Minua vaan ärsyttää tuon 2-v lapsen löytäneen sankarointi.
Minusta ei ole mitään sankarillista siinä, että löydettyään verisen lapsen ulkoa itkemässä pelkissä vaipoissaan, soittaa asiasta hätäkeskukseen.
Toki oikein toimittu, mutta mitään sankarillista tai jalustalle nostamisen arvoista asiassa ei ollut.
Tuon tyypin naama loistaa nyt foorumilla kuin toisellakin, haastatteluja jaellaan ja kukkia satelee ja kiitoksia ja vaikka sun mitä.
Kommentit (76)
Sankarillista toimintaa ottaa valokuvia itsestään ja pelastamastaan. Vielä kehua kuinka antoi takin lapselle. Kuitenkin se oli kuvassa vielä sankarin päällä. Ja eikun kuvat nettiin!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:48"]Sankarillista toimintaa ottaa valokuvia itsestään ja pelastamastaan. Vielä kehua kuinka antoi takin lapselle. Kuitenkin se oli kuvassa vielä sankarin päällä. Ja eikun kuvat nettiin!
[/quote]
Kateellinen sirpittäjä
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:48"]Sankarillista toimintaa ottaa valokuvia itsestään ja pelastamastaan. Vielä kehua kuinka antoi takin lapselle. Kuitenkin se oli kuvassa vielä sankarin päällä. Ja eikun kuvat nettiin!
[/quote]
Järkevää kirjoittaa anonyymina vauvapalstalla, ulista turhista yksityiskohdista ja painaa lähetä nappulaa
En ymmärrä miten ketään voi ärsyttää että poika sai vähän kunniaa. Mitä se on sinulta pois? Pojalle varmaan aika raskas tilanne, joten olen iloinen että kiitosta sai. Itse toivon etten tuollaista joudu kokemaan. Ja ihmiset ei tosiaankaan aina pysähdy silloin kun kuuluisi. Monesti ihan julkisella paikalla olen joutunut pysähtymään milloin itkevän lapsen kohdalla tai maassa makavan aikuisen vuoksi kun muut ovat vain kävelleet ohi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:52"]
[/quote]
Järkevää kirjoittaa anonyymina vauvapalstalla, ulista turhista yksityiskohdista ja painaa lähetä nappulaa
[/quote]
No mutta eikös olekin?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:49"]
[/quote]
Kateellinen sirpittäjä
[/quote]
En tiedä, oletko?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:49"]
[/quote]
Kateellinen sirpittäjä
[/quote]
En tiedä, oletko?
[/quote]
Voi miten herttaisen nokkelaa.
No onhan se arjen sankaruutta, aivan toista jos vertaa tällaisten pikkuisten pahoinpitelijöhin ja rääkkääjiin!
Kaikki ei aita kuten ei ihmiset sitäkään äitiä joka oli jäänyt autoon kolmen lapsen kanssa onnettomuudessa. Aikuiset vaan ajoivat ohi, hyi.
Poika teki mitä piti, olisi esimerkiksi monille aikuisille, viis jostain kuvista, se on tässä tapauksessa sivuseikka lapsen hengen rinnalla!
käsi pystyyn kuka menee katsomaan kun kuulee vauvan itkua?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:49"]
[/quote]
Kateellinen sirpittäjä
[/quote]
En tiedä, oletko?
[/quote]
Voi miten herttaisen nokkelaa.
[/quote]
Sä taas olit niin älyttömän tylsä, kateuskortti ja kaikki, plääh!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:13"]
[/quote]
KUKA ei menisi?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:13"]
[/quote]
KUKA ei menisi?
[/quote]
Ai menet aina kaupungilla tarkastamaan missä joku lapsi itkee?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:16"]
Ai menet aina kaupungilla tarkastamaan missä joku lapsi itkee?
[/quote]
Kyllä, aina katson mistä itku tulee ja miksi. Mutta tässä nyt oltiin keskellä ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:14"]
[/quote]
KUKA ei menisi?
[/quote]
KUN EI NÄE VAUVAA NIINKUIN TÄSSÄ!
voin rehellisesti sanoa että itse olettaisin lapsen olevan jonkun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:14"]
[/quote]
KUKA ei menisi?
[/quote]
KUN EI NÄE VAUVAA NIINKUIN TÄSSÄ!
voin rehellisesti sanoa että itse olettaisin lapsen olevan jonkun kanssa.
[/quote]
Juu, kaikista ei ole sankariks.
Samaa mieltä. Ja ennen häkeen soittamista tuo poika oli keskittynyt yhteiskuvien ottoon tuon tuntemattoman pahoinpidellyn lapsen kanssa. Siinä kuvassa poika oli edelleen alasti kylmässä yössä ja pojalla oma takkinsa päällään.. Tuon kuvan vielä latasi nettiin kaikkien ihmeteltäväksi.
Että se siitä sankaruudesta!! Itselläni olisi vastaavassa tilanteessa eka reaktio repiä takki välittömästi päältäni tuon kohmeessa olevan lapsen ylle ja ottaisin hänet vielä syliini ja sitten avun soitto. Mutta ei..kun tämä poika jäi ottamaan hauskoja yhteiskuvia kärsivän ja hakatun lapsen kanssa!
Arvasin, että tällainen aloitus tänne vielä tulee. Poika on sankari, sillä ihmiset eivät välitä. Suurin osa teistäkin olisi vain kävellyt ohi, tullut palstalle ja märissyt, että vituttaa, kun mammat ei saa kakaroitaan hiljaisiksi. Sitten oltaisiinkin luettu lehdistä, että taapero paleltui kuoliaaksi. Ja sitten oltaisiin siunailtu suomalaisten välinpitämättömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:16"]
Samaa mieltä. Ja ennen häkeen soittamista tuo poika oli keskittynyt yhteiskuvien ottoon tuon tuntemattoman pahoinpidellyn lapsen kanssa. Siinä kuvassa poika oli edelleen alasti kylmässä yössä ja pojalla oma takkinsa päällään.. Tuon kuvan vielä latasi nettiin kaikkien ihmeteltäväksi.
Että se siitä sankaruudesta!! Itselläni olisi vastaavassa tilanteessa eka reaktio repiä takki välittömästi päältäni tuon kohmeessa olevan lapsen ylle ja ottaisin hänet vielä syliini ja sitten avun soitto. Mutta ei..kun tämä poika jäi ottamaan hauskoja yhteiskuvia kärsivän ja hakatun lapsen kanssa!
[/quote]
minä minä minä, kyllä minä olisin tehnyt niiiiiin paaaaljoooon paremmin kaikki, kyllä minä olisin tehnyt Nokiaa näin... Huoh, vituttaako noin paljon kun sinä et löytänyt lasta ja päässyt Iltalehteen?
uutisointiin on tasan yksi syy, että ihmiset oikeasti tajuaisivat pysähtyä auttamaan siksi tästä uutisoidaan. Mutta sitten on tälläset yllä olevat pellet jotka tulevat vinkumaan joka saatanan asiasta, miten olisivat itse tehneet paremmin..
juu niin olis varmaan moni muukin aikuinen mutta pääasia on että lapsi on turvassa ja hänet pelastettiin.
Sinua ärsyttää varmasti moni muukin asia.
Minusta on hieno juttu että asiasta uutisoidaan.
Liian usein vain negatiivinen julkisuus pääsee lööppeihin ja joku jotain positiivista tehnyt on näkyvillä.
Toki poika teki "vain sen mitä pitääkin" eikä ollut fiksu veto postata kuvaa lapsesta. Tämä ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että poika löysi lapsen ajoissa ja nyt lapsi voi hyvin.
toivottavasti iltapäivälehdissa näkyy jatkossakin enemmäm tämän kaltaisia kertomuksia. Ehkäpä ihmiset oppivat että jotain hyvää tekemälläkin voi saada sen 15min kuuluisuutta.