Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okt lapsuuden viettänyt. Olisitko viihtynyt lapsena kerrostaloasunnossa?

Vierailija
03.10.2020 |

Itse en

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena kerros-, rivi- ja omakotitalossa. Aivan yhdentekevä asia lapsuuteni kannalta. Aloittaja on vain ennakkoluuloinen hölmö.

Vierailija
2/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. Olennaisempaa on asumisympäristö laajemmin, onko sopivia leikki- ja oleskelupaikkoja ymv. lapsille & nuorille ja millainen ympäristö muutoin on esim. turvallisuuden näkökulmasta. Harvemmin lapsena tuli kenenkään omalla takapihalla leikttyä, vaan leikittiin lähimetsässä, pelattiin urheilukentällä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin. Helsingin Punavuoressa. Ihana lapsuus oli.

Vierailija
4/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerrostalossa ja vähän säälin niitä jotka asui omakotitaloissa. Meillä oli iso lauma kavereita pihassa aina.

Vierailija
5/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä sen tietäisin?

Olin vauvasta asti asunut ja elänyt aina omakotitalossa, leikkinyt oman kodin suojatussa pihassa, kukaan ei koskaan kiusannut, eikä huudellut eikä tullut kieltämään mistään.

En minä tiedä, millaista olisi ollut elää ja asua kerrostalossa, jossa ei ollut omaa pihaa eikä aina omaa saunakaan.

Noista kerrostalojen kielteisistä puolista olen kuullut vain ystäviltä jälkeen päin.

Ja mitä niistä olen kuullut, niin sen pohjalta olen tosi iloinen ja onnellinen, että olen saanut viettää lapsuuden ja nuoruuden vanhempieni omakotitalossa.

Vierailija
6/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti epäilen, etten todellakaan olisi viihtynyt. Ihan sillä perusteella, että muutimme miehen kanssa lapsuudenkodeistamme pariksi vuodeksi kerrostaloon ja inhottiin sitä molemmat. Nyt omakotitalossa pienessä kylässä ja elämä on mukavaa.

Vierailija
7/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvasti epäilen, etten todellakaan olisi viihtynyt. Ihan sillä perusteella, että muutimme miehen kanssa lapsuudenkodeistamme pariksi vuodeksi kerrostaloon ja inhottiin sitä molemmat. Nyt omakotitalossa pienessä kylässä ja elämä on mukavaa.

Lapset välittää vähän eri asioista kuin aikuiset. Meillä esim oli kerran viikossa saunavuoro ja se oli kyllä enemmän kuin tarpeeksi. Itselleni oli merkitystä lähinnä sillä että oli kaverit lähellä. Talkkarille tehtiin kiusaa. Kytättiin hulluimpia naapureita. Lapsille se on hupia mikä aikuista ärsyttää.

Vierailija
8/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin sekä kerros- että omakotitalossa. Kerrostalossa oli kyllä enemmän kavereita.

Vierailija
9/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin omakotitalossa koko lapsuuteni ja 17-vuotiaana muutin omilleni vuokralle kerrostaloon. Monta vuotta meni kärvistellessä kamalissa vuokrakämpissä ja koko sen ajan unelmoin omakotitalosta. Vuosi sitten haaveeni toteutui ja nautin jälleen elämästä. Mun kaltaiselle pienestä pitäen omakotitalon hommiin tottuneelle kerrostaloasuminen oli kamalaa.

Vierailija
10/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan. Naapurit eivät tosin olisi viihtyneet, koska olin ihan älytön kiljuja lapsena 🙄 Onneksi asuttiin vielä hiukan syrjemmässä, niin ei kenenkään viattoman naapurin elämä minun takiani häiriintynyt...

Vierailija
11/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi viihtynyt kerrostaloalueella. Kotipihalla meillä oli keinut, kiipeilyteline, hiekkalaatikko, puumaja, marjapensaita, omenapuita, talvella lumilinnat, pulkkamäki (rinnetontin etu), omaa pihaa tuli hiihdettyä ympäri. Naapurustossa oli paljon saman ikäisiä (+-1-2v) lapsia, joten leikkikavereita oli aina.

Asuin 5kk remonttievakossa kerrostalossa aikuisiällä ja se oli ihan kamalaa.

Ei ole omakotitalon voittanutta.

Vierailija
12/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin sekä kerros- että omakotitalossa. Kerrostalossa oli kyllä enemmän kavereita.

Juurikin näin. Ap ei voi tietää miten olisi viihtynyt, kun ei ole lapsuutta kerrostalossa kokenut. Kavereita löytyi joka päivä. Ja pihassa oli keinut ja kiipeily telineet, joita ei oman talon pihasta löytynyt.

Vierailija
13/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä sen tietäisin?

Olin vauvasta asti asunut ja elänyt aina omakotitalossa, leikkinyt oman kodin suojatussa pihassa, kukaan ei koskaan kiusannut, eikä huudellut eikä tullut kieltämään mistään.

En minä tiedä, millaista olisi ollut elää ja asua kerrostalossa, jossa ei ollut omaa pihaa eikä aina omaa saunakaan.

Noista kerrostalojen kielteisistä puolista olen kuullut vain ystäviltä jälkeen päin.

Ja mitä niistä olen kuullut, niin sen pohjalta olen tosi iloinen ja onnellinen, että olen saanut viettää lapsuuden ja nuoruuden vanhempieni omakotitalossa.

Hienoa, että ihmiset muuttotappioeleillakin voivat olla onnellisia. 👍

Vierailija
14/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin viihtynyt vaikka yksiössä jos ei olisi tarvinnut sietää väkivaltaista alkkis-isää. Kavereitakin olisi varmaan ollut eri tavalla, asuttiin syrjässä eikä monen kilometrin säteellä ollut leikkikavereita.

Vierailija
15/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asumisen tähtihetkiä oli aina ne kun taloon muutti uusi perhe. Yhdellä sellaisella kerralla siihen muutti tosi söpö poika ja siitä tulikin sitten ensirakkaus.

Vierailija
16/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus kerrostalosta lapsen asuntona tuntui mahdottomalta ja pahalta.

Vierailija
17/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Ap ei voi tietää miten olisi viihtynyt, kun ei ole lapsuutta kerrostalossa kokenut. Kavereita löytyi joka päivä. Ja pihassa oli keinut ja kiipeily telineet, joita ei oman talon pihasta löytynyt.

Ja meillä oli lähellä iso metsä jossa temmeltää ja rakentaa majoja, pulkkamäkikin löytyi lähistöltä, samoin puroja joissa uittaa veneitä jne.

Vierailija
18/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, sillä siellä olisi varmasti ollut edes yksi kaveri. Asuin alueella, jossa asui vain eläkeläisiä. Lähin koulukaveri asui parin kilometrin päässä eikä minua päästetty sinne eikä kaverit saaneet tulla meille. Olin hyvin yksinäinen ala-asteikäisenä.

Vierailija
19/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsuuteni kun vietin keräten mansikoita ja nostaen perunaa omalta maalta niin tämä kerrostaloasuminen tuntuu hiton rajoittavalta. Koen, että olisin jäänyt paljosta paitsi jos olisin asunut lapsuuteni kerrostalossa.

Vierailija
20/49 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus kerrostalosta lapsen asuntona tuntui mahdottomalta ja pahalta.

Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi