Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako hammasta sinulta puuttuu? Minulta 4 ja olen

Vierailija
16.12.2013 |

menossa hinta-arvioon implanteista. Kyllä vituttaa kun en voi hymyillä leveästi, nauramisesta puhumattakaan :(

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pääkaupunkiseudulla asun. Olisko kellään tietoa mikä taho minua voisi laskuissa avustaa? t.ap

Vierailija
2/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutu yhtään leegoa. On niitä muutamakin hammaslääkäri halunnut irti repiä ja höpötellyt euronkuvat silmissä implanteista. Tässä vaiheessa on joko juurihoito / korjaus aloitettu tai asiakassuhdeon päättynyt sillä sekunnilla. 4 juurihoidettua hammasta on.

Kannattaa pysyä kovana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6+4 viisuria. Kaikki vedetty pois, kuvaannollisesti =)

Vierailija
4/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:29"]En tarkoittanut, että laiminlyöt hampaitasi. Yritin vain jakaa tietoa, mitä itse olen hiljattain saanut. Käytäthän myös päivittäin hammaslankaa, sillä hampaiden reikiintyminen alkaa tavallisesti hammasväleistä? Harja ei niitä puhdista. Hammaslankain on tosi kätevä tuossa, sillä hampaiden puhdistus helpottuu huomattavasti:

http://www.hammasvaline.fi/suun_kotihoito/tuotteet_kotihoitoon/plackers-hammaslankaimet

Mutta takaisin itse asiaan, eli implantteihin. Neloset ja vitoset on sinällään hyvä juttu, että ovat tuolla sivussa. Ne on helpompi korjata siististi, kuin etuhampaat. Minkä kokoisessa kunnassa asut? Jos olet pikkukunnassa, välttämättä riittävää osaamista hampaidesi korjaamiseen ei löydy.

Hyvä ajatus voi olla hakeutua yksityisen asiantuntijan luokse esim. pääkaupunkiseudulle, jotta saat mielipiteen tilanteestasi. Tokihan se jonkin verran maksaa, mutta sen pohjalta on jo huomattavasti helpompi jatkaa myös keskusteluja omassa kunnassasi.

[/quote] Hammaslääkäriasema on Oral. Nettisivujen perusteella luulisi olevan asiallinen paikka? Anteeksi kun nyt näin lyhyesti vastailen, illalla sitten enemmän. Nyt on vähän kiirus mutta niinkuin näette, asia vaivaa minua jopa kiireen keskellä. Mukavaa lukea kohtalotovereiden tarinoita koska en viitsi näin nolosta asiasta muualla puhua. t. ap

[/quote]

Mä olen käyttänyt joskus Oralin hammaslääkäripalveluita. Hyvää hoitoa sain ja hampaat kuntoon sillä erää.  Sen jälkeen olen tosin käynyt muualla.

Oralilta sain kustannusarvion ja siinä pysyttiin. Yleensä ne arviot on yläkanttiin niin ei tule yllätystä asiakkaalle. Implantit tuppaa maksamaan siinä reilu tonni per kpl.  Eli todellakin kannattaa varautua usean tonnin kustannuksiin.  Plus se kaikki muu siihen päälle.

Vierailija
5/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi implantti maksaa n. 2000 eur.

Vierailija
6/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi implantti maksaa n. 2000 eur.

Vierailija
7/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:11"]Minulta puuttui ylhäältä kakkoset.

Fiksu kouluhammaslääkäri oli poistanut ne minulta "oikomishoitona" yhdeksänvuotiaana. Käsitys kun hänellä oli ollut, että hampaani eivät mahtuisi riviin. Väärä käsitys. Hammasrivistäni tuli todella törkeän näköinen. Iso 2 mm rako etuhampaiden välissä. Kakkosten paikoille tuli terävät kulmahampaat. Sitten taas monien millien rako, jonka jälkeen tulivat neloset. Eli hampaiden paikat olivat, mutta tyhjinä.

Kouluhammashoito suostui täyttämään etuhampaiden välin muovilla, mutta hampaat muotoiltiin ihan törkeän näköisiksi. Kakkoset muotoiltiin suunnikkaiksi.

Hymyni näytti pultsarin hymyltä. Olin aivan epätoivoinen, hymyllä oli vaikutusta ja töihinikin.

Kukaan hammaslääkäri ei toistuvista pyynnöistäni huolimatta auttanut asiassa. Kuulin toinen toistaan naurettavampia kommentteja, kun itkin epätoivoani. "Sinullahan on persoonallinen hymy". Yleensä koko ongelma sivuutettiin, vaikka olin tullut lääkäriin juuri sen vuoksi. Yksi hammaslääkäri keksi kirjoittaa papereihini, että kakkoset puuttuivat minulta luonnostaan! 

Olin jo pitkälle päälle 35-vuotias, kun menin taas hammaslääkäriin samasta asiasta. Ensimmäistä kertaa kohdalleni osui lääkäri, joka kuunteli minua ja välitti minusta. Otti kantaa, vastasi kysymyksiini ja neuvoi.

Yksi neuvoista oli, että tarvitset apua, mutta älä mene kenelle tahansa tunarille, ettei tilanne mene vielä huonommaksi. Hän kaivoi hammaslääkärin, joka on aiheessa Suomen parhaita. Kävin hänen vastaanotollaan, joka lateli suorat sanat lapsena saamastani hoidosta. Hampaat saataisiin korjattua silloilla, ei tietenkään luojan luoman veroisiksi, mutta sellaisiksi, ettei minun tarvitsisi hävetä. Remontista tulisi noin 6 tuhannen euron lasku. Olisi huutava vääryys, jos joutuisin sen itse maksamaan.

Olin yhteydessä kuntaan, missä hammasremontti oli 25-vuotta sitten tehty. Johtava hammaslääkäri jakoi tuskani ja sanoi, että he korjaavat kyllä asian, jos asun kunnassa. Koska en asunut, hän kehoitti olemaan yhteydessä omaan kuntaan.

Lopulta asia meni niin, että sain paitsi sillat, myös etuhampaat kruunutettiin. Muussa tapauksessa hampaissa olisi näkynyt sävyerot. Jos olisin joutunut maksamaan remontin itse, olisi se ollut pitkälti päälle 10 000 euroa.

[/quote] Voi saisinkohan minäkin jostain apua tulevaan laskuun?? Hampaitani on poistettu koska "juurihoidon onnistumisesta ei ole takeita ja kivut tulevat jatkumaan joten helpompi (kenelle??) on nyt vaan samantien ottaa hammas pois" ja nyt tosiaan en halua edes hymyillä koska häpeän niiiin paljon että usein itken asian takia. Olen vasta 30v ja suuni on kuin 90vuotiaalla. Pakko olisi ottaa lainaa mutta ilman luottotietoja se on hankalaa :( t.ap

[/quote]

Ikävä kyllä en usko, että saat impantteja mistään kunnalliselta. Itse pitää kustantaa yksityisellä. Jonkun sillan tms. saattaisit saada kunnallisella puolella, mutta eivät ole taattu ratkaisu. Eli ongelmia voi tulla todennäköisemmin kuin implanteista.

Vierailija
8/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"viisarit" ja sitten alarivistä toiseksi takimmainen toiselta puolen. Tuo siksi, että siinä oli niin "käyrät" juuret, että juurihoito ei ikinä onnistunut kunnolla ja se oli aina kipeä ja käskin ottaa koko helahoidon irti, että lopultakin pääsen niistä vaivoista. Eli hammas leikattiin irti jotta saatiin myös juuret kokonaan pois. Kyllä helpotti kummasti! Ja kun tuo niin takana niin ei haittaa kun ei näy ettei sitä ole.

Vierailija
9/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämmentävää..olen luullut että hampaita lähtee nuorena vain juopoilta ja narkkareilta..ettehän kaikki voi sellaisia olla??

Vierailija
10/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:45"]Aika hämmentävää..olen luullut että hampaita lähtee nuorena vain juopoilta ja narkkareilta..ettehän kaikki voi sellaisia olla??

[/quote]HV

Vierailija
11/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:36"]

[/quote] Voi saisinkohan minäkin jostain apua tulevaan laskuun?? Hampaitani on poistettu koska "juurihoidon onnistumisesta ei ole takeita ja kivut tulevat jatkumaan joten helpompi (kenelle??) on nyt vaan samantien ottaa hammas pois" ja nyt tosiaan en halua edes hymyillä koska häpeän niiiin paljon että usein itken asian takia. Olen vasta 30v ja suuni on kuin 90vuotiaalla. Pakko olisi ottaa lainaa mutta ilman luottotietoja se on hankalaa :( t.ap

[/quote]

Voi jumal***! Tuolla luottotietojen menetyksellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pitäisi saada kunnalta helvetin kalliit hammashoidot ílmaiseksi.

Vierailija
12/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:36"]

[/quote]

Voi jumal***! Tuolla luottotietojen menetyksellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pitäisi saada kunnalta helvetin kalliit hammashoidot ílmaiseksi.

[/quote]Ja se olisi sulta pois?

Vierailija
13/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:36"]

[/quote]

[/quote]

No, voisi ne verorahat muuhunkin käyttää

- ohis

Vierailija
14/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

- ohis

[/quote] Tuli selväksi. Nyt voit suksia kuuseen.

Vierailija
15/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No ei muussa kuin siinä että veroillani maksan kunnallisen hammashuollon. Se, mitä tuolla äkkipikaisella kommentillani hain, oli se että ärsyttää suunnattomasti tuo luottotiedoista vinkuminen. Että "Kun nyt olen raha-asiani sössinyt syystä X, Y tai Z ja luottotiedot ovat menneet niin nythän saan sitten ihan vaikka säälistä kaiken elämisen ilmaiseksi".

Entäs ne joiden luottotiedot on kunnossa, mutta ei silitkään ole varaa hoidattaa purentaa kuntoon? Pitäisikö saada maksuton hammashuolto?

Tai ne, joilla n luottotiedot kunnossa ja rahaa kuin roskaa..? Ilmaiseksi vain, vai pitäisikö jo tätä porukkaa rankaista siitä että elämä on hoidettu niin että ne kultaakin kalliimmat luottotiedot on kunnossa.

Vierailija
16/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

No ei muussa kuin siinä että veroillani maksan kunnallisen hammashuollon. Se, mitä tuolla äkkipikaisella kommentillani hain, oli se että ärsyttää suunnattomasti tuo luottotiedoista vinkuminen. Että "Kun nyt olen raha-asiani sössinyt syystä X, Y tai Z ja luottotiedot ovat menneet niin nythän saan sitten ihan vaikka säälistä kaiken elämisen ilmaiseksi".

Entäs ne joiden luottotiedot on kunnossa, mutta ei silitkään ole varaa hoidattaa purentaa kuntoon? Pitäisikö saada maksuton hammashuolto?

Tai ne, joilla n luottotiedot kunnossa ja rahaa kuin roskaa..? Ilmaiseksi vain, vai pitäisikö jo tätä porukkaa rankaista siitä että elämä on hoidettu niin että ne kultaakin kalliimmat luottotiedot on kunnossa.

[/quote] Mikä vittu sun ongelma on??

Vierailija
17/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:27"] Mikä vittu sun ongelma on??

[/quote]

:D Tällä hetkellä suurin ongelmani taitaa olla se, että vastapuoli ei osaa argumentoida mielipiteitään ja siirtyy asioiden sijaan kinastelemaan henkilön kanssa. Onneksi on pienet murheet.

Vierailija
18/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu neljä viisaudenhammasta, jotka eivät ole koskaan edes tulleet. (todennäköisesti niitä ei edes ole)

Hampaissani ei ole ollut yhtään reikää, koskaan. Ikinä ei ole muuta tehty kuin hiukan hammaskiveä poistettu ja käyn noin puolentoista vuoden välein hammaslääkärissä. Ikää on 44v.

Vierailija
19/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:13"]

[/quote]

[/quote]

- ohis

[/quote]

Aivan, verorahat voisi käyttää mielummmin hampaattoman nuoren aikuisen elättämiseen sosiaalituilla loppuelämän. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, hampaita puuttuu vain narkeilta ja juopoilta. Joten miten luulet puliakkahampaisen työllistyvän? Ottaisitko sinä töihin henkilön jolta puuttuu hampaita edestä, millainen olisi ensivaikutelmasi? Minä pelkään joutuvani ap:n tilanteeseen, yksi hammas irrotettu viisaudenhampaiden lisäksi, kaksi ollut siinä rajalla. Hammaslääkärin mukaan syynä hampaideni huonoon kuntoon oli hurjat elämäntapani eli light-limsat ja liika hampaiden harjaus. Tottakai tälläinen pitäisi verorahoilla hoitaa ihan samoin kuin muutkin terveysongelmat! Ei tässä nyt ole mistään silikonitisseistä puhe, vaan perusasioista. Kaikki terveydenhoito voisi olla mun puolestani ilmaista, sehän on vain yhteiskunnan etu että kansalaiset ovat terveitä ja työkykyisiä.

Vierailija
20/57 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:45"]

Aika hämmentävää..olen luullut että hampaita lähtee nuorena vain juopoilta ja narkkareilta..ettehän kaikki voi sellaisia olla??

[/quote]

Oletko kuullut tapaturmista? Esim. lapseltani lähti 12-vuotiaana kuusi etummaista hammasta ylärivistä tapaturman seurauksena.

Näihin tehtiin tilapäiset ratkaisut ja kun pituuskasvu päättyy (pojilla 20vuotiaana) niin tehdään implantit. Ja siinä samalla pitää laittaa luuta, sillä hampaat poistettiin juurineen. (murtuneita juuria ei voinut jättää mätänemään ja implanttia ei voi laittaa jos ei ole luuta, mihin sen ruuvin laittaa)

Eli erittäin kalliit remontit tulossa kun poika on tarpeeksi vanha.

Niin, ja voin sanoa, että poika ei ollut juoppo eikä narkkari 12-vuotiaana ja toivottavasti hänestä ei sellaista tule, vaikka hampaita ei olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi