Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1249)

Vierailija
741/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pan's Labyrinth elokuvassa oli se hirviö jolla oli ne silmät käsissä niin se pelotti minua nuorena, jonain 15 vuotiaana.

Vierailija
742/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja teräs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Tapani pullonkaula hartoineen oli lapselle traumaattinen näky

Vierailija
744/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa varmaankin joka sivulta löytyvän tuo Safiiri ja teräs. Kertoisitte edes mikä siinä oli pelottavaa. Onko kaikilla samat pelot vai onko siinä erilaisia pelon aiheita?

Vaiko trolli iskee sitä jokaiselle sivulle?

Vierailija
745/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Hand. Katsoin sen 80-luvulla mökillä 10-tuumaisesta mustavalkotelkkarista, olin alle 10v. En uskaltanut sinä iltana mennä enää huussiin pissalle.

Vierailija
746/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gremlins, V-sarja, Pelon rajalla-sarja, Twin Peaks.

Vierailija
747/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evil Dead. Katsottiin serkun kanssa joskus 7-9 vuoden iässä. Olimme aivan kauhusta kankeina. Setä onneksi pelasti meidät, tuli olkkariin, katsoi meitä, totesi "Mitä hittoa te tämmöistä katsotte, ei ole pakko jos pelottaa!" ja sammutti videot. Huokaisimme helpotuksesta, koska kumpikaan ei halunnut olla se vellihousu joka sanoo että ei katsota.

Meistä ei tullut täyspäisiä aikuisia.

748/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Hand. Katsoin sen 80-luvulla mökillä 10-tuumaisesta mustavalkotelkkarista, olin alle 10v. En uskaltanut sinä iltana mennä enää huussiin pissalle.

Tää on loistava elokuva! Kauhuklassikko!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
749/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvulla tuli mustavalkoinen englanninkielikurssi missä oli Neil Hardwig? Poliisiina ja viittapukuinen pariskunta. Se oli jännä. Cat in the moon, moon in the cat.

Vierailija
750/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen The Thing leffan netflixistä ja heräsi voimakkaat muistot teini-ajoistani. Teininä näin tv:stä sen vanhan The Thing leffan ja nopeasti unohdin sen leffan. Alitajuntaani on kummiskin jäänyt siitä kohtaus, jossa avaruusolento sulautuu mieheen. Se kohtaus on teini-ajoista tähän päivään asti kummitellut mielessäni.

Ja mä kun olen luullut sen kohtauksen olevan toisesta leffasta. Sellaisesta kuin Väri avaruudesta. Tämän uuden version katsominen sai muistoni näkyvimmäksi mieleeni. Ihan hirveä kohtaus tämä jonka juuri kerroin.

Katsoin vanhan The Thingin yksinäni noin 11-12 -vuotiaana ja se on viimeinen leffa jota olen pelännyt oikeasti. Sitä ennen näin paljon kauhuelokuvia ja pelkäsin niitä "kohtuullisesti", mutta en ihan liikaa.

Vierailija
751/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaks

Vierailija
752/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-Files jätti arvet. Aina pakko katsoa, aina sai pelätä humanoideja. Katsoin sarjan lähes kokonaan vähän aikaa sitten uudestaan ja on kyllä hyvä edelleen.

Vierailija
753/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy Disneý kanavalta. Katsoin, tätä mietti monet kerrat lapsena.

Vierailija
754/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen The Thing leffan netflixistä ja heräsi voimakkaat muistot teini-ajoistani. Teininä näin tv:stä sen vanhan The Thing leffan ja nopeasti unohdin sen leffan. Alitajuntaani on kummiskin jäänyt siitä kohtaus, jossa avaruusolento sulautuu mieheen. Se kohtaus on teini-ajoista tähän päivään asti kummitellut mielessäni.

Ja mä kun olen luullut sen kohtauksen olevan toisesta leffasta. Sellaisesta kuin Väri avaruudesta. Tämän uuden version katsominen sai muistoni näkyvimmäksi mieleeni. Ihan hirveä kohtaus tämä jonka juuri kerroin.

Katsoin vanhan The Thingin yksinäni noin 11-12 -vuotiaana ja se on viimeinen leffa jota olen pelännyt oikeasti. Sitä ennen näin paljon kauhuelokuvia ja pelkäsin niitä "kohtuullisesti", mutta en ihan liikaa.

Mä oon toi jolle kommentoit ja itse katsoin sen myös yksin. En oikein pelännyt sitä elokuvaa nuorempana, mutta se yksi kohtaus on jäänyt voimakkaasti mieleeni. Se olennon ja miehen liittytyminen yhteen kohtaus on jopa yö-uniini tullut. Netflixissä on siitä uudempi versio vielä hetken aikaa. En osaa yhtään verrata elokuvia keskenään, kun en muista alkuperäistä oikein kunnolla, mutta mielestäni tässä uudemmassa versiossa on aika makeesti toteutettu tuo hirviö. Ei ollut pelottava, mutta ihan viihdyttävä.

Vierailija
755/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvun versio Thing 10-vuotiaana, en nukkunut kahteen viikkoon kunnolla sen jälkeen. Ja kyllä ne uudetkin versiot aiheuttaa väristyksiä.

Vierailija
756/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-luvun versio Thing 10-vuotiaana, en nukkunut kahteen viikkoon kunnolla sen jälkeen. Ja kyllä ne uudetkin versiot aiheuttaa väristyksiä.

Hitsi, en tiennyt siitä olevan noinkin vanha versio.

Tämä oli täysin yllätys minulle. Tarkistin youtubesta sen trailerin ja... joo, sellainenkin vanhempi versio näyttää tästä myös olevan.

Kiitti tiedosta, muuten en olisi saanut tästäkään tietää.

Vierailija
757/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa varmaankin joka sivulta löytyvän tuo Safiiri ja teräs. Kertoisitte edes mikä siinä oli pelottavaa. Onko kaikilla samat pelot vai onko siinä erilaisia pelon aiheita?

Vaiko trolli iskee sitä jokaiselle sivulle?

Siinä oli alkutunnaria myöten ahdistava ja vangitseva tunnelma. En muista yhdenkään jakson juonta mutta pahan läsnäolo saatiin esitettyä ihan eri tasolla kuin muissa aikakauden sarjoissa. Katsoin tätä pelosta huolimatta ja pääosassa oleva Joanna Lumley oli kauneusihanteeni siihen aikaan.

Vierailija
758/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E.T.

Vierailija
759/1249 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween elokuva pinttyi pitkäksi aikaa mieleen ja varsinkin se pimputus tunnari. Muutama vuosi sitten olin aikaisella aamu junalla matkalla töihin ja jollain rupesi soimaan puhelin tällä tunnarilla. Vieläkin karmaisi.

Vierailija
760/1249 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70- luvulla tuli mustavalkoinen englanninkielikurssi missä oli Neil Hardwig? Poliisiina ja viittapukuinen pariskunta. Se oli jännä. Cat in the moon, moon in the cat.

Hello hello hello