Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2021

03.10.2020 |

Laskettu aika kesäkuussa 2021? Testasin plussan eilen ja tulin tänne kuikulemaan, että alkaa tuntua konreettisemmalta. Ihanaa. :)

Kommentit (142)

61/142 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mä en oo käynyt täällä enkä kirjotellut liki pariin viikkoon. Inhottavasti tässä kohtaa kova kiire töissä ja siirryin etätöihin (koska arvasin heti plussattuani että pahoinvointi alkaa kuitenkin pian), niin usein iltaisin oon vielä jatkanut töitä 😩 Ei oikein ole ehtinyt lepäillä, vaikka olisi kyllä tarve.

Sitten sunnuntaina ja maanantaina mulla tuli veristä vuotoa ja tiputteli vielä tiistaina, ja maha kramppaili. Lisäksi vielä migreenin kaltainen päänsärky. Mähän olin jo ihan varma että meni kesken. Hedelmöityshoitojen takia käytän keltarauhashormonia, jonka pitäis siis pitää suuremmat vuodot pois vaikka meniskin kesken. Tuohon viikonloppuun/alkuviikkoon lisästressiä sain vielä siitä, että mä olin yksi niistä vastaamon kiristysviestin saajista...☹️ No, onneksi sain aikaistettua ar-ultraa muutamalla päivällä, eiliselle. Ja siellä sykki kuin sykkikin minimini ❤️! Eilen oli siis 6+3. Helpotus oli valtava 🥰 Siihen suunnilleen vuoto, krampit ja päänsärky loppuikin. Eikä tää etova olokaan niin haittaa tällä hetkellä, kun tietää että siihen on paras syy 😁 Miehen kanssa mietittiin että niinköhän vaan sain stressistä itselleni aikaan päänsäryn, krampit ja vuodon 😮🤷‍♀️ Varattiin toinen ultra vielä kahden viikon päähän, toisella, uudella laitteella. Mun mielenrauhan vuoksi 😆 Mielellään siitä maksaa, etenkin jos ei nyt joudu varsinaisista hoidoista enää maksamaan.

Ja hei teille, jotka kärsitte kovasti töissä pahoinvoinnista, niin oikeasti ottakaa ihmeessä sairauslomaa! Oon itse päättänyt että jos menee olo yhtään huonommaksi (tai samanlaiseksi kuin alkuviikosta), niin sitten jään suosiolla saikulle. Ekassa raskaudessa stressailin ihan liikaa sitä että voinko olla pois ja olinkin toki liki 4 kk, mutta aina välissä yritin palata vaikka en todellakaan ollut työkykyinen. Kannoin siitä kauheesti huonoa omaatuntoa enkä oikein saanut edes nukutuksi. Nyt myöhemmin oon ajatellut miten se pitkäaikainen stressi vaikutti vauvaan (ja nykyiseen ekaluokkalaiseen). Itse luulen että vaikutti. Miten, niin en tällä istumalla jaksa alkaa kertomaan 😅

Vierailija
62/142 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, sulla on ollut aikamoinen jännitysviikko takana Sofia84! Onneks kuitenkin oli sitten kaikki kunnossa pienellä :) 

Mulla on tällä viikolla ollut aikamoista pahoinvointia ja heikotusta... Välillä on käynyt saikun hakeminen mielessä, mutta en ole töissä raskaudesta vielä kertonut ja mietityttää että näkyykö siinä sairauslomatodistuksessa sitten että kyseessä on raskauspahoinvointia... 

Mutta täytyy seurailla tilannetta ja tarvittaessa ens viikolla kääntyä työterveyden tai neuvolan puoleen. Välillä hieman ärsyttää tämä jatkuva pahoinvointi, mutta toistaalta se on ihan positiivista ja tekee tämän raskauden hyvin konkreettiseksi :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/142 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ollaan päästy nauttimaan pahoinvoinnista.. Ootteko löytäneet oloa helpottavia juttuja? Itselleni maistuu porkkana, leipä suolakurkulla ja jauhelihakastike.. Puurokin välillä maistuu. Luin, että jotkut äidit on yhdistänyt pahoinvoinnin monivitamiineihin ja ajattelinkin kokeilla sen ottamista iltaisin, jospa se vähän helpottaisi. Ulkoilu on myös auttanut ja tekisi mieli olla kokoajan ulkona. Mulla on silleen helppo tilanne, että olen justiinsa valmistunut ammattiin ja olen työtön työnhakija. Töitä on näillä näkymin tiedossa tammikuusta alkaen. Helpottavaa, että saa potea pahimmat olot kotona. Toisaalta mietityttää mitä työnantaja sanoo/ajattelee kun huomaa palknneensa raskaana olevan, niistä 30 muusta hakijasta.. No toivottavasti on ymmärtäväinen.

64/142 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, kiva lueskella teidän juttuja täällä! Saa vähän vertaistukea. Itsellä ollut vähän pahoinvointia ja kerran oksentanutkin, mutta aika vähällä olen kuitenkin päässyt. Etovaa oloa on vain ajoittain, hajut tosin on aika inhottavia😅

Meillä eka neuvola oli ja meni. Ja meni aivan hyvin, neuvolassa oli kyllä tuttuja töissä. Saatiin miehen kanssa pitkiä katseita😁Tosiaan aiemmin kerroin että ollaan viikolla 6 (nyt viikolla 7) ainakin omasta mielestä. Neuvolahan tietty laskee ne viikon viime menkoista eli sen mukaan nyt olis just kääntymässä 11 viikolle. Että tämä selittää varmasti monelle miksi oltiin siellä niin aikasin. Meillä on parin vkon päästä eka ultra. Sen pitäisi olla nt ultra, mutta itse olen aika varma ettei viikot tuolloin riitä ja päästään sitten uudestaan moikkaamaan pientä.

Meinasin varata tälle viikolle varhaisultran yksityiseltä, mutta päätin nyt jaksaa odottaa sen pari viikkoa kuitenkin. Sittenpähän ne viikot tarkentuu ja näkee mitä siellä kohdussa on🙄. Se vähän alitajuisesti hirvittää.

65/142 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan oltu hiljaiselossa viime viikko. Syynä siihen on, että olo alkaa olla todella huono ja vetänyt käytännössä pois pelistä.

Tällä hetkellä oksentelen ympäri vuorokauden ja olo pahenee päivä päivältä. Oksennuskerrat on vielä suht maltilliset, eli 5-7 krt vrk, mutta etoo melkein koko ajan. En tee käytännössä muuta kuin hoidan työt ja makaan sohvalla tai nukun päikkäreitä. 😁 Onneksi on etätyöt! 🙏 Onko kellekään muulle tullut verenpurkaumia kasvoihin/silmiin oksentamisesta? 😰

Viikon päästä varhaisultra! Toivon todella, että siellä on joku syy, jonka takia olo on niin kaamea. 😅❤️

Kiitos sille äidille, joka tuli kommentoimaan aiemmin tuohon oireiden jojoiluun. Itsellä kävi niin, että kyllä ne oireet tuli sitten tosi vahvoina takaisin. Ja nyt en enää edes viitsi vahdata, kun keskityn selviytymään hengissä. 😂

66/142 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tänään eka neuvola. Sai hieman avautua peloista ja jännityksistä,kun keväällä keskeytynyt keskenmeno.

Neuvolatäti ehdotti,et voidaan kokeilla josko sydänäänet jo kuuluisa,mikä vois helpottaa mun oloa. Mutta kuten epäilikin,ettei vielä tässä vaiheessa kuulu mitään,niin ei kuulunutkaan. Ollaan 9+1.

Jänskättää ihan sikana,ja ei auta kun odottaa.

2 vkon päästä labra,3vkon päästä ultra, 4vkon päästä sokerirasitus,5vkon päästä seuraava neuvola ja 6vkon päästä lääkäri- jos kaikki menee hyvin ❤

Mua hämmentää,kun nyt kaikki oireet aivan erilaiset kun kevään raskaudessa. Keväällä kaikki oireet ja tuhat kertaisina tähän hetkeen.

67/142 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kovasti Juhannusäidille!!! Jos yhtään lohduttaa, niin tuo kova pahoinvointi on ainakin merkki että raskaus sujuu hyvin! Esikoisen kohdalla mun pahoinvointi oli tuollaista, viikolle 22. asti 😩 Kamalin aika ikinä. Silloin olin 4 kk pois töistäkin. Silloin ei ollut etämahdollisuutta, mutten etänäkään niissä oloissa olisi voinut töitä tehdä. Eihän ajatuksetkaan pysyneet kasassa. Nyt on pahenevaa pahoinvointia, muttei siis niin pahaa kuin ekassa, tuota etomista, mutta silti olen saanut suht hyvin syödyksi, kun on vielä ruokia mitä joitain jopa tekee mieli. En ihan joka päivä ole oksentanutkaan. Migreenimäinen päänsärky on tän raskauden uutuus, joka varmasti osaltaan lisää tuota pahoinvointia. Ilman sitä siis olisi varmaan vähän vähemmän etova olo.

Nää on henkilökohtaisia mikä kullekin alkuraskaudessa maistuu. Mulla menee Kokkikartanon nakkiperunamuusi 😆 (en tavallisesti sitä syö), karjalanpiirakat, myös lämmitettynä juustolla, jotkut puurot, hedelmät, raejuusto, kotijuusto, pehmeä kauraleipä. Oon huomannut että vissy välillä helpottaa, taitaa imeytyä tavallista vettä paremmin. Eli aika mauttomat jutut menee. Toivottavasti säilyisi edes näin ”laaja” ruokalista. Esikoista odottaessa oli lähinnä sitruunavesi, riisikakku ja muusi mikä meni alas 😓 Hedelmöityshoitoklinikalla hoitaja sanoi hyvin, että syö ihan mitä vaan mikä jotenkin maistuu, että saan energiaa 😊

68/142 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Liityn joukkoon. Täällä menossa nyt 7+1. Olen 23v opiskelija ja aviomiehen kanssa odotellaan esikoista. Opintoja jää tekemättä yksi vuosi. Tarkoitus olis sitten aikanaan kirjoittaa gradu ja suorittaa loput opinnot vauvan kanssa omaan tahtiin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. 

Ensi viikolla on eka neuvola. Ihan mahtavaa päästä eteenpäin tässä jutussa ja varailemaan pian jo ultraa. Ennen raskautta en edes tajunnut kuinka "tylsiä" nää ekat viikot on, kun ei auta kuin odotella. 

Toisaalta oireiden puolesta ei oo ollut tylsää. En oo onneksi oksentanu kertaakaan, (alan epäillä, ettei se oo ees mahollista, koska en oo kertaakaan elämässäni oksentanu vauva-ajan jälkeen) mutta on yököttäny ja ollu paha olo nyt varmaan puolitoista viikkoa joka päivä. Mielihaluina mulla on tähän mennessä ollu kylmät nakit sinapilla, mansikat ja sitruunasorbetti. Yhtä keittoruokaa söin vähän ennen kunnon pahoinvoinnin alkamista ja nyt en voi edes ajatella sitä ilman pahan olon aaltoa. 

69/142 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin suhteen. Itsellä pari edellistä viikkoa olivat aivan kamalat, olin aivan varma että jäisin töissä kiinni, mutta sain sinniteltyä ja peitettyä huonon olon. Ruoka oli aivan kamalaa ja jääkaappi piti avata henkeä pidätellen, kun kaikki ällötti. Ruuat, joita pystyin syömään oli omenat, suolakeksit, perunavelli, pinaattiletut, sitruunavichy, appelsiinimehu, riisikakut, jäiset mansikat, mustikkakeitto, paistopisteen lihapiirakka... Nyt menee jo moni muukin ruoka, mutta edelleen myös paljon ällöttää tietyt ruuat, kuten liha, suolakurkut, paistettu kananmuna..🤢

Nyt on menossa viikko 8+5 ja viikko sitten oli varhaisultra ja siellä pikku kaveri köllötteli. 🥰 Sydämen syke oli jotain mahdottoman söpön näköistä katsottavaa. Eilen sitten oli eka neuvola, jossa oli kiva jutustella kaikennäköistä asiaan kuuluvaa, ja asiaan kuuluvat käynnit ja labrat selviteltiin ja varattiin siinä. Tämän kuun lopussa on sitten ultraäänitutkimus ja ensi kuun alkupuolella olevan lääkärikäynnin suostuin menemään opetusneuvolaan, jossa on lääkärin kanssa kaksi lääkäriopiskelijaa mukana. Ja tällä käynnillä ultrataan uudelleen, koska opetustilanne. 😄

En millään malttaisi odottaa että maha alkaisi kasvaa. Lähes päivittäin katselen mahaa, että joko tää voisi alkaa pullottamaan. 😅

70/142 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä esikoistaan odottava 37v nainen. Viikkoja nyt 8+3, eli la joskus puolen välin tienoilla. Eilen käyty varhaisultrassa jossa kaikki näytti hyvältä. Koska raskautumiseni on ollut hankalaa, niin. Eilinen oli jotenkin helpostus ja samalla kaikesta tuli todellista.

Ensi viikolla neuvola :)

Olo on ollut ihan hyvä, pientä pahoinvointia lähinnä iltaisin. Ruoan suhteen vähän nirsoillut ja syönyt vain sitä mitä milloinkin tehnyt mieli. Lähinnä perunamuussi (mikäköhän siinä on!) erilaiset miedot kastikkeet, lämpimät voileivät, banaani ja banaanijogurtti.

Tulen elämään vauvan kanssa kaksin. Isä ei ole tähän mennessä osoittanut oikein kiinnostusta Olemme vauvan isän kanssa olleet on/off suhteessa viimeiset 5 vuotta. Vauva toki oli toivottu ja iloinen yllätys ❤️

71/142 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin moni käynyt varhaisultrassa😊 Itsellä oli tarkoitus varata varhaisultra tälle viikolle, mutta päätin olla varaamatta sitä. Päästään kuitenkin ultraan ensiviikolla, en vaan millään malttaisi odottaa. Tuntuu että sitä malttamattomammaksi tulen mitä lähemmäs ultra-aika lähestyy. Näkee sitten mitä tuolla on ja jos hyvin käy niin saa nähdä sen sykkeen ja viikot tarkentuu!

Olisi hauska kuulla miten ja milloin olette lähipiirille ajatelleet kertoa odottavanne?

Vierailija
72/142 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi jatkuu... Tällä hetkellä pystyn syömään lähinnä leipää, muroja tai puuroa. Kaikki lämpimät ruoat ällöttää. Huomenna mennään molempien vanhemmille syömään ja pelottaa saanko mitään alas herättämättä epäilyjä. :D Jouluna vasta ollaan ajateltu kertoa.. 

Maanantaina on eka neuvola ja sitä odottelen jo kovasti. Varhaisultraan ei ilmeisesti mennä kun miehen mielestä voidaan odotella siihen neuvolan ekaan ultraan asti. Itse olen kärsimättömämpi mutta yritän nyt parhaani. 

Tosi sellaisessa onnellisuuskuplassa mennään edelleen vaikka välillä aika tuntuu matelevan. Mutta onneksi joulun lähestyminen tuo hieman muutakin ajateltavaa jos vaikka sitten aika kuluisi edes hieman nopeammin :) 

73/142 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi sahailee..yleisimmin olen herännyt aamuisin tasan klo 5.00 oksettavaan oloon.. Työskentelen hoitoalalla yksityisellä puolella, täytyi kertoa töissäkin työyhteisölle raskaudestani koska, töissä juossut välillä yrjöämään wc:hen joka kahvihuoneen vieressä, josta kuuluu kaikki toimitukset kaikille..

Teen vuorotyötä ja väsymys on ottanut kauhean vallan.. Ennen oli virtaa vaikka mihin nyt olo on kuin zombiella..

Oireet sahailee ees taas.. Välillä on rinnat niin pinkeet ja tulessa että paidan pito sattuu, toisinaan ei mitään tuntemuksia..

Närästys ilmestyy puskista ja kestää muutamia sekunteja kunnes katoaa..

Hajuaisti on herkillä.. Sen kanssa onkin ongelmia liittyen pahoinvointiin.. Työpaikalla on asiakkaiden koteja joissa pidättele oksennusta kurkussa, koska pelkkä haju saa voimaan pahoin.. Ennen edes eritteiden haju ei aiheuttanut minkäänlaista ongelmaa...

Kokoajan tekee mieli jotain kauhean fressiä raikasta, kylmää..

Alakerran paikkoja myös kolottaa.. Kyllä huomaan ettei oo enää parikymppisen kroppa.. Jotenkin tuntuu olo niin raihnaiselta, ihan eriltä kuin silloin aikaisemmissa raskauksissa, 6 vuoden takaisessa sekä 12 vuoden takaisessa..

Miettinyt myös tätä omaa lapsenteko tahtia.. Jos kaikki nyt tässä raskaudessa menee hyvin, niin lapseni ovat syntyneet 6 vuoden sykleissä 👌🤔🤪

Kaksi aikaisempaa raskautta minulla olleet riskiraskauksia..kumpikin meinanneet syntyä ennen aikaisesti. Kauheasti komplikaatioita alusta loppuun saakka.. Vanhempi syntyi 35 viikolla ja molemmissa tosiaan ollut pitkin raskauksia vuodelevossa sairaalassa pitkiäkin aikoja. Molemmissa ongelmat alkaneet n. 17 viikoilla.. Nuorimmaisen kohdalla oli puoli välistä saakka paikat liian avonaiset alakerrassa.. Jatkuva tulehduksen riski ja muut ongelmat..

Kohdussa löydetty myyoma ja lisäksi monirakkulaiset munasarjat..

Toivotaan että tää menee hyvin vaikka pelottaa 🙏❤️

74/142 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meitä pahoinvoivia 😖 Mitä kuuluu KarpaloAinolle, et ole kirjoittanut hetkeen? Entä Juhannusäiti, kuinka pärjäilet oloinesi? Jäikö OmppuEmppu isänpäivänä kiinni vanhemmille? Skh:n jaksaminen tuollaisessa työssä, huonovointisena ihmetyttää 😳 Mä en pystyis. Taputtelen jo itseäni olalle, kun oon pystynyt kotona tekemään useamman viikon koneella töitä 🤪 Lähin vessa parin metrin päässä ja helppo hakea välipalaa työpisteelle. Välillä kun huippaa, niin makoilen matolla. Luulin alussa että olisin tässä vaiheessa jo ollut saikulla. Tänään oli vapaa ja nukuinkin noin kellon ympäri 😴 Iltapäivällä aamupalan syötyäni olikin sellainen olo että sohvalle päiväunille 😄 On tullut tehtyä sen verran ylitöitä että merkkasin loppuvuoden perjantait vapaaksi. Se toivottavasti auttaa jonkun verran jaksamaan.

Isänpäivänä kerrottiin molempien vanhemmille. Toiset olivat viikonloppuna meillä yön yli kylässä, niin en olisi jaksanut salailla, vaan halusin suosiolla levätä.

Tuli kerrottua yllättäen esimiehellekin 🤭 Hän soitti ja kyseli suoraan pikkujouluihin osallistumisesta, niin vastasin rehellisesti miksi en ole osallistumassa. Olisi samalla kysellyt miksi siirryin yhtäkkiä etätöihin (kun tykkään periaatteessa tehdä toimistolla vaikka keväästä asti on saanut yhtälailla tehdä etänä). Hän totesi sitten että taisi saada samalla vastauksen tähän etätöihin siirtymiseen 😉 Eipähän tartte sitä kertomista enää jännätä!

75/142 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä voisin kans tulla tänne hengailee.. Täällä LA ois 14.6 eli viikkoja 9+6

Ikää 33 ja tää ois miun 5 lapsi, jos kaikki vaan menee hyvin🤗

Eka, neuvolakin oli ja huomenna verikokeisiin, sit neuvolaa välis ja 2.12 np-ultra.

Olo on ollut vaihteleva, varsinkin iltaa kohden rupee etoo. Kunhan muistaa syödä tasasin väliajoin ni ei pääse niin pahaks. Mul on muutenkin kokoajan nälkä ja ihan mikä tahansa suolainen on pop täll hetkel😅 en tie, mut omenaviinietikkaa salaatin joukkoon on nyt joku juttu.

Tästä tulikin mieleen, et onko teille muille tullut finnejä nyt alkuraskaudessa? Siis voi taivas, mä olin pari viikkoo sit sellanen teini naamani kans, eikä todellakaan ollut hyvä fiilis ku finni siellä ja täällä ja muutoin ei ikinä näppylän näppylää.

Ja voihan väsymys, voisin vaan nukkuu😴😂

76/142 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis1406, joo täällä ollaan oltu viimeisest kaksi viikkoa finnien peitossa.. kaikki on kokeiltu :D

Huomenna ollaan 10+0, perjantaina verikokeisiin :)

Olo on ollu ihan ailahteleva, illat ovat pahempia. Etova olo siis jatkuu vielä.. Voisi puolestani loppua jo.

Vaikeinta on ollu tähän mennessä tämä olo ja rintojen kipuilu, mutta onneks olen myös etätöissä, niin ei pahemmin vaikuta elämään. 

Alan jo pikkuhiljaa fiilistelee joulua (laittaa valoja, suunnitella sisustusta), mikä kohottaa mun mielialaan näin synkkyyden keskellä aika hyvin :)

Joulua vietetään vanhemmillani, sen verran pieni porukka kerääntyy (6hklö), että uskaltaa myös viettää joulua tavalliseen tapaan. Miten teidän joulu suunnitelmat? Onko korona vaikuttanut niihin?

Miten olon kanssa? Onko jollakulla jo alkanut helpottaa? Luin että, vk 12-14 pitäisi olla jo helpompaa.. saa nähdä

Iloista Joulun odotusta (vaikka on tässä vielä aikaa) :)<3

77/142 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään alkuraskauden ultra ja pieni siellä köllötteli ❤️ vauva vastasi täysin niitä viikkoja, mitä oli viimeisistä kuukautisista laskettu, eli nyt on 9+3 ja la on 18.6.

Minulla ei ole mitään oloja. Ainoastaan jatkuva nälkä on, kokoajan pitäisi olla jotain syömässä ja kaikista suurinta herkkua on nyt hedelmät!

Ensi viikolla olis verikokeiden otto ja varasin myös sokerirasituksen joulukuun alkupuolelle. Viime raskaudessa minulla olikin ruokavaliolla hoidettava raskausdiabetes, joten kuvittelisin sen olevan tässäkin raskaudessa.

78/142 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille!

Meille on tulossa 3. lapsi, ollaan 37 (ja mies 38)- vuotiaita.

Mulla on ollut tässä raskaudessa enemmän pahaa oloa ja lamaannuttavaa väsymystä kuin kahdessa edellisessä. En tiedä vaikuttaako se, että lepomahdollisuuksia on lasten kanssa vähän, vai johtuuko siitä että olen vanhempi ja myös ylipainoinen. Aiemmissa raskauksissa painoni on ollut normaalipainon ylärajoilla mutta nyt olen selkeästi painavampi. Tarkoitus oli pudottaa painoa kesän jälkeen ennen kuin raskaudun, mutta ehdin hankkiutumaan vasta parista kilosta eroon kun plussasin. Pelottaa näiden asioiden vuoksi (ikä ja paino) nt- ultra, mutta ei auta kuin toivoa parasta. Kahdessa aiemmassa raskaudessa kävin varhaisultrassa, mutta nyt ei jotenkin "ehditty" sitä varata ja parin viikon päästä onkin jo nt-ultra. Nyt on 10+4.

79/142 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia84 kirjoitti:

Voi meitä pahoinvoivia 😖 Mitä kuuluu KarpaloAinolle, et ole kirjoittanut hetkeen? Entä Juhannusäiti, kuinka pärjäilet oloinesi? Jäikö OmppuEmppu isänpäivänä kiinni vanhemmille? Skh:n jaksaminen tuollaisessa työssä, huonovointisena ihmetyttää 😳 Mä en pystyis. Taputtelen jo itseäni olalle, kun oon pystynyt kotona tekemään useamman viikon koneella töitä 🤪 Lähin vessa parin metrin päässä ja helppo hakea välipalaa työpisteelle. Välillä kun huippaa, niin makoilen matolla. Luulin alussa että olisin tässä vaiheessa jo ollut saikulla. Tänään oli vapaa ja nukuinkin noin kellon ympäri 😴 Iltapäivällä aamupalan syötyäni olikin sellainen olo että sohvalle päiväunille 😄 On tullut tehtyä sen verran ylitöitä että merkkasin loppuvuoden perjantait vapaaksi. Se toivottavasti auttaa jonkun verran jaksamaan.

Isänpäivänä kerrottiin molempien vanhemmille. Toiset olivat viikonloppuna meillä yön yli kylässä, niin en olisi jaksanut salailla, vaan halusin suosiolla levätä.

Tuli kerrottua yllättäen esimiehellekin 🤭 Hän soitti ja kyseli suoraan pikkujouluihin osallistumisesta, niin vastasin rehellisesti miksi en ole osallistumassa. Olisi samalla kysellyt miksi siirryin yhtäkkiä etätöihin (kun tykkään periaatteessa tehdä toimistolla vaikka keväästä asti on saanut yhtälailla tehdä etänä). Hän totesi sitten että taisi saada samalla vastauksen tähän etätöihin siirtymiseen 😉 Eipähän tartte sitä kertomista enää jännätä!

Kiitos kysymästä! 🤗 Olo ei ole toistaiseksi helpottunut ja 9+ - viikolla mennyt kaameampaan suuntaan ja oksentelu yltyy. Olin jo viime viikolla sairaslomalla, kun neuvolasta passittivat lepäämään. Lisäksi verenpaine oli tosi korkea ja hemoglobiini koholla (voi viitata kuivumiseen). Eipä auta kuin seurailla oloja ja yrittää ottaa iisisti. 🤔 Ja toivoa, että työnantaja ymmärtää 😅

Ollaan ehditty käymään jo kaksi kertaa ultrassa, kun mulle yhdessä vaiheessa tosi kovat alavatsakivut ja ruskeaa vuotoa.. Sellaista monta päivää kestävää kovaa kipua, joka ei hellittänyt. Kaikki oli kuitenkin hienosti ja pieni kasvanut niin paljon, että ei ihme että kohtu on ollut vähän hellänä. 🙏😁

Eli summa summarum jonkin verran koettelemuksia on mahtunut mukaan, mutta niin kauan kun vauvalla on kaikki hyvin niin äiti on tyytyväinen ❤️!

Jännittääkö vielä ketään nt-ultra? Nyt kun aletaan olla varmemmilla viikoilla, niin huomaa, että keksii uudet huolenaiheet... 🙄

80/142 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Lähden nyt ekaa kertaa mukaan näihin keskusteluihin tämän odotuksen myötä. Koska miksikäs ei... onhan pikku spekuloiminen aina ihan hauskaa!

Raskaus on kolmas ja nyt menossa 8+5, la juhannusaattona. Ennestään löytyy pojat 19/13 ja 03/20. ❤️

Jännitys tässäkin yhtä kova kuin aina ennenkin. Ennen ekaa ultraa kaikki pelottaa. ”Liian vähän varmaan oireita”/ ”vähän liikaa varmaan oireita” ym. Höperöä. Vasta 14.12 pääsee katsomaan onko siellä ketään ja oikeassa paikassa. Odottavan aika on todellakin piiiitkä. Ja varsinkin ku lukee täältä et tyyliin kaikki on jo käyny omakustanteisesti oman lapsensa katsomassa.

Hyvää odotusta meille kaikille!

Äiti 29