Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdä hautajaisista äidin näköiset? Saako kukkakaupoista talvella esim auringonkukkia? Laittaisin arkulle.

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki neuvot auttaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit ihan kukkakaupasta?

Vierailija
2/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hautaustoimistossa mitä toivot äitisi hautajaisilta. He sitten kertovat mikä on mahdollista ja mikä ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupasta voit kysyä, voiko tilata.

Vierailija
4/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kukkia ei saa koko vuotta joten kukkakaupasta saa tietoa mitä on saatavissa . Voivat ehdottaa vastaavia kukkia mitä toivoisit . 

Vierailija
5/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukat tulee Suomeen Hollannista jossa niiden kasvukausi on toukokuusta lokakuulle, paitsi jos on kylmää säätä niin kausi on lyhempi. Olen kysynyt tätä kukkakupasta kun olisin halunnut yllättää äitini hänen lempikukillaan kun hän täytti 60v marraskuussa. Ei siis onnistu :(

Vierailija
6/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä näyttäisi olevan myynnissä

https://www.italianflora.com/fi/tuote/kori-auringonkukkia/

Vierailija
7/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin voimia järjestelyihin ja osanottoni. Ihanasti mietit miten saat hautajaisista äitisi näköiset. 

Kannattaa tosiaan kysyä suoraan kukkakaupoista miten on auringonkukkia saatavilla, jos siis edes on juuri nyt. Osaavat varmaan tarjota jotain vastaavaakin sitten tilalle.

Vierailija
8/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mietin oman äitini hautajaisia niin muistelin millaisesta musiikista hän piti ja millaisista kukista. Hänen lempimusiikki soitettiin pianolla ja kukkien sävy oli vaaleanpunainen. Toiveena oli myös vierailla jotain vaaleanpunaista. 

Musiikki, kukat, vieraat oli ne tärkeimmät. Emme kutsuneet vieraita joita äitikään ei olisi halunnut.

Vierailija
9/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakauppias voi varmaan pyynnöstäsi tilata. Surunvalitteluni ja jaksamista sinulle.

Vierailija
10/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siemenettömiä kukkia. Jos kukan keskusta olisi täynnä siemeniä, ne valahtaisivat kirkon lattialle ja niitä on paljon.

Vierailija
11/11 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringonkukat tulee Suomeen Hollannista jossa niiden kasvukausi on toukokuusta lokakuulle, paitsi jos on kylmää säätä niin kausi on lyhempi. Olen kysynyt tätä kukkakupasta kun olisin halunnut yllättää äitini hänen lempikukillaan kun hän täytti 60v marraskuussa. Ei siis onnistu :(

Suuri osa leikkokukista tulee Hollannista. Auringonkukkia tosin saattaa löytää kotimaisinakin, minun lähikukkakauppani yrittäjä kasvattaa niitä myös itse :) kaudesta en osaa sanoa, olen itsekin ostanut niitä vain loppukesällä.