Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1249)
V oli kamalan pelottava, ja safiiri ja teräs..
E.T:n kauhistuttava avaruusolento. Näin aikuisiällä kyseinen hahmo näyttäytyy enemmänkin sympaattisena, mutta lapsen silmin tuollainen "erilaisuus" oli pelottavaa.
Joskus muistan tähdenlennon nähdessä ajatelleeni, että nyt se kummajainen on tulossa meidänkin talon läheisyyteen... :D
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen sarja 80- tai 90-luvulla. Mies joulupukki-naamariin pukeutuneena ampuu ulko-ovelta eteiseen muistaakseni perheen isän ja pakenee paikalta. Tämä pelottava kohtaus on syöpynyt mieleeni ja varsinkin se kaamea kuminen/muovinen pukkimaski. Mistäköhän sarjasta voisi olla kyse?
Taitaa olla sellainen sarja kun Katso naamion taa. Löytyy youtubestakin ellei ole tässä välissä poistettu sieltä. En ole itsekään sarjaa katsonut, mutta voisi hyvin vilkaista kun kuullut, että tuo kohtaus muitakin pelottanut.
Vierailija kirjoitti:
Syrhämä, se lastenohjelma :D
Sit pikku kakkosessa se laten kettu... Ja itsevaltiaat-sarja oli ihan hirvee, vieläki tulee kylmät väreet jos näkee jonkun klipin.
Muistaako kukaan muuten jotain sellaista mainosta 2000-luvun alussa, jossa oli joku espanjalainen(?) ukko, jossa ilmeisesti mainostettiin jotain maustetta/mausteseosta? Oon yrittänyt ettiä tätä youtubesta, kun pelkäsin sitä mainosta ihan hirveesti.
Tuosta mainoksesta tuli mieleen, että oisko Dolmio-kastikkeiden mainoksia eli tänään on Dolmio-päivä. Sopisi hyvin kun vahanuket olleet noissa mainoksissa. Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen jossa espanjalainen mies mainosti klementiinejä ja kertoi tuovansa ne Suomeen neljän päivän sisällä. Sanoi mainoksen lopussa I´ll be there in a four days, I promise. Veikkaan jompaa kumpaa kun nuo tuli ekana mieleen.
Luuranko puun alla jossain Kivikasvojen jaksossa.
Resident evil 1 & 2
Maksimissaan 15 vuotias olen ollut, kun näin nuo ekan kerran. En ole ikinä edes pelannut noita pelejä, joten shokkikauhua noi elokuvat olivat silloin itselleni. Yhtiä ensimmäisiä kauhuelokuvia olivat silloin meikäläiselle.
.”Sokea kauhu on vuonna 1971 ensi-iltansa saanut brittiläinen kauhuelokuva. Siinä Mia Farrow esittää äskettäin sokeutunutta Sarah-nimistä naista. Sarah palaa setänsä taloon, jossa hänen sukulaisensa on murhattu hänen tietämättään. Sarah löytää ruumiit yksi kerrallaan ja joutuu pakenemaan mielipuolista tappajaa. Wikipedia
Alkuperäinen julkaisupäivä: 2. syyskuuta 1971
Ohjaaja: Richard Fleischer
Käsikirjoitus: Brian Clemens
Musiikin säveltänyt: Elmer Bernstein
Ehdokkuudet: Parhaan elokuvakäsikirjoituksen Edgar-palkinto”
Se Pikkukakkosen jälkeen tullut "Varokaa heikkoja jäitä" - klippi. Sen tunnelma on vaan niin karmiva. En muista koskaan pelästyneeni esim. jonkun ohjelman väkivaltakohtausta yms. mutta Pikkukakkosen jälkeen tuli itku jos tv:tä ei suljettu ennen kun Varokaa heikkoja jäitä alkoi.
Vierailija kirjoitti:
11-vuotiaana Paluu Edeniin, vuotta myöhemmin Psyko.
Taidetaan olla saman ikäisiä koska näin Psykon ekan kerran 12-vuotiaana. Kun menin suihkuun tarkistin aina välillä ettei kukaan kyttää verhon takana! (olen muuten mies)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrhämä, se lastenohjelma :D
Sit pikku kakkosessa se laten kettu... Ja itsevaltiaat-sarja oli ihan hirvee, vieläki tulee kylmät väreet jos näkee jonkun klipin.
Muistaako kukaan muuten jotain sellaista mainosta 2000-luvun alussa, jossa oli joku espanjalainen(?) ukko, jossa ilmeisesti mainostettiin jotain maustetta/mausteseosta? Oon yrittänyt ettiä tätä youtubesta, kun pelkäsin sitä mainosta ihan hirveesti.
Tuosta mainoksesta tuli mieleen, että oisko Dolmio-kastikkeiden mainoksia eli tänään on Dolmio-päivä. Sopisi hyvin kun vahanuket olleet noissa mainoksissa. Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen jossa espanjalainen mies mainosti klementiinejä ja kertoi tuovansa ne Suomeen neljän päivän sisällä. Sanoi mainoksen lopussa I´ll be there in a four days, I promise. Veikkaan jompaa kumpaa kun nuo tuli ekana mieleen.
Meidän poikamme (nyt 20 v) pelkäsi Pauligin kahvimainosta jossa jättimäinen kuppi pyörii, ja sitä italialaista tomaattikastike-mainosta jossa vanhat mummot tehtaassa sekoittavat tomaattimömmöä isoissa padoissa ja taustalla soi musiikki "Hyvät pahat ja rumat" -elokuvasta.
Kuolema Savolaiseen tapaan. Olin noin 6 vuotias, en halunnut mennä vielä nukkumaan, vaan katsoa telkkaria. Sain luvan hetken katsoa. Joku löysi punaisen saappaan, ja se oli kuolleen jalassa. En uskaltanut pistää enään jalkoja suoraksi, joku nappaa jalasta. Polvet särki ja uni ei tullut. N 45 v
Pelottaako?-sarja. Välillä oli todella pelottavia jaksoja. Jakso nimeltä kuollut mies kelluu on jäänyt vahvasti mieleen, hui sentään. Varsinkin 10-vuotiaalle.
Käyttäjä4423 kirjoitti:
.”Sokea kauhu on vuonna 1971 ensi-iltansa saanut brittiläinen kauhuelokuva. Siinä Mia Farrow esittää äskettäin sokeutunutta Sarah-nimistä naista. Sarah palaa setänsä taloon, jossa hänen sukulaisensa on murhattu hänen tietämättään. Sarah löytää ruumiit yksi kerrallaan ja joutuu pakenemaan mielipuolista tappajaa. Wikipedia
Alkuperäinen julkaisupäivä: 2. syyskuuta 1971
Ohjaaja: Richard Fleischer
Käsikirjoitus: Brian Clemens
Musiikin säveltänyt: Elmer Bernstein
Ehdokkuudet: Parhaan elokuvakäsikirjoituksen Edgar-palkinto”
On muuten loistava leffa! Ja sopivan hyytävä.
Kasper nukke oli pelottava joskus 70-luvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
The Joulukalenteri! Taustalla ujeltava tuuli lumisadekohtauksien yhteydessä sekä Näsän ilmaantuminen kuvaruutuun värisytti aina niskavilloja myöten... Toinen kaikkien karvojen vakionostattaja oli itseoikeutetusti Muumien mörkö. 😬
Minulla The joulukalenteri kuuluu jouluun ja katsoin sitä yksin, kunnes arvelin lasten 8 ja 7 vuotiaina oleva tarpeeksi vanhoja katsomaan sitä. Juurikin Näsän takia. No, tyttöjä lähinnä huvitti.
Evil Dead! Olin teini-ikäisenä vanhempien ja pikkusisaruksen kanssa vuokraamamallamme mökillä, veli oli jo autossa valitellut kipeää oloa ja perillä mökillä sitten nousi kuume ja alkoi niin kova korvasärky että vanhemmat veivät hänet päivystykseen. Isä ajoi ja äiti lohdutteli, siksi meni molemmat. Jäin yksin ja ihmettelin siinä ympäri mökkiä, kunnes hoksasin videonauhurin ja löysin kaapista videokasetteja. Jotain Halinalleja, Pölhölä.. ja Evil Dead. Olin katsonut Salaisia kansioita ja leffa kutkutti mieltäni. Tiesin, että kaupunkin on ajomatkaa ja että kestää ennenkuin lääkäri katsoo sisaren. Tein voileipiä ja pistin innoissani leffan päälle... VIRHE.
Se rallatus "we gonna get you" soi tauotta päässäni ja jokainen ulkona heiluva oksa muuttui mielessäni demoniksi. Lopulta menin paniikissa sänkyyn peiton alle ja aloin melkein kirkumaan, kun äiti avasi oven ilmoittaakseen että ovat tulleet takaisin. Eikä olo helpottunut edes kaupungissa, kerrostalossa koska talon takana oli metsä.
Kotimainen sarja 80- tai 90-luvulla. Mies joulupukki-naamariin pukeutuneena ampuu ulko-ovelta eteiseen muistaakseni perheen isän ja pakenee paikalta. Tämä pelottava kohtaus on syöpynyt mieleeni ja varsinkin se kaamea kuminen/muovinen pukkimaski. Mistäköhän sarjasta voisi olla kyse?