Jouluidyllin kuvaamine someen. Ketä varten?
Mietin tässä että ketä varten noita somen jouluidyllikuvia julkaistaan? Julkaisitko sinä? Miksi?
Kommentit (24)
Myönnän että tulin kateelliseksi noista kuvista
Itseäni varten. Muistoksi. Minulla on vain kourallinen seuraajia instassa: ystäviä, perheenjäseniä ja muutama työkaveri. Hanki sinäkin oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä.
Kysyn teiltä. Mitä arvelette syyksi?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni varten. Muistoksi. Minulla on vain kourallinen seuraajia instassa: ystäviä, perheenjäseniä ja muutama työkaveri. Hanki sinäkin oma elämä.
Eikö se riitä että se muisto on omassa valokuva-albumissasi?
Samalla logiikalla voi varmaan kysyä minkä takia ylipäänsä jaetaan mitään kuvia.
Ap, sinua ja muita kyttääjiä varten.
No vaikka sukulaisia ja perheenjäseniä varten. Siis niitä, joiden kanssa syystä tai toisesta ei vietetty joulua yhdessä. Voisihan valokuvat tietenkin lähettää kaikille, mutta yksinkertaisempaa jakaa ne somessa ja sitten jokainen saa halutessaan käydä katsomassa ne.
Älä katso, minä laitan samalla kaikille sukulaisille ja ystäville, ei tarvitse jokaiselle erikseen laittaa. Kumuina minulla vain tuttuja, ei apn kaltaisia ääliöitä.
Levittämään jouluiloa ja samalla osoittamaan, että se "jouluidylli" ei edellytä lapsiperhettä, puolisoa tai mitään rikkauksia. Päinvastoin, hyvä joulufiilis voi tulla niin monella tavalla, jos osaa olla kiitollinen.
Kyllä minä laitan kuvia kaikesta mikä on mielestäni kaunista ja tuo joulumieltä. Joulu on valon juhla ja silloin otannkuvia kynttilä asetelmista. Ulkovaloista ja lumisateesta koirasta lumisateessa. Hiihtomatkalla taukotuvalta. Haluan jakaa iloni ystävieni kanssa, jotka ovat olleet huolissansa terveydentilastani.
Miksi haluat epäillä toisten motiiveja, etkö itse saa mitään iloa oikein mistään?
Älä suotta kuluta kallista elinaikaasi murehtimalla tuommoisia ja kadehtimalla toisia.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
No vaikka sukulaisia ja perheenjäseniä varten. Siis niitä, joiden kanssa syystä tai toisesta ei vietetty joulua yhdessä. Voisihan valokuvat tietenkin lähettää kaikille, mutta yksinkertaisempaa jakaa ne somessa ja sitten jokainen saa halutessaan käydä katsomassa ne.
Ketä oikeasti kiinnostaa jonkun toisen joulupöytä?
Ketä ja mitä varten ap kyyläät niitä muiden jouluidyllejä? Jos tuottavat sinulle vain negaatiota niin jätä väliin?
No miksi ei? Sitä varten somekanavat on että niissä jaetaan kuvia ja päivityksiä. Kyllä mua ilahduttaa kivat kuvat ja päivitykset.
Tämä on näitä av-kliseitä, että jos ihminen julkaisee somessa jotain positiivista, se on vain sen peittämistä, että oikeasti menee tosi huonosti. Parisuhdepäivitys > ero tulossa, joulu päivitys > varmaan ollut tosi kurja joulu jne. Koska eihän kenellä voi koskaan olla oikeasti kivaa.
Itse harrastan valokuvausta, ja jouluna tulee otettua tunnelmallisia kuvia, olkoon vain kliseistä. Joskus voin niitä jakaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se riitä että se muisto on omassa valokuva-albumissasi?
Ei minulla ainakaan ole varsinaista valokuva-albumia. Enkä näe mitään pahaa siinä, että osa kuvista on jaettu muillekin. Kai vapaaehtoisesti somessa katsottavat kuvat häiriintyjiäkin vähemmän häiritsee kuin vaikka joulukorttien vastaanottaminen 😅
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ketä oikeasti kiinnostaa jonkun toisen joulupöytä?
En ole nähnyt postauksia joulupöydistä, mutta minusta on ihan mukava lukea joulukuulumisia tutuilta, joita harvemmin tapaa. Paheksut kai sitä, että joku kehtaa olettaa minkään tekemistensä kiinnostavan ketään muuta.
Mitä sinne someen sitten pitäisi laittaa? Kuvia pölystä ja biojäteastiasta, ehkä kaikki hautajaiskuvat? Tai mitäpä, jos kukaan ei julkaisi mitään?
Ai niin, kun av:n logiikalla kaikki somessa julkaistut kuvat on feikkiä ja kulissia ja sitä yhtä kuvaa varten on sisustettu kämppä jouluiseksi tai matkustettu toiselle puolelle maailmaa vain siksi että voi julkaista kuvan somessa.
En tiedä mistä puhut.