Käsi sydämelle! Käytätkö koronan vuoksi maskeja?
Kommentit (70)
En, en kyllä käykään missään väenpaljouksissa. Työpaikalla ei ole ohjeistettu, ei maskiin eikä etätöihin, tosin meitä on aikas pieni porukka.
Eiköhän se ole tuo yläkoululainen joka sen coronan meille tuo, koulusta tai harrastuksesta. Vapa-ajan kaverit ovat samoja koulukavereita.
Ihmiset aivastaa yleisillä paikoilla, pisarat lentää ympäriinsä. Mulla on pieni allergia ja olen aivastanut pelkästään sen vuoksi. Itse tosin käytän maskia.
Sitten porukka yskii käsiin ja levittää pöpöjä kaikkialle. Toiset sitten koskee samoja tuotteita ja sen jälkeen kaivaa nenää, hieroo silmiään Oon nähny myös, kun porukka pureskelee kynsiä tai nuolee kastiketta käsistään, kaivaa kynsillä ruokaa hampaankolosta.
Jos sulla on aina maski päässä, et edes vahingossa koske naamaas. Mua oon kutittanu nenän sisältä ja olin tavastani halunnut pyyhkäissy sisältä, mutta kun on maski päällä se muistuttaa.
Siitä maskista ei ole mulle mitään haittaa, joten yks hailee jos sitä käyttää yleisillä paikoilla. En ajattele koko koronaa, muulloin kun ruuan yhteydessä. Silloin pitää pestä kädet ja mielellään käyttää välineitä.
Jos liikkuisin paikoissa, joissa tartuntariski on suuri, niin käyttäisin, mutta kun en liiku, en käytä. Huolellinen käsihygienia ja turvavälit on riittänyt toistaiseksi. Sekä koti että loma-asunto ovat alueilla, joissa ei koronaa ole tavattu koko pandemian aikana.
Käytän joukkoliikennevälineissä. Olen valmis laajentamaan käyttöä kaikkiin sosiaalisiin tilanteisiin muun kuin oman perheen kanssa jos siihen tulee vahva ja selkeä suositus. Ei tämä ikuisesti kestä ja hyvä kokeilla erilaisia keinoja taudin leviämisen hillitsemiseksi, muuta kuin kevään sulkutoimet.
Käytän. Olen käyttänyt aiemminkin flunssa/influenssa kautena joten ei mitään uutta minulle
Kyllä, loitin julkisissa sisätiloissa käyttämisen tällä viikolla, kun suositus laajeni valtakunnalliseksi. Julkisessa liikenteessä olen totta kai käyttänyt jo iät ja ajat.
Käytän kaupassa koska perjantaista lähtien nii n lähiässässä kuin koossakin on ollut myyjillä maskit. Ihan tahdikkuudesta heitä ja muita asiakkaita kohtaan.
Käytän, asuinmaassani on ollut maskipakko jo kuukausia. Eikä sen käytössä mitään vaikeaa ole, yksi kangasmaski riittää päiväksi ja pesen maskit kerran viikossa 60 asteen ohjelmalla.
Ilman maskia ei ole mitään asiaa liiketiloihin ja hyvä niin, julkisissa maskin käyttämättömyydestä rapsahtaa sakko sekä liikennevälineestä poisto. Tartunnat on laskusuunnassa koska jokainen sitä maskia joutuu käyttämään ja näinollen suojaa muita.
Käytän, koska täällä on valitettavasti pakko joka paikassa. En usko niihin yhtään ja käytän semmoista maskia, jossa on enemmän reikiä kuin juustossa (virkattua). Kunhan pakko loppuu joskus toivottavasti, niin se lentää kaaressa.
En voi käsittää, että ihmiset luulevat maskeista olevan jotain hyötyä ja uskovat maskipropagandaan. Tai että terveitä ihmisiä yritetään pakottaa käyttämään niitä.
En käytä, koska olen astmaatikko, ja on todella vaikea hengittää maskin kanssa. Lisäksi, jos maskit toimisivat tarpeeksi kunnolla ei esimerkiksi Jenkeissä, jossa on maskipakko, olisi niin paljon tartuntoja. Eli terveys- ja käytännönsyistä en.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, asuinmaassani on ollut maskipakko jo kuukausia. Eikä sen käytössä mitään vaikeaa ole, yksi kangasmaski riittää päiväksi ja pesen maskit kerran viikossa 60 asteen ohjelmalla.
Ilman maskia ei ole mitään asiaa liiketiloihin ja hyvä niin, julkisissa maskin käyttämättömyydestä rapsahtaa sakko sekä liikennevälineestä poisto. Tartunnat on laskusuunnassa koska jokainen sitä maskia joutuu käyttämään ja näinollen suojaa muita.
Tartunnat ovat laskusuunnassa, koska testejä tehdään vähemmän. On aika höpöjuttu, että maskit vähentäisivät yhtään mitään. Espanjassa niitä maskeja pidetään leualla, kaulalla, käsissä, nenä ulkona tai ei ollenkaan pakosta huolimatta.
Miten te voitte uskoa että maailmassa jyllää tappajavirus, kun ainoa todiste siitä on niiden ihmisten sana, jotka valehtelee meille kaikesta muustakin, esimerkiksi Maan muodosta ja ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaupassa koska perjantaista lähtien nii n lähiässässä kuin koossakin on ollut myyjillä maskit. Ihan tahdikkuudesta heitä ja muita asiakkaita kohtaan.
Käytän. Mielestäni tässä tilanteessa se on järkevää. Toivoisin muidenkin käyttävän, koska maskien käytön hyöty tulee esille, kun niitä käytetään yleisesti. Maskien käytön näen vastuullisena. Ymmärrän kuitenkin, jos joku ei terveydentilan vuoksi voi käyttää.
Näkee taas että 90% suomalaisista on juntteja ja 6kk takana muista maailman ihmisistä
Jos maskeilla tarkoitat myös hengityssuojaimia, niin käytän. Asun pääkaupunkiseudulla ja kuulun riskiryhmään, joten ei tulisi mieleenkään esim matkustaa bussilla ilman, että suojaisin itseni. Pyrin kuitenkin välttämään kaikkia sellaisia tilanteita, joissa hengityssuojaimen käyttö olisi tarpeellista itseni suojaamiseksi.
En käytä. Viimeksi aamulla kävin kaupassa eikä ollut vaikeuksia pitää turvavälejä.