Kesäkuiset 2021
Laskettu aika kesäkuussa 2021? Testasin plussan eilen ja tulin tänne kuikulemaan, että alkaa tuntua konreettisemmalta. Ihanaa. :)
Kommentit (142)
Mariia83 kirjoitti:
Luxemburg, itse sain radi diagnoosin paastoarvon ollessa raja arvo eli 5.3. Mulla kyllä sattui niin sopivasti, että rasituskoe oli samana aamuna kuin neuvola aika. Eli sitten heti iltapäivällä sain neuvolasta tuon mittarin ja ohjeet ruokavalioon. Ilmeisesti diabetes hoitajalle lähetetetään sitten vasta jos nuo arvot ei kotikonstein parane, ainakin täällä. Osa saa nuo arvot kuntoon pelkällä ruokavaliolla ja osa tarvitsee lääkityksen. Onko sulla kuitenkin seuraava neuvola aika tiedossa? Uskoisin, että silloin saat tuon mittarin ja ohjeet. Noin kolmen tunnin välein kun syöt jotain esim. hedelmän aterioiden välissä ja lisäät kasvisten määrää lautasella, sekä sokerin ja rasvan määrä minimiin, niin itsellä ainakin pysyi arvot sillä kunnossa ja yhtään ylitystä ei tullut. Eikä myöskään vauva ollut ns. sokerivauva. Herkkupäiviäkin toki pidin, mutta maltilla.
Kiitos vastauksestasi! Minä olen niin jokotai -ihminen herkkujen suhteen, että mulla on parempi olla kokonaan ilman kuin että söisin vain pari palaa suklaata kerrallaan. 😆 Se on joko levy tai ei mitään. 😄 Nyt mennään sitten sillä että ei mitään ainakin synnytykseen saakka.
Täällä tosiaan tehdään lähete diabetes-hoitajalle (en tiedä mikä sen virallinen nimi on, mut tosiaan se hoitaja jolta saa verensokerimittarin ja joka neuvoo ruokavaliossa) heti kun sokerirasituksessa on poikkeav(i)a arvo(ja). Mun kohdalla kävi tosiaan niin, että sain mittarin vasta kuukausi sokerirasituksen jälkeen, koska lähete oli väärin tehty. Nyt oon päässyt vasta seuraamaan sokereita, saa nähdä pysyykö hyvinä.
Luxemburg, itse sain radi diagnoosin paastoarvon ollessa raja arvo eli 5.3. Mulla kyllä sattui niin sopivasti, että rasituskoe oli samana aamuna kuin neuvola aika. Eli sitten heti iltapäivällä sain neuvolasta tuon mittarin ja ohjeet ruokavalioon. Ilmeisesti diabetes hoitajalle lähetetetään sitten vasta jos nuo arvot ei kotikonstein parane, ainakin täällä. Osa saa nuo arvot kuntoon pelkällä ruokavaliolla ja osa tarvitsee lääkityksen. Onko sulla kuitenkin seuraava neuvola aika tiedossa? Uskoisin, että silloin saat tuon mittarin ja ohjeet. Noin kolmen tunnin välein kun syöt jotain esim. hedelmän aterioiden välissä ja lisäät kasvisten määrää lautasella, sekä sokerin ja rasvan määrä minimiin, niin itsellä ainakin pysyi arvot sillä kunnossa ja yhtään ylitystä ei tullut. Eikä myöskään vauva ollut ns. sokerivauva. Herkkupäiviäkin toki pidin, mutta maltilla.
37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3