tiedettiin, että mummolta, kummeilta, ukilta ym. sukulaisilta tulee kuitenkin hänelle paketteja. Eikä nyt oikeastaan ollut edes tarvetta millekään. Ostetaan sitten tarpeen mukaan. Lisäksi 1v ei vielä edes ymmärrä lahjojen päälle.  Isommalle lapselle ostettiin pari pakettia itsekin. Ehkä nyt epätasa-arvoista, mutta eiköhän se siitä tasaannu.

Vierailija
11/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lahjahullu lähipiirissä, joka ei vain osaa lopettaa.

Laittoi taaperolle karkkia... suhteessa samanlainen määrä, kuin aikuiselle olisi annettu 20kg. Mitä järkeä?

3-vuotiaalle tuli sieltä yhtä monta pakettia kuin kaikki muut oli laittaneet yhteensä.

Sen verran tuota alle kouluikäisten kymmenien pakettien avaamista olen katsonut sivusta, että ei todellakaan meidän lapsi tarvitse jouluna samanlaista lahjaähkyä.

Mä olen rajoittanut ihan sillä, että niistä ylimääräisistä paketeista valitaan pari järkevää ja loput saa pikkuhiljaa kevään mittaan. Karkkilahjoja vain sen verran, että jouluna on sopivasti, loput syödään sitten ajan kanssa pois, eipähän tarvitse ostaa.

Sen kerran kun vietettiin joulua tämän lahjahullun kanssa, en ottanut mukaan muita kuin sen suurimman toiveen. Loput odotti sitten kuusen alla kotona.

Isompi lapsi sitten osaa suhtauta pakettimääräänkin ihan eri tavalla kuin tarhaikäinen.

Vierailija
12/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ohoh. Me ostettiin lapsille n. 6 pakettia. Tämän lisäksi jokainen saa mummoltaan yhden. Ei muita. Aika karmeelta kuulostaa nuo monet määrät... huh.

Vierailija
13/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaiset ostaa vain yhden paketin lapselle, eli korkeintaan viisi pakettia tulee muualta. Itse annetaan neljä, joten alle kymmeneen jää, kuten joka vuosi.

Vierailija
14/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 15:40"]

4 pakettia? Mikä kitupiikki perhe teillä on? Meillä on vähintään 10 minimi per lapsi. Uusi playstation ja uusi iphone ostettiin, ja yhteiseksi lahjaksi pojille mönkijä jolla voivat mökillä hurjastella. Jouluna ei tarvitse olla nuuka. Häpeäisit.

[/quote]

Heko, heko, osta (mielummin) mopo! Aika köpöset lahjat teillä. Kannattaako noilla nyt sitten leveillä..

Vierailija
15/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina vain yhdet lahjat, koska paketteja tulee joka tapauksessa sukulaisilta noin 20 per lapsi. Sukulaiset kysyvät yleensä lahjatoiveita, joten osaamme vähän vihjata mieluisista lahjoista. Osa tulee myös rahana, jolla voi ostaa tarpeellista (esim. nyt toiselle lapselle kallis villahaalari), joita emme edes laita pakettiin. Eli kovin hyvin ei onnistu pakettimäärän rajoittaminen, mutta ainakaan itse ei osteta montaa lahjaa, kun niitä muutenkin tulee.

Vierailija
16/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täsmälleen samalla lailla. 

Itse ostin 3-4 lahjaa, mutta muualta tulee (tädeiltä, isovanhemmilta, kummeilta) 10-15 pakettia. 

Mä ostin pojalle pikkuisen lego-pakkauksen, kirjan ja tarroja, tytölle pikkuisen pehmolelun, puuhakirjan, meikkisetin, tarroja, housut ja mekon (kirppikseltä). Mielestäni pysyin kohtuudessa. Tytölle siksi enempi, kun poika saa kummeilta 4 lahjaa enempi. Lisäksi yhteinen ps-peli (kirppikseltä). Alle satanen meni yhteensä omien lasten lahjoihin. 

Vierailija
17/34 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö saa vanhemmilta kaksi lahjaa (joista toinen on iso barbie talo ja toinen tähkäpää + eugene hääpari setti). Molemmilta isovanhemmilta, isomummeilta ja tädeiltä tulee lahjoja niin hurjasti, että itse joutuu vähän rajoittamaan tuota lahjojen määrää, ettei tule ihan ähky. Lopullinen lahja määrä taitaa olla 15-20 lahjan tienoilla.

Vierailija
18/34 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lajat jaettu. Yhteesnsä niitä tuli pojalle yli 30. Hyvin jaksoi kaikki avata ja oli todella iloinen lahjoistaan. Tuli uusi pelikonsoli, pelejä entiseen ja uuteen konsoliin, Legoja, pulkka, muita mieleisä leluja, DVD elokuvia, karkkia, suklaata, yksi vaate lempihahmon kuvalla jne. Ei mennyt poika pilalle vaikka paljon lahjoja saikin ja kaikista oli kiitollinen. Jatkossa en aio miettiä onko lahjoja liikaa vaan ostan sen mitä haluan. Ei lapsi siitä rikki mene, että saa lahoja jouluna ja synttärinä.

Mitä yhdelle vastaajalle tulee omaan surkutteluunsa että on yh, niin ei se elämä surkuttelemalka siitä mihinkään muutu. Itse on asioiden eteen tehtävä. Toisten säälistä et mitään hyödy. Yh olen minäkin, mutta surkutteluun en elämääni tuhlaa. Positiivisella asenteella pääsee paljon pidemmälle.

AP

Vierailija
19/34 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä? Ostaako ystävännekin lahjoja? 

Meillä ei sukulaisten kesken osteta lahjoja, koska miehen suku on niin valtava, että itse kukin menisi konkurssiin jos alettaisiin lahjoja vaihtaa. Jokainen ostaa vain omilleen. Mummokaan ei hanki, koska ei kansaneläke riitä hankkia edes pientä yli 20 lapsenlapselle. Mun veli ostaa, kun hänellä lapsia ei ole itsellä ja hän tykkää lahjoa ihmisiä. Nyt kun ovat isompia, antaa rahaa. 

Vierailija
20/34 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei  meidän lapset sai yhteensä vain 3pakettia.

13-vuotias tyttö sai 30€lahjakortin ja 5-vuotias poika lego chima leijonatemppelipakkauksen. Että ei me sen kummemmin paketteja jaella ja sitten isovanhemmilta tuli suklaalevyt molemmille.