Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1249)
Rosemaryn painajainen, en vieläkään ole katsonut loppuun. Ennustus, painajaisia ainakin viikko.
Sherlock Holmesin seikkailut. Siinä oli joku myrkytyskohtaus, missä ihmiset kuolasi kuolinkouristuksissaan, ja tämä järkytti sen verran paljon, että pyörryin jonkin ajan päästä käytyäni saunassa. Jäi sitten sen sarjan seuraaminen siihen.
Liekehtivä Torni, vaikka katastrofielokuvista tykkäänkin. Siinä on kohta kun liekehtivä ukko horjuu hissistä.
Sekä tietty missä "Stephanie Forrester" eli Susan Flannery kirkuu liekkien lähestyessä ja sitten syöksyy ikkunasta sukkahousuissaan. Jotenkin ne sukkahousut lisäsivät kohtauksen pelottavuutta.
Safiiri ja teräs. Siitä voin saada vieläkin painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Liekehtivä Torni, vaikka katastrofielokuvista tykkäänkin. Siinä on kohta kun liekehtivä ukko horjuu hissistä.
Sekä tietty missä "Stephanie Forrester" eli Susan Flannery kirkuu liekkien lähestyessä ja sitten syöksyy ikkunasta sukkahousuissaan. Jotenkin ne sukkahousut lisäsivät kohtauksen pelottavuutta.
Sitten oli Swarm - Tuhoparvi, missä katastrofileffojen kaavaa yritettiin uudistaa ja lisättiin ekokauhua. Iso ampiaisparvi saalisti ihmisiä ja hyökkäsi piknikillä olevan perheen kimppuun. Perheen poika juoksi autoon turvaan mutta vanhemmat makasivat maassa ihan täynnä amppareira.. hyrr!
Suuren ooperan kummitus. Ne hapon tuhoamat kasvot jäivät mieleen.
Tunnistaako joku tämän animaatioelokuvan? Ei kai ollut pelottava, mutta jäi lapsena mieleeni vuosiksi tosi ahdistavana.
Elokuvassa joukko ihmisiä haaksirikkoutuu saarelle. Lapsi päästää (tahattomasti?) veneen/laivan irti merelle, vaarantaen kaikkien selviytymisen.
En tiedä mikä ohjelma mahtoi olla kyseessä kun näin siitä vain pienen pätkän, se oli joku aikuisten ohjelma, itse olin alle kouluikäinen. Ohjelmassa jotkut jäivät jumiin hissiin juuri kun yhdellä naisella oli synnytys käynnissä. Musta se oli niin ahdistavaa, että pelkäsin hissejä kauan sen jälkeen, serkut jotka asuivat kerrostalossa, niin heidän luona halusin väkisin kiivetä portaita viidenteen kerrokseen ettei tarvi mennä hissiin, vanhemmat ihmetteli miksi, en uskaltanut kertoa tuosta ohjelmasta mitä olin vahingossa nähnyt mummolassa :D
Pahin oli se, kun lapsena näin Nalle luppakorvan jakson, jossa puille ilmestyi suuret mulkosilmät ja oksat muuttuivat kouriksi. Tämän jälkeen kuulemma suttasin monesta kirjasta hahmojen silmät ja aloin pelkäämään Mörköä (tuijottavat silmät). Vanhempieni mukaan en aiemmin pelännyt Mörköä. Etsin kyseisestä jaksoa pari vuotta sitten ja löysin jaksosta kuvankaappauksen, jossa puu olo. Se on kyllä kammottava, ja varmasti hyvin pelottava pienen lapsen silmissä.
Katsoin eilen The Thing leffan netflixistä ja heräsi voimakkaat muistot teini-ajoistani. Teininä näin tv:stä sen vanhan The Thing leffan ja nopeasti unohdin sen leffan. Alitajuntaani on kummiskin jäänyt siitä kohtaus, jossa avaruusolento sulautuu mieheen. Se kohtaus on teini-ajoista tähän päivään asti kummitellut mielessäni.
Ja mä kun olen luullut sen kohtauksen olevan toisesta leffasta. Sellaisesta kuin Väri avaruudesta. Tämän uuden version katsominen sai muistoni näkyvimmäksi mieleeni. Ihan hirveä kohtaus tämä jonka juuri kerroin.
Piilomaan Pikku-Aasi. Mitäs sitten tapahtuikaan......
Isojalka. Perhe törmäsi autolla isojalkaan, sitten sitoivat sen auton katolle ja se tulikin tajuihinsa siellä.
Uinu uinu lemmikkini ja linnut on kans jääneet mieleen. Ja sellainen elokuva (olisikohan mustavalkoinen?), jossa leffan sankari oli jossain luolassa missä oli joku parimetrinen hämähäkki.
En ole napero, mutta nykypäivänä Sausage party leffa helposti voisi traumatisoida lapsia.
Olen nähnyt sen ja ruuista ollaan tehty eläviä olentoja. Animaatio ja aikuisille suunnattu.
Oli se itsellenikin kauhea, vaikka aikuinen olen.
Hitchcockin Linnut.
Yhä mulkoilen parveilevia lintuja ja etsin suojaa hyökkäyksen varalta.
Hohto, näin ihan liian nuorena. En uskalla vieläkään katsoa uudestaan.
Soittorasia, jos tämä oli se, jossa joku mies ilmestyy yhtäkkiä mökin ikkunan taakse.