Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6h lento 10kk ikäisen kanssa? Kääk!

Vierailija
17.12.2013 |

Mahtaakohan tuosta tulla yhtään mitään? Lapsi on myös ilman omaa istumapaikkaa eli mun ja miehen sylissä sitten vuorotellen..kokemuksia ja vinkkejä kaivattaisiin! 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli karseeta, ei suostunut nukkumaan,  kaikilla meni hermo mut perille päästiin : )

Vierailija
2/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikänen ei vielä halua juosta käytävillä ja todennäköisesti nukkuukin osan lennosta, joten tuskin tulee ongelmia. Kannattaa imettää nousun ja laskun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! miksi ei voi ostaa omaa paikkaa. Joo tiedän että lentää ilmaseksi ilman omaa paikkkaa, mutta eikö siitä voisi maksaa?

Vierailija
4/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukkunut tuon ikäinen lähes koko lennon ajan. On otettu tarkoituksella joko hyvin aikaiset aamulennot (klo 6 lähtö) tai sitten myöhäiset lennot illalla (klo 22 lähtö). Silloin nukkuu varmimmin.

Vierailija
5/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nupise ;) , itse lähden viikon kuluttua matkalle puolitoistavuotiaan sylissä matksutavan ja kolmevuotiaan kanssa... yksin ilman miestä. Matka kestää 4 h + 10 h lennot neljän tunnin välilaskulla. Tuttua minulle, paljon kikkoja taskussa. Tärkein neuvo on ainakin ilman aikuisapua matkustavalle pyytää tiskillä blokkamaan yksi istuin vierestä, jos koneessa on tilaa, niin saa tilaa laskea vauvan tai tavaraa.

Vierailija
6/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt 6 h lennon 9 kk vauvan kanssa, ja se sujui tosi helposti ja hyvin. Oli aamulento, lapsi nukahti syliin koneen hyrrätessä lähdössä ja nukkui ekat pari tuntia. Muutenkin jaksoi molemmat lennot tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee! Se on vaan yks kuusi tuntia tässä elämässä ja sen jälkeen koittaa loma (tai mihin nyt oottekaan menossa). Etenkin jos on päivälento niin ei tartte huolia kanssamatkustajien nukkumisesta tms.

Me lennettiin 10 kk kanssa 10 h lennot. Yölento oli mulle raskas kun lapsi nukkui mun sylissä enkä saanu siinä itse nukuttua ettei ote herpaannu mut paluulento oli päivällä ja se oli ihan helppoa. Kirjoja ja muuta viihdykettä mukaan. Lisäksi maissinaksuja ja kovia rinkeleitä mutusteltaviksi. Tutti tai tuttipullo suuhun nousun ja laskun ajaksi korvien särkyä tasaamaan.

Vierailija
8/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennetty kaksosten kanssa vaihtelevalla menestyksellä ihan vauvasta asti. Pääosin ovat nukkuneet, mutta kerran on 11h mennyt huutaen. Onneksi Finnairin koneissa on niin kova moottoreiden melu, ettei häirinnyt muita ja kone oli aika tyhjillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vauvoja teillä. Meidän 9-10kk ikäiset on oleet jo niin uteliaita, että ei puhettakaan nukkumisesta niin oudossa paikassa. Kuikuilua ym. vaan.

Vierailija
10/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:43"]

Onneksi Finnairin koneissa on niin kova moottoreiden melu, ettei häirinnyt muita ja kone oli aika tyhjillään.

[/quote]

Niinpä. Muilla lentoyhtiöillä on käytössä aivan erilaiset lentokoneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:38"]

Apua! miksi ei voi ostaa omaa paikkaa. Joo tiedän että lentää ilmaseksi ilman omaa paikkkaa, mutta eikö siitä voisi maksaa?

[/quote]

 

Ei tuon ikäinen tee sillä omalla paikalla mitään, kun ei kuitenkaan malta istua siinä hetkeäkään! Meillä on lapsi saanut tuossa iässä istua välillä siskon paikalla, kun sisko on ollut vessassa tai muualla. Ei ole pieni malttanut olla siinä paikallaan hetkeäkään vaan heti halusi siitä lattialle yms. Helpompi viihdyttää sylissä. Suosittelen ottamaan lennolle mukaan jonkun uuden lelun, esim. joku, mistä tulee jotain ääntä /valoa tms. Ne on meillä toimineet. Myös joku naposteltava (rusinat), jota voi itse poimia yksitellen jostain rasiasta, toimii (siihen menee aikaakin mukavasti). Kirjan katselu voi toimia myös viihdykkeenä. Meillä on myös lauleltu tuttuja lauluja, koska laulut rauhoittavat lasta ja hän tykkää kuunnella niitä.

 

t. 5

Vierailija
12/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mekään oo koskaan ostettu alle 2 vuotiaille omaa paikkaa. Siinä tulee nyt kuitenkin aika paljon säästöä. Välillä lennot menny paremmin, välillä vähän huonommin. Riippuu paljon siitä saavatko nukahdettua. Toivottavasti koneessa olisi tilaa, jotta pääsisitte kuitenkn olemaan vähän väljemmin. Meillä ollu pienillä mukana vauvasoseita, vettä, jotain sormiruokaa, oma pieni viltti ja ehkäpä tyynykin (auttavat nukahtamisessa), kuvakirjoja ja leluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina otin babybasketin, jos vain sai. Tai kolme kertaa kerkesin lentää, sit vauva oli liian iso. Jotain pientä purtavaa ja maitopullo matkaan,sekä kirjoja ja uusi lelu yms.

Vierailija
14/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:43"]

Onneksi Finnairin koneissa on niin kova moottoreiden melu, ettei häirinnyt muita ja kone oli aika tyhjillään.

[/quote]

Niinpä. Muilla lentoyhtiöillä on käytössä aivan erilaiset lentokoneet!

[/quote]

On niillä eri firman moottorit koneissaan. Ihan faktana voin kertoa, että eri lentoyhtiöt käyttävät eri valmistajien moottoreita. Ihan niin kuin autoissa: toisissa sisämelu on kovempi ja toisissa matalampi.

Kuusi vuotta sitten kun täräytettiin Bangkokiin md-80:llä, niin ihan kiitettävä tärinä ja pärinä kävi koko matkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole koskaan ollut mitään ongelmaa lennoilla pientenkään lasten kanssa. Max 6h lentoja ollaan lennetty, pahimmillaan 2 lasta alle 2v. Harvoin ovat nukkuneet paljoa, vaikka olisi ollut yölentokin (todella harvoin.) Meillä on ollut paikallaan leikittäviä leluja, pelejä, naposteltavaa, maitoa pullosta jnejne. Pientähän voi vaikka kävelyttää käytävällä, vaihtaa syliä jos on useampi aikuinen.

Vierailija
16/32 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pakko mennä teneriffalle noin pienen kanssa?!

Vierailija
17/32 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ap olet huolissasi reissusta?! Lapsesi on ihan vauva, teitä on 2 aikuista ja lento kestää vaan 6h.

 

Minä lähden jo juoksevan taaperon (ei omaa paikkaa) kanssa reissuun, ei miestä mukana ja lento kestää 11h. Hyvin tulen pärjäämään!

Vierailija
18/32 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa lentäen pitkiä matkoja anoppilaan lasten kanssa, voin sanoa, että hasteellisin ikä matkustaa koneella on 15kk-3v. Silloin eivät enää halua olla paikoillaan. 10kk helppo nakki.

Vierailija
19/32 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa kaikille kanssamatkustajille kun noin pieniä pitää raahata pitkille lennoille huutamaan. Olisitte kotona pari ekaa vuotta, niin muut lomallemenijät saisivat levätä koneessa rauhassa.

Vierailija
20/32 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun lensin niin koneessa oli ajoittain itkeviä lapsia (ei omia) ja päihtyneitä aikuisia. Ne aikuiset häiritsivät enemmän taukoamattomalla puheellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi