Käsi sydämelle! Käytätkö koronan vuoksi maskeja?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko lakata käyttämästä tuota typerää sanontaa ”käsi sydämellä”?
Parempi tuo on kuin "aikuisten oikeesti".
T. Vanha
Käytän ja en, vähän paikasta riippuen. Pyrin kuitenkin turvaväleihin oli maski tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Käytän joukkoliikennevälineissä. Olen valmis laajentamaan käyttöä kaikkiin sosiaalisiin tilanteisiin muun kuin oman perheen kanssa jos siihen tulee vahva ja selkeä suositus. Ei tämä ikuisesti kestä ja hyvä kokeilla erilaisia keinoja taudin leviämisen hillitsemiseksi, muuta kuin kevään sulkutoimet.
Onneksi olen introvertti, mulla ei ole mitään ongelmaa vältellä kaikkia sosiaalisia suhteita (työtä lukuunottamatta) käyttäen koronaa tekosyynä etten viitsi lähteä ja tavata :)
Se, joka epäili koronan tulevan perheeseen kaikkein todennäköisimmin koululaisen mukana.
Käytän silloin kun tiedän etten voi vältellä lähikontaktia, esim. julkisissa ja kaupassa ruuhka-aikaan.
Käytän, silloin kun käyn labrassa tai sairaalassa ja tietty yleisissä kulkuvälineissä. Ravintoloissa ja juottoloissa en muutenkaan hilluisi enkä yleisötilaisuuksissa. Kaupassa pyrin käymään harvoin ja silloin kun ei ole ruuhkaa. En halua tartuntaa mutta voin silti olla oireeton tartuttaja.
Käytän kaupoissa ja busseissa, junissa tms. Asun pks.
Mutta hurja huomio juuri tänään ruuhkaisesta marketista: vain muutamilla oli maski!
Käytän aina kun ulkona, mielestäni kaikkien velvollisuus toisia kohtaan.
Aiemmin inhosin käyttää, kun oli halpa paperimaski joka tosi epämiellyttävä pitää ja mielestäni ovat typerän näköisiä kadulla. Kuuluvat leikkaussaleihin. Nyt onneksi löytänyt tyylikkäitä maskeja, joita ilo pitää ja väreillä ja malleilla pystyy itseään ilmaisemaan. Uskon että tulevaisuudessa nämä yksi asuste muiden joukossa, ja valitaan samoilla perusteilla.
En käytä. Minimoin liikkumisen ihmisten ilmoilla enkä käytä julkisia paitsi äärimmäisessä pakossa, mitä ei ole ollut koko koronakaudella vielä. Olen astmaattinen ja pelkkä ajatuskin maskista oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Minimoin liikkumisen ihmisten ilmoilla enkä käytä julkisia paitsi äärimmäisessä pakossa, mitä ei ole ollut koko koronakaudella vielä. Olen astmaattinen ja pelkkä ajatuskin maskista oksettaa.
Suomalaisia nyt oksettaa kaikki, maskista ruokaan. Minakin olen astmaattinen ja pidan maskia ilman mitaan haittoja. Pidan kylla huolen laakityksestani. Olen pitanyt maskia julkisilla paikoilla viime kevaasta asti, yhtaan ei ole astmaan vaikuttanut. Hanki paremmat laakkeet. Wimp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, enkä aio käyttää ennen pakkoa ja sakkoa.
Ja silloinkin jos olisi pakko ja sakko niin sitä voi käyttää leuassa roikkuen.
Pakko ja sakko -tilanteessa virkavalta ottaa kiinni maskia väärin käyttävät. 😊
Sen ehtii vetäistä naamalle tarvittaessa 😊
Astmaatikko kirjoitti:
En käytä, koska olen astmaatikko, ja on todella vaikea hengittää maskin kanssa. Lisäksi, jos maskit toimisivat tarpeeksi kunnolla ei esimerkiksi Jenkeissä, jossa on maskipakko, olisi niin paljon tartuntoja. Eli terveys- ja käytännönsyistä en.
Jenkeissä maskiPAKKO? Onko ihan juuri määrätty ? Suojelkaa reppukaaneja ?
En todellakaan käytä, ei voi hengittää ja huurteisilla linsseillä ei näe !
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska täällä on valitettavasti pakko joka paikassa. En usko niihin yhtään ja käytän semmoista maskia, jossa on enemmän reikiä kuin juustossa (virkattua). Kunhan pakko loppuu joskus toivottavasti, niin se lentää kaaressa.
En voi käsittää, että ihmiset luulevat maskeista olevan jotain hyötyä ja uskovat maskipropagandaan. Tai että terveitä ihmisiä yritetään pakottaa käyttämään niitä.
Hyvä idea jos tänne tulisi pakko. Voisi leikellä tai tehdä neulalla vähän ilmareikiä maskiin, niin saisi happeakin.
Käytän. Suojaan itseni ja perheeni(riskiryhmää). Minua ei voisi vähempää kiinnostaa jos te muut hommaatte taudin itsellenne. Idioottejahan tähän maailmaan mahtuu, se tässä on nähty, halveksin typeryksiä. Vaikea ymmärtää mistä tyhmyys johtuu ja miksi tyhmiä ihmisiä on niin paljon.
En ole vielä käyttänyt, mutta jos menen johonkin sellaiseen paikkaan jossa maskeja suositellaan käytettävän, niin totta kai laitan maskin.
No en todellakaan. Ajelen autolla ympäri Helsinkiä ja ajattelen miten nain ohikulkijoita. Aamuisin katselen ikkunasta oravia käsi housuissa.
Sain sen koronan jo kerran ja oli hyvin lievä. Olen nyt vielä paremmassa kunnossa kuin silloin, en jaksa uskoa että saisin uudelleen. En oikeastaan edes käy missään missä olisi tartuntariskiä, korkeintaan silloin tällöin ruokakaupassa kun on hiljaista. Tuskin saan tartuntaa uudelleen tai tartutan muita.
Jos tulisi tarve käyttää, niin läytän sitten.
En.