Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani löi luokkakaverityttöään

Vierailija
16.12.2013 |

Eli minulla on 12-vuotias poika. Tämä luokkakaveri (joka on siis tyttö), oli "kiusannut" poikaani, joka oli sitten lyönyt tätä tyttöä naamaan. Tyttö oikeasti KERJÄSI verta nenästään. Ja poikani on tietysti ainoa syyllinen. Tosi kiva. Tytöltä oli siis tullut verta nenästä, ei vissiin minun tietääkseni suurempia vammoja tullut. Opettaja soitti minulle siis tänään, lyönti oli sattunut koulualueella n. 15 minuuttia sen jälkeen, kun koulu loppui. Poika oli jo ehtinyt kotiin (asuu koululta 500metrin päässä), ja oli ollut jo pari tuntia kotona, ennen kuin ope soitti. Pojalle oli noussut kuume, ja piti (open määräyksestä) pakottaa 39 asteen kuumeessa pyytämään anteeksi tältä tytöltä. Ärsyttää nyt vain vähän.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas?

Vierailija
2/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:41"]

Pojalle oli noussut kuume, ja piti (open määräyksestä) pakottaa 39 asteen kuumeessa pyytämään anteeksi tältä tytöltä. 

[/quote]

Kuluttiko se paljonkin pojan äänijänteitä tai pahensi kuumetta vai mikä tässä nyt oli niin vaikeaa, sekä pojalle että äidille?

Vierailija
4/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskeliko poju tupakkia?

Tekis mieli tirvasta sitä sälliä takaisin.

Vierailija
5/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasihan on väkivaltainen. Ei saa lyödä.

Vierailija
7/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvå, ei se mitään, isäänsä tullut

Vierailija
8/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, nyt loka-marraskuussa on ihan sairaasti niitä keskusteluita, joissa poika on kiusannut/lyönyt jotakin?
Mikä vitsin poikien levottomuuskausi on menossa??!!

Poika kiusasi: http://www.vauva.fi/keskustelu/3884877/ketju/poikani_on_koulukiusaaja

Poika löi: http://www.vauva.fi/keskustelu/3884967/ketju/tekiko_lapseni_oikein

Poika löi ja kiusasi: http://www.vauva.fi/keskustelu/3900259/ketju/poikaniko_muka_koulukiusaaja

Hohhoijaa O_o

Vierailija
9/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kun näkee isänsä tekevän samaa äidille joka perjantai

Vierailija
10/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kun näkee isänsä tekevän samaa äidille joka perjantai

Vierailija
11/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukainen ope vaatisi poikaasi pyytämään tytöltä anteeksi lyömistä, ja sen jälkeen vaatisi tyttöä pyytämään anteeksi pojalta kiusaamista. Sitten koulu jatkaisi tilanteen tarkkailua ja mahdollisesti antaisi tytölle lisäsanktioita jos kiusaaminen ei lopu.

Vierailija
12/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noissa linkeissä ekana olevassa ei ole yhtään tykkäystä/ei-tykkäystä.
Tokassa on yli 100 tykkäystä.
Kolmannessa on yli 10 ei-tykkäystä.
Outoa, sillä aika samanlaisia noi kaikki tapahtumat on.

Vierailija
13/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinunlaisten vanhempien takia odotan innolla, kun tyttäreni pääsee kouluun. Minä todellakin sanot suorat sanat asioista, jotka ei näytä menevän aikuisellekaan jakeluun.

Ensinnäkin, sinun poikasiko tässä nyt on se uhri? Silitätkö päätä ja annat pojan hyväksyä, että jos naama vituttaa niin sitä saa lyödä? Ei helvetti oikeesti. Kyllä pitäisi olla vähän järkeä päässä ja kiinnostusta opettamaan lapsille mikä on oikein ja mikä on väärin. Riitaan tarvitaan aina kaksi ja molemmat pyytävät toisiltaan anteeksi, kun riita selvitetään. Vai ajattelitko, että turpaan saanut tyttö pyytää pojaltasi anteeksi? Tyttö varmasti oppi olemaan, entäs poikasi? Sinun pitäisi vanhempana osata olla puolueeton, et ollut paikalla. Keskustelisit pojan kanssa kunnolla. Mistä riita alkoi, tuostako noin vain tyttö tuli aukomaan päätään ja mistä poikasi oletti, että on oikein lyödä? Sitten yhteyttä tytön vanhempiin. Molemmat pyytävät anteeksi; poika lyömistään ja tyttö sitä, että ärsytti tahallaan.

Tyttärelläni oli eskarissa vaihe, että töni ja puri muita. Arvelen hänen oireilleen minun ja isänsä eroa. Toruin tyttöä aina; ketään ei satuteta. Tyttö pyysi anteeksi aina kavereiltaan. Vanhemmille selitin tilanteen ero-oireilusta ja ovat olleet ymmärtäväisiä.

Ei lastaan tarvitse lelliä ja pitää aina uhrina. Se on huonoa vanhemmuutta. Kotoa lähtee se malli, miten lapset käyttäytyvät. En ihmettele yhtään nykynuorisoa, kun kotona ei opeteta pätkääkään kunnioittamaan muita.

Vierailija
14/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:51"]

Oikeesti, nyt loka-marraskuussa on ihan sairaasti niitä keskusteluita, joissa poika on kiusannut/lyönyt jotakin?

[/quote]

Johtunee varmaan siitä että tyttöjen väkivaltaa katsotaan läpi sormien, eikä niistä keskustella täällä. Esim. tämän tutkimuksen mukaan 12-18 vuotiaat tytöt ovat yhtä väkivaltaisia kuin pojat, eivätkä häpeile tai peittele väkivaltaisuuttaan.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tyt%C3%B6t+eiv%C3%A4t+h%C3%A4pe%C3%A4+v%C3%A4kivaltaansa/1135260324086

Vierailija
15/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi puuttua pojan väkivaltaiseen käytökseen jo nyt. 

Tyttö ei tehnyt mitään laitonta ja väärää, vaan sinun poikasi teki. Hän löi. Se on laitonta. Se on väärin. Poikasi on syyllinen.

Vierailija
16/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis noissa linkeissä ekana olevassa ei ole yhtään tykkäystä/ei-tykkäystä. Tokassa on yli 100 tykkäystä. Kolmannessa on yli 10 ei-tykkäystä. Outoa, sillä aika samanlaisia noi kaikki tapahtumat on."

Vai että samanlaisia? Ekassa poika oli kiusannut, tokassa poika oli puolustanut siskoaan ja kolmannessa poika oli riidellyt. Tosiaankin samanlaisia (ellei sitten sama poika ole ollut kyseessä).

Vierailija
17/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 21:05"]Kannattaisi puuttua pojan väkivaltaiseen käytökseen jo nyt. 

Tyttö ei tehnyt mitään laitonta ja väärää, vaan sinun poikasi teki. Hän löi. Se on laitonta. Se on väärin. Poikasi on syyllinen.

[/quote]

Ai niin, että ärsyttäminen ja kiusaaminen on ihan ok? Enkä ole ap. (Enkä myöskään sanonut, että lyöminen on ok.)

Vierailija
18/22 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, hyvin sanottu. Aamen!

Vierailija
19/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa tilanteessa,olen 12v poika,yksi rinnakkaisluokan tytöistä kiusasi minua nimittelemällä jne. Sitten koitti päivä jolloin tyttö löi minua,löin takaisin puollustaakseni itseäni. Siitä se alamäki alkoi,3 9-luokkalaista poikaa mukiloi mut miltein sairaalakuntoon,tiesin tehneeni väärin.Minulla ei ole enään kavereita sillä pyysin heitä pysymään erossa minusta,isäni kertoo minulle joka päivä kuinka ansaitsin saada kunnolla turpaani. Sitten ne aikuiset ja trollit jotka tähän huutavat kuinka minut pitäisi tappaa,hakata uudestaa ja vahingoittaa muilla keinoilla,voitte huutaa ihan rauhassa

Vierailija
20/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha mitä löit muijaa,oma häpee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan