Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ulkonäön takia

Vierailija
17.12.2013 |

Vaimoni alkoi lihota pari vuotta sitten, mikä vei hänen viehättävyytensä mennessään. Samalla häntä lakkasi kiinnostamasta seksi, mikä liittynee pitkälti hänen ulkomuotoonsa - hän ei enää pidä itseäänkään viehättävänä.

Painostin häntä aluksi seksiin, mutta lopetin sen, kun tajusin miten naurettavaa touhua se on. Niinpä aloin odottaa hänen aloitettaan. Odotin sitä vuoden. Meillä oli tänä aikana kerran tai pari kuussa seksiä, kun sain hänet siihen houkuteltua.

Toisen vuoden aikana aloin jo katsella muualle. Muut naiset haluavat minua alati. Nyt en enää halua torjua heitä. En halua elää kumppani- ja ystävyysliitossa, jossa saan miehenä nokkiini kerta toisensa jälkeen. Mä olen kuitenkin vasta kolmekymppinen. Ei tämmöisessä elämässä ole mitään järkeä.

Jatkuva puolentoista vuoden torjuminen on myös loukannut miestä minussa. Nyt en enää itsekään halua vaimoani. Ne muut naiset ovat etusijalla.

Tilanne on selvä, mutta eron syy on aivan käsittämätön. Miten tällaisesta sotkusta pääsee kuiville? Olen katsomassa omaa kämppää, mutta olen ihan romuna tästä kuviosta. En ole yhtään kiinnostunut mistään irtoseksistä, haluan rakkaussuhteen. Naiset auttakaa mua.

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 03:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:58"]

Oletko, ap, ihan varma, että tiedät mitä teet sängyssä? Luulen, että vaimosi ei halua sinua, koska a) olet jotenkin kinky, b) tai jotenkin esimerkiksi pokeriippuvainen tai c) fantasioit hänelle toisista naisista. Tai muuten vain huono taidoiltasi.

Kilot ei vie haluja, urpo toiminta/jutut sen sijaan aivan taatusti. Katsopa siis peiliin.

[/quote]

Sielä taas joku läski huutelee..

Kyllä ne halut kuule kaikkoaa aika kauas jos olet alkanut seurustella kivan simpsakan tytön kanssa ja parin vuoden päästä huomaat, että sulla on kotona 20 kiloo painavampi sotanorsu.

Teille isoille tytöillekkin on ottajansa, mutta suurin osa meistä miehistä ei teitä halua.

[/quote]

Jos osaat, ni luepa ketjun aloitus: halut katosivat vaimolta eivätkä mieheltä. Taisi muuten osua noi spekulaatiot kipiään paikkaan, kun noin reagoit. :) Ehhehhee.

Vierailija
62/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 03:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:48"]

no ei mun mielestä 10-20kg ole niin paljon, että sen perusteella muuttuu toiseksi ihmiseksi.

[/quote]

Minusta on.

[/quote]

Oma mieheni on lihonnut viimeisen kolmen vuoden aikana 20 kiloa ja ihan laiskuutensa takia. Eikä hän ole miksikään muuttunut. Yhtä haluttava ja ihana kuin aina ennenkin.

[/quote]

Kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Jos puolisoni lihoisi parikymmentä kiloa "oman laiskuutensa takia", minun olisi erittäin vaikea pitää häntä haluttavana. Tämä asia ei ole minun vallassani. Mieltymyksilleen ei vain mitään mahda, ja seksuaalisesti epätyydyttävässä suhteessa en suostu enää elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:06"]

Ja olen joo keskustellut. Arvostan ja rakastan vaimoani, olen ilmaissut hänelle tilanteeni ilman syyttelyä tai katkeruutta. Jos jäisin vielä tähän pidemmäksi aikaa riutumaan, tiedän että katkeroituisin ja alkaisin varmaan syytellä häntä. Tästä asiasta puhuminen on todella vaikeaa, kun tilanne ei ole mitenkään yksinkertainen. Haluan että hän haluaisi minua luonnostaan, ei sen takia että hän vain miellyttäisi minua. Pari kertaa hän on "antautunut minulle" rakkaudesta eikä halusta, ja se särkee sydämeni.

-ap

[/quote]

Ketään ei voi pakottaa haluamaan, ei itseäänkään. Et sinäkään ole reilu kun syytät vaimoasi asiasta jolle hän ei mitään voi.

Olet jo tehnyt päätöksesi, joten miksi avaudut täällä?

Itselläni oli samanlainen tilanne joskus, ja se alkoi siitä, että mies jatkuvasti katseli muita naisia ja haikaili paremman näköisen perään. Se asenne, että haluaa paremmannäköistä kuin vaimonsa, on riittävästi tuhoamaan kenen tahansa naisen itsetunnon ja aiheuttamaan masennuksen.

Vierailija
64/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron, mitä on tapahtunut: Vaimo on ruvennut nauttimaan elämästä, hyvästä ruoasta ja herkuista. Se on varmaan ollut rentouttavaa. Tästä seurauksena on vaimon lihoaminen.

Mies ei vaimon lihoamisen takia tunne häntä kohtaan mielenkiintoa, mutta koska pussit on tyhjennettävä, kelpaa siihen se epäviehättävä lihonnut sotanorsu paremman puutteessa.

Tämän on lihonnut vaimo huomannut miehessään. Hänestä tuntuu, että mies haluaa pelkkää lihaa, ei hoitaa samalla sielua ja rakkautta. No, mitä tästä seuraa: vaimo ei halua olla pelkkä panopuu ja lopettaa seksin kokonaan.

Ja nyt sitten olemme ap:n tilanteessa.

Mitäs meinaat siis ap tehdä?

Vierailija
65/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteenne. Olen itse nainen, ja ehkä osittain samassa tilanteessa kuin vaimosi. Mieheni tosin jaksaa edelleen yrittää, ja ainakin vielä tuntuu jaksavan suhteessa myös vähäisellä seksillä. Mutta niin kuin kirjoitit, nämä ongelmat on tosi monimutkaisia: minä olen lihonut, mistä seuraa itseinhoa ja masennusta, mies ei halua, minä en halua, ja itseinhosta ja tekemättömyyden ja seksin/ intohimon puutteesta seuraa, että meinaan lihoa lisää. Sitä vastaan kamppailen, jotta asiat eivät menisi pahemmaksi, mutta helppoa se ei ole. Kuten joku edellä sanoi, tilanne on varmasti vaikea myös vaimolle, ja uskon että myös hän kaipaa samoja juttuja kuin sinäkin - ongelmatilanteessa asiat vain ajautuvat pattiin. Itse ainakin haluaisin tehdä kaikkeni, että tilanne oma tilanteeni/-tilanteemme paranisi ja löytäsin sen innon ja tyttömäisyyden mitä joskus minussa oli. Tiedän, että isoin ongelma on siinä, että olen lihonut, mutta se ei tietenkään yksin ole ongelma. Se on yksi syy. Arki, koti, tylsistyminen, aamukahvit ja -kakat, toisen tunteminen ja liian tuttu elämä ovat se toinen, ja ne tulevat epäilemättä vastaan joskus jokaisella parilla. Tiedän, että mieheni toivoisi minun olevan hoikempi ja myös itse haluaisin olla. Pelkään usein, että mies ei ymmärrä, kuinka paljon asian eteen yritän tehdä, vaan luulee, että en välitä tai olen "luovuttanut". Mutta elämäntavan muuttaminen, masennuksen voittaminen ja läskistä minästä eroon pääseminen vie aikaa ja on toisinaan todella vaikeaa. Siksi puolisolta vaaditaan todella paljon jaksamista. Helppoja nämä ei ototisesti le, mutta uskon, että vaimollasi on sama ajatus vaikkei se siltä ehkä tunnu.

Lähtöä olen itse usein myös miettinyt, mutta mitä se sitten muuttaisi? Toki hetkellinen parannus voisi olla, kun voisi elää vain omien halujensa kanssa (olivatpa ne sitten toisiin naisiin/miehiin tai sohvaan kohdistuvia), mutta jotenkin luulen, että se ei lopulta toisi lopullista ratkaisua, mikäli pitkää parisuhdetta haluaa. Kaikissa liitoissa tulee ongelmansa ja pitkäkestoinenkin tylsistyminen toiseen.

Eli en halua sanoa että kaikki on kestettävä, mutta toisaalta tsemppaan kyllä myös siinä, että vaimossasi voi hyvinkin olla se "kissa" jossain sisällä. Jonain kauniina päivänä. Voittehan olla hetken tauolla, erossa, tai jotain vastaavaa, että näet onko se ruoho sittenkään niin vihreää toisella puolen ja  mikä ehkä antaisi vaimollesikin aikaa itsekseen miettiä miten itsensä kanssa elää. Ehkä sen jälkeen on parempi jatkaa taas yhdessä, tai sitten ei.

Tulipa pitkä viesti, mutta juttusi kolahti ja teki mieli avautua näin "siltä toiselta puolelta". Tsemppiä teille (ja kaikille muillekin vastaaville), mitä ikinä tapahtuukin. :)

Vierailija
66/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 06:19"]

Mä kerron, mitä on tapahtunut: Vaimo on ruvennut nauttimaan elämästä, hyvästä ruoasta ja herkuista. Se on varmaan ollut rentouttavaa. Tästä seurauksena on vaimon lihoaminen.

Mies ei vaimon lihoamisen takia tunne häntä kohtaan mielenkiintoa, mutta koska pussit on tyhjennettävä, kelpaa siihen se epäviehättävä lihonnut sotanorsu paremman puutteessa.

Tämän on lihonnut vaimo huomannut miehessään. Hänestä tuntuu, että mies haluaa pelkkää lihaa, ei hoitaa samalla sielua ja rakkautta. No, mitä tästä seuraa: vaimo ei halua olla pelkkä panopuu ja lopettaa seksin kokonaan.

Ja nyt sitten olemme ap:n tilanteessa.

Mitäs meinaat siis ap tehdä?

[/quote]

Miten niin ap? Vaimonhan tuossa tilanteessa on toimittava.

Vierailija
67/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastaisit vaimoasi, et himoitsisi koko ajan vieraita naisia tai edes sitä yhtä naista joka olisi parempi (laihempi) kuin nykyinen vaimosi.

Jos minun mieheni sanoisi minulle, että himoitsee toisia naisia, ottaisin eron heti, minulle on seksi tärkeää, fyysistä rakkautta, ja jos mies haluaisi olla niin intiimisti kuin seksissä ollaan jonkun muun kuin minun kanssani, niin tietäisin heti, että kaikki rakkaus hänen puoleltaan on kuollut, ei mitään mahdollisuuksia enää.

Sanoit että teillä on kuitenkin vielä pari kertaa kuussa seksiä, se ei ole mitenkään harvinaista, vaan melko normaalia pitkissä suhteissa, ei kaikki ihmiset pane kuin kanit.

Minä haluaisin seksiä useammin kuin mieheni, olen aina halunnut, mutta koska viime vuosina olen tuntenut itseni rumaksi, olen etääntynyt henkisesti ja mikä pahinta, fyysisesti, ja kun mies ei tee asian hyväksi oikein mitään, on minunkin haluni alkaneet hiipua. SIinä mielessä kyllä voin samaistua vaimosi osaan, toisaalta osaan myös samaistua sinuun yhdessä asiassa, eli siinä seksin kaipuussa, siihen en osaa samaistua että haluaisin muita miehiä kun oma ei halua.

Se mitä sinun pitäisi tehdä, on se että osoitat kaikin tavoin vaimollesi kuinka paljon häntä rakastat, kunnioitat ja haluat, ja jos et oikeasti halua ilman hänen laihduttamistaan, niin ole mies ja ota ero. Vaimosi ei edes ole mikään kovin lihava, joten on ihan turha itkeä sitä että kun hän on lihonut, sitten kun vaimo on lihonut yli 50kg voi alkaa valittamaan.

Vierailija
68/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aloituksesta käsityksen, että ap rakastaa syvästi vaimoaan. Älä lähde ennen kuin olet tehnyt kaikkesi asian eteen. Jos olet varma, että olet yrittänyt hyvällä, ota raskaammat keinot käyttöön. Ole asiallinen, mutta tee kuitenkin selväksi miltä sinusta tuntuu, mitä haluat suhteelta ja mitä tapahtuu jos näin ei käy. Kerro, että rakastat, muttet voi elää näin. Älä pelkää sitä, että toinen pahoittaa mielensä. Unohda seksi täksi ajaksi, ole kuitenkin ystävällinen ja keksi kaikkea kivaa muuta yhteistä tekemistä mikä saa hänetkin taas nauttimaan elämästä ja itsestään. Kehu häntä kauniiksi ja seksikkääksi jos hän sitä sinun mielestäsi on. Matkustelkaa, käykää oopperassa ja teatterissa, aloittakaa joku kiva uusi urheiluharrastus, pelatkaa lautapelejä jne. Aina välillä keskustelette suhteenne tilasta, toivomuksistanne ja haluistanne ja muistutat, ettet koko loppuelämäksi aio jäädä seksittömään suhteeseen.

En tiedä mitä ihmiset odottavat parisuhteilta, mutta jotenkin aina jaksan ihmetellä, miten kovat kriteerit ihmiset asettavat sille. Ettekö tosiaan naimisiin mennessänne ole ajatelleet, että menet naimisiin ihmisen kanssa, jolta saattavat halut kadota moneksi vuodeksi, lihoa paljon, masentua, sairastua jne. Elinikäiseen parisuhteeseen mahtuu paljon muutoksia, joiden läpikäyminen voi kestää useita vuosia.

Vierailija
69/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

137 & 138, kiitos viesteistänne. En mä halua mitään seksihurjastelua, mulle riittää seksi pari kertaa kuussakin, kunhan se vain on intohimoista. Jatkuva torjutuksi tuleminen sai minut pitämään itseäni vastenmielisenä, mikä ei kuitenkaan ole totta. Puhuin asiasta vaimon kanssa. Mikä vaikeuttaa asioita on se, että muilta naisilta saamani viestit eivät ollenkaan viittaa siihen, että minussa olisi mitään vastenmielistä. On tietenkin aivan luonnollista, että haluan niitä ihmisiä jotka minua haluavat. Tragedian ainekset ovat kasassa, kun vaimoni ei kuulu tähän porukkaan.

Haluan todella pelastaa suhteemme ja aloittaa jotenkin puhtaalta pöydältä, mutta en oikein tiedä miten se tapahtuu. Olen katsellut kämppää ja pohdin muualla muuttamista joksikin aikaa. Tuntuu että mun pitää saada olla yksin ja kokea yksinäisyyden lohduttomuutta, että ymmärrän mikä suhteessamme on pelastamisen arvoista ja mitä en enää halua elämääni.

Koko tämä juttu on täydellisen surkea kokonaisuus. En usko että ikinä tulen rakastamaan ketään niin kuin vaimoani. En myöskään usko että pystyn jatkamaan tätä suhdetta. Jään yksin, ja varmaan ansaitsen sen. Syykin on niin banaali, että hävettää. En vain pääse tästä katiskasta ulos. 

Ja ymmärrän hyvin kaiken sen vittuilun, jota olen täältä saanut. Sekin auttaa, mä olen niin pihalla että saan jonkinlaista perspektiiviä loukkauksistakin. Ja varmasti ainakin osan niistä myös ansaitsen.

-ap

Vierailija
70/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:06"]

Ja olen joo keskustellut. Arvostan ja rakastan vaimoani, olen ilmaissut hänelle tilanteeni ilman syyttelyä tai katkeruutta. Jos jäisin vielä tähän pidemmäksi aikaa riutumaan, tiedän että katkeroituisin ja alkaisin varmaan syytellä häntä. Tästä asiasta puhuminen on todella vaikeaa, kun tilanne ei ole mitenkään yksinkertainen. Haluan että hän haluaisi minua luonnostaan, ei sen takia että hän vain miellyttäisi minua. Pari kertaa hän on "antautunut minulle" rakkaudesta eikä halusta, ja se särkee sydämeni.

-ap

[/quote]

Itse olen saanut kiloja, mutta seksi ja suhde toimii. Mieskin on "pehmeämpi", kuin 9v siten.

Ei toista voi (pidä) pakottaa läheisyyteen, sin pitäisi tulla luonnostaan.

Parempi olisi varmastikkin erota.

Tsemppiä ja voimia...

Vierailija
71/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:57"]

Minun mielestä kaljuuntuvat nuoret miehet ovat, anteeksi vaan epäseksikkäitä. Tiedän, etteivät he sille itse mitään voi, mutta minä en halua kaljuuntuvaa miestä. Minusta miehessä on seksikästä lihaksikkuus ja tuuhea tukka.

Mutta onneksi noille kaljuuntuvillekin näköjään löytyy ottajia.

Pahin turn of on se, kun se kaljuuntuva pää on ajettu klaniksi ja sitten sieltä nousee siili esiin paljastaen todellisuuden..

[/quote]

Toivottavasti löydät  miehen joka ei kaljuunnu koskaan tai sitten on aika monta kertaa vaihto edessä vielä.

Vierailija
72/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies. Kuten kaikki miehet... Hahaa!

Tankkeriolemus oli hyvin herttainen ja sivistynyt kommentti vaimosta.

Vierailija
73/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma puolisoni vammautuisi niin, ettei seksi hänen kanssaan onnistuisi, järjestäisimme minulle seksiä muualta. 

Vierailija
74/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ero tulisi kuitenkin seksin puutteen eikä vaimon ulkonäön takia?

Vierailija
75/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mukana on todella hyviä neuvoja. Kirjoitan epäselvästi varmaankin siksi, että en pysty oikein itsekään käsittämään tilannettani. Ei meidän suhteessa ole mitään haudattuja ikävyyksiä. En kaipaa kinkyseksiä tai mitään temppuja, en nakerra vaimoni itsetuntoa ikinä vahingossakaan. Olen ollut hänelle hyvä puoliso.

Olen itsekin ajatellut aina että rakkaus kestää minkä vastoinkäymisen vain. Mikä tahansa onnettomuus tai sairaus ei voi rikkoa hyvää parisuhdetta. Joitain vuosia sitten vaimoni meinasi kuolla sairauteen, enkä varmaan ikinä ole ollut niin läheinen hänen kanssaan kuin tuolloin.

Tämä nykyinen tilanne tuntuukin täydelliseltä epäonnistumiselta. Mä haluaisin että vaimoni laihtuisi ja pitäisi itseään taas viehättävänä ja haluaisi minua. Varmaan se on vielä mahdollista, mutta kun olen yrittänyt saada häntä melkein parin vuoden ajan muuttumaan, mun voimat on lopussa. Ette usko miten yksinäiseltä tällainen kuvio saa minut tuntemaan itseni.

-ap

Vierailija
76/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:48"]

no ei mun mielestä 10-20kg ole niin paljon, että sen perusteella muuttuu toiseksi ihmiseksi.

[/quote]

Ai 20 kiloa ei ole paljon?? Taidat olla itse joku 300 kiloinen tankkeri jos 20 kilon lihominen ei ole sun mielestä paha :D Itse olin about valmis hyppäämään junan alle kun lihoin sairauden takia 20 kiloa, onneksi pääsin eroon läskeistäni

Vierailija
77/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli selvennyksenä tähän vielä; naisesta voi erota mainosti ylipainon vuoksi mutta miehestä ei kaljuuntumiseen vuoksi??

Vain naiset ovat pinnallisia... missä logiikka?

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:26"]

28, jep, olet loistava esimerkki tyhmästä naisesta. Muista, älä koskaan mene avioon, älä koskaan liho, älä koskaan saa yhtään ryppyä, älä haise, äläkä aikaise suutasi, koska sieltä valuu paskaa niin kuin näkyy. Sekin on ällöttävää, minusta jopa oksettavampaa kuin kalju.

[/quote]

Vierailija
78/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Selvennä nyt vielä, miksi haluat eron, ulkonäön vai seksittömyyden takia?

Se on ihan eri asia erota seksittömyyden takia, kuin sen takia että puoliso on vähän lihonut ja masentunut.

Vierailija
79/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta että ulkoinen kauneus on katoavaista. Kaikki meistä vanhenevat. En tiedä kuinka vakavasti lihava vaimosi on, mutta minusta kuulostaa että hänellä voi olla jokin hoitoa vaativa masennus tms. joka aiheuttaa ton lohtusyömisen. Puhupa vaimollesi asiasta. Ymmärrän toisaalta houkutuksen pelehtiä toisten naisten kanssa jos ne kerran käy päälle. Mietihän vielä kerran asiaa. Ehkä sun olisi hyvä myös ihan suoraan sanoa vaimollesi että harkitset muita naisia tosissasi, ehkä se herättää hänet tilanteesee? Jos vaimosi on oikeasti vaarallisen lihava (ei vain pullukka) kannattais varmaan käydä myös lääkärin puheilla.

Vierailija
80/203 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mieti ero minkään yhden syyn takia, vaan sen tilanteen, missä me ollaan. Seksittömyys ja lihominen liittyvät toisiinsa. Ne ovat kokonaisuus, josta haluan eroon. Vaimollani on tosiaan ollut masennusta, ja hän saa siihen hoitoa. Ja olen tosiaan sanonut vaimolleni suoraan, että haluan muita naisia. 

-ap