Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1251)

Vierailija
701/1251 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan pelanneeni ihan kamalasti jotain lastenohjelmaa, jossa talon katolla asui pöllö, eli joku ihmisen esittämä pöllö, ja siinä talossa joku vaalea postinkantajanainen, jolla piteni nenä kun valehteli ja joka ajeli pyörällä.. Ihan karsea oli. Mielessä joku Lindeman nimi? Olikohan sittenkin ruotsalainen?

Tämän itseki hämärästi muistan, mutta ei tule nimi mieleen. Joskus sekoitin tämän tosin siihen Neil Hardwickin Hello hello-ohjelmaan, mutta eipä taida se olla kuitenkaan. 

Vierailija
702/1251 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankki Täyteen. Siinä joskus pienempänä pelästyi kohtausta kun Juhana jäi jumiin puhelinkoppiin. 

Ei sen jälkeen oikein halunnut puhelinkoppiin mennä.

Tosielämässä tosin kävi lapsuudessa noin kun oltiin sukulaisilla. Menin vessaan ja lukko oli hankala niin jäin hetkeksi jumiin. Sain kuitenkin lopulta sen auki räpelöityä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1251 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan lastenelokuvaa, jossa lapset keksivät aineen, joka kasvattaa hiuksia/karvoja ja joku kidnappasi yhden ainetta testanneen lapsista sivellintehtaaseensa? Näin tämän ehkä 80-luvun lopulla ja oli kovin ahdistava.

Operaatio maapähkinävoi. Oli minustakin ahdistava.

Vierailija
704/1251 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittorasia

Vierailija
705/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan pelanneeni ihan kamalasti jotain lastenohjelmaa, jossa talon katolla asui pöllö, eli joku ihmisen esittämä pöllö, ja siinä talossa joku vaalea postinkantajanainen, jolla piteni nenä kun valehteli ja joka ajeli pyörällä.. Ihan karsea oli. Mielessä joku Lindeman nimi? Olikohan sittenkin ruotsalainen?

Ohjelman nimi oli A:sta Ö:hön, Från A till Ö, eli se oli tosiaan ruotsalainen.

Muistelemasi Lindeman oli varmaan Margit Lindeman, jonka itsekin muistan hyvin sieltä 70-80-lukujen ohjelmista.

Vierailija
706/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut elokuva. Vanhemmat kielsivät minua katsomasta. Kurkin ovenraosta kuitenkin. Pelkään lintuja ihan hirveästi, eritoten lokkeja ja variksia. Ikää 52v.

Vierailija
707/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Devil´s Backbone.

Olin kahdestaan isosiskoni kanssa kun toi tuli tvstä ja katsottiin sitä, olin juuri täyttänyt 9.

En muista pelottavinta kohtaan olin koko elokuva pelloissani.

Mutta näin monta vuotta painajaisia siitä että mua kummiteltais, verisestä kirjasta jne

Vierailija
708/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit

Vierailija
709/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohometsän tarinoita. Täyttä murhaa ja teurastusta. Sitä en pysty katsomaan vieläkään ja olen jo aikuinen.

Vierailija
710/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumanji (se alkuperäinen)

Vierailija
711/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinenkin kotimainen elokuva oli pelottava, mies sauvoo veneellä joessa ja joen pinnassa nauraa miehen kasvot(oli kai aiemmin tapoanut hänet?) Sauvoja pelästyy ja pudottaa sauvoimensa ja ajautuu koskeen hukkuen.

Olikohan joku Tulion paatos?

Tuo leffa on Juha, se uudempi väriversio. Siinä joessa nauraa Shemeikka, joka vietteli Juhan morsiamen.

Vierailija
712/1251 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivaajien talo. Joskus 10-vuotiaana katsoin

Vierailija
713/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-80 -luvulla Safiiri ja Teräs

Tää oli paha. Ei tarvinnut kuin kuulla alkutunnaria, niin menin vessaan piiloon. Jostain syystä se oli vanhemmista hauskaa... Vieläkin ahdistaa sitä nähdä, kun on jotenkin ihan omituinen synkkyys ja ankea värimaailma.

Ja tässä linkki alkutunnariin Tubessa:

Vierailija
714/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun näin Lenita Airiston ensimmäisen kerran televisiossa.

Vierailija
715/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita palaa elämään,

suomalainen kauhuelokuva vuodelta 1952, mutta itse näin sen TV:stä joskus 60-luvun loppupuolella. 

Olen nähnyt sen myöhemmin kerran ja onhan se aika kroisi ja tahattoman koominen. Silloin kakarana yöllä yksin katsoessa se oli aika karmea ja muistan sen kauhun tunteen vieläkin.

Vierailija
716/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Manaaja vanha leffa kun siinä tytössä oli demoni . Hyi tehty hirveeksi . Sehän oli näyttelijä vaan.

Vierailija
717/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uinu, uinu lemmikkini.

Zelda...

Tämä oli varsin kamala kyllä, ja kirjana melkein vielä pahempi. Lapsena en tosin elokuvaa nähnyt, mutta kirjan luin ekan kerran 12 vuotiaana ja oli kyllä hieman liian väkevää kerrontaa. Luin 3 kertaa vielä uudestaankin sen :)

Olin jo aikuinen, kun tämä ilmestyi elokuvana. Opiskelin silloin toisella paikkakunnalla ja jouduin kulkemaan iltapimeällä lemmikkieläinten hautausmaan ohi. Siksi en uskaltanut katsoa elokuvaa, mutta oli pakko lukea se kirja kuitenkin. :-D 

Vierailija
718/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-80 -luvulla Safiiri ja Teräs

Tää oli paha. Ei tarvinnut kuin kuulla alkutunnaria, niin menin vessaan piiloon. Jostain syystä se oli vanhemmista hauskaa... Vieläkin ahdistaa sitä nähdä, kun on jotenkin ihan omituinen synkkyys ja ankea värimaailma.

Ja tässä linkki alkutunnariin Tubessa:

Ei taida linkki toimia. tässä uusi:

Vierailija
719/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko TV:stä tullut joskus 60-70-luvuilla piirretty auto-animaatio? Vai oliko se vaan sarjakuva? Siinä oli kiltti auto, jota ilkeät kiusasivat? Muistan kuitenkin nähneeni painajaisia, jossa ne sarjakuva-autot yrittää ajaa päälle.

Vierailija
720/1251 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistankohan oikein, että Ansa ja Oiva lasten sarjassa Ansa taikoi käärmeitä pojan pöksyihin.

Kauhistunut fiilis mulle tuli siitä. Ikää itselläni 3-5 vuotta.

Eikä, minäkin muistan tällaisen pätkän, mutta vain hyvin hämärästi! Ei ollut kylläkään Ansa ja Oiva, vaan tuon ohjelman nainen oli joku noita, ja se poika oli tehnyt jotain kiusaa toisille lapsille. Ohjelman nimeä en muista, mutta taisi tulla Veturin yhteydessä, kuten Ansa ja Oiva. Itsekin taisin olla tuolloin 4 tai 5 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan