Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1249)
Olikohan elokuvan nimi "Kapteeni Koukku", siinä oli Robin Williams pääosassa. Piti olla komedia mutta allekirjoittanut 11 tai 12 v pelästyi kamalasti!
Vierailija kirjoitti:
Topi ja Tessu. En edes muista mitä siinä tapahtuu, mut muistan että oli paha olo.
Sama ahdistus eläinten vallankumouksessa kun hevonen ja aasi lähetettiin teuraaksi, vaikka niissä ei ollut mitään vikaa. Lapsikin ymmärsi.
Topi ja Tessu! Mulla oli äänikirjana se ja itkun aina ihan hurjasti. Nyt aikuisena on DVD hyllyssä ja yritin katsoa siskontyttöjen kanssa mutta eihän siitä mitään tullut, kesken jäi.
Tales from The crypt, olinkin unohtanut tämän
Nightmare's cafe
Salaiset kansiot
Muistan myös kun heräsin ihan pikkuisena kesken yöunieni ja menin olohuoneeseen. Vanhemmat katsoivat jotain kauhuleffaa ja siinä sattui olemaan kohtaus, missä pimeässä asunnossa portaiden yläpäässä seisoi lapsi, jolla oli nalle kädessä. Tyttö oli jotenkin katatoninen ja kamera zoomasi lähemmäksi, jolloin näki että nallelta puuttui toinen nappisilmä ja siitä valui veri! Huh!
Hiidenvirta, kaikkein pahin. Amityville. Manaaja. Ghostbusters, eka osa.
Vierailija kirjoitti:
Luuranko puun alla jossain Kivikasvojen jaksossa.
Haa! Minäkin muistan tämän elävästi vielä neljänkymmenen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en uskaltanut mennä metsään, kun pelkäsin että jonkin puun alta löytyy luuranko. Löytyisiköhän jostakin youtubesta?
lasna ollessani ei ollut televisioita 1952-eteenpäin....jotenka mikään ei pelottanut.
Paitsi yhdellä kalliolla kävellessä ne askeleet kaikui jotenkin, niinkuin joku muu kävelisi lähellä....samalta tuo vieläkin kuulostaa, muttei pelota.
Pienessä merenneidossa Ursulan vankina olleet epäonnekkaat sielut olivat karmeita.
Myös Hiidenpadassa kuolleiden armeija oli hyytävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrhämä, se lastenohjelma :D
Sit pikku kakkosessa se laten kettu... Ja itsevaltiaat-sarja oli ihan hirvee, vieläki tulee kylmät väreet jos näkee jonkun klipin.
Muistaako kukaan muuten jotain sellaista mainosta 2000-luvun alussa, jossa oli joku espanjalainen(?) ukko, jossa ilmeisesti mainostettiin jotain maustetta/mausteseosta? Oon yrittänyt ettiä tätä youtubesta, kun pelkäsin sitä mainosta ihan hirveesti.
Tuosta mainoksesta tuli mieleen, että oisko Dolmio-kastikkeiden mainoksia eli tänään on Dolmio-päivä. Sopisi hyvin kun vahanuket olleet noissa mainoksissa. Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen jossa espanjalainen mies mainosti klementiinejä ja kertoi tuovansa ne Suomeen neljän päivän sisällä. Sanoi mainoksen lopussa I´ll be there in a four days, I promise. Veikkaan jompaa kumpaa kun nuo tuli ekana mieleen.
Meidän poikamme (nyt 20 v) pelkäsi Pauligin kahvimainosta jossa jättimäinen kuppi pyörii, ja sitä italialaista tomaattikastike-mainosta jossa vanhat mummot tehtaassa sekoittavat tomaattimömmöä isoissa padoissa ja taustalla soi musiikki "Hyvät pahat ja rumat" -elokuvasta.
Itsekin pelännyt noita Pauligin kahvimainoksia joten huojentavaa tietää etten ihan ainoa ole ollut. Noissahan soi vielä oikein pelottavan oloinen viulumusiikki tai ainakin lapsena tuntui pelottavalta.
Mahtaako nuoremmat muistaa, vaan elokuva "Mitä tapahtuikaan Baby Janelle" oli pelottava. Siinä oli huippulahjakkaat (omasta mielestä) Bette Davis ja Joan Crawford. Menin piirongin alle piiloon niitä kauhukohtauksia, silti piti seurata loppuun asti.
Kuka viritti ansan, Roger Rabbit. Olin 6v ja jostain syystä jätetty yksin kotiin, asuimme silloin kerrostalossa. Säikähdin sitä kohtausta missä jollain on ne punaiset silmät ja muutenkin kaikkea actionia siinä. Sammutin äkkiä telkkarin ja pelkäsin olla hiljaisuudessa niin laitoin radion päälle. Täystuho pikkuveljeni oli säätänyt radion äänet täysille(sellainen iso äänentoistojärjestelmä). Sieltä kuului jotain hiton möreä-äänisen juontajan selostusta ja säikähdin kahta kauheammin. Juoksin sukkasillani ulos, ovi meni tietysti lukkoon ja itkin sitten ulkona portailla kunnes joku naapuri tuli auttamaan. Moni meni ohi. Naapuri soitti talonmiehen avaamaan oven, haki poikansa hiljentämään radion ja katsoi minun kanssani telkkaria kunnes äiti tuli kotiin.
Ikinä en ole sitä leffaa sen jälkeen katsonut, enkä katso.
Olin 11 ja veli 8, äidille ja isälle osui yhtä aikaa yövuorot eikä mummi päässytkään sillä kertaa hoitamaan, äiti totesi että pärjäättehän te noin isot jo kaksin. No oltaisiinkin pärjätty, ellei telkasta olisi tullut Jumanji! Pelästyttiin sitä rummutusta ja karjuvaa villimiestä ja laitettiin vaan telkka kiinni, mutta sitten oltiin ihan vauhkoina loppuilta ja yö kun luulitiin että kohta se rummutus alkaa kuulua meidän vintiltä.
Ollessani 20 päätin koettaa päästä vanhoista traumoista yli ja katsoin leffan uudelleen ja olo oli ihan WTF, että eikö se tämän pahempi ollutkaan?!
Vierailija kirjoitti:
Se Pikkukakkosen jälkeen tullut "Varokaa heikkoja jäitä" - klippi. Sen tunnelma on vaan niin karmiva. En muista koskaan pelästyneeni esim. jonkun ohjelman väkivaltakohtausta yms. mutta Pikkukakkosen jälkeen tuli itku jos tv:tä ei suljettu ennen kun Varokaa heikkoja jäitä alkoi.
Mulla sama juttu. Piti mennä aina keittiön pöydän alle piiloon jäävaroituksen ajaksi. Se sirkkeliä muistuttava musiikkikin oli niin karmiva.
Tämä ketju on osoitus siitä, että vahtikaa nyt mitä lapsenne katsoo telkasta!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo hyödyttää jos lapsi pelästyy jotain kahvimainosta? Saatat olla tekemässä ruokaa, kun lapsi näkee pelottavan mainoksen tai lastenohjelmassa pelottavan hahmon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuranko puun alla jossain Kivikasvojen jaksossa.
Haa! Minäkin muistan tämän elävästi vielä neljänkymmenen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en uskaltanut mennä metsään, kun pelkäsin että jonkin puun alta löytyy luuranko. Löytyisiköhän jostakin youtubesta?
Jaa-a, joskus sitä etsin mutten oikein löytänyt. Olikin ihan hirveä shokki, kädet tärisivät vielä pitkään. Pelotti luurangot sitten pitempäänkin. Ja tätä kohtausta ennen ei mitään pelkoja. Semmoista...
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kummiskin turvallista pelkoa.
Hitsi mikä pelkuri mä olisin vieläkin, jos niitä kauhuelokuvia ei olisi tullut katseltua.
Vaikka muuten tykkäsikin lapsena Pulttiboisseista niin kyllä vaan jotkut sketsit pelotti kuten Heikki ja Kaija varsinkin silloin kun Kaija alkaa huutamaan ja raivoamaan saamistaan tavaroista ja paiskoo niitä pitkin seiniä
Pikku Kakkosen jäävaroitus, se oli jotenkin kammottava.
V-sarjan se synnytyskohtaus.
Varmaan myös joitain kauhu-ym. elokuvia mitä vanhemmat näyttivät vaikkei ollut lapsille tarkoitettuja.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Amerikkalainen versio The Ring kauhuelokuvasta. Olin muistaakseni jotain 10-11v, katsoin elokuvaa kun vanhempani olivat yövuorossa. Heräsin pitkin yötä hikoillen ja tuntui että sydän pomppaa rinnasta ulos. Se ahdistus ja pelko oli jotain aivan järkyttävää.