Vain elämää 2020 virallinen
Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.
Kommentit (3091)
Reinon versio kappaleesta "Älä peitä mun aurinkoo" kyl osui mulle maaliin. Parempi kuin alkuperäinen, ja Jokisen seikkailuja olen kuunnellut aikas pitkälti hänen uransa ajan.
En tiedä johtuuko intoni Jannikan versioihin enemmän hänen saamastaan "kritiikistä," vai oikeasti siitä, että hän artistina ja ihmisenä miellyyttää. Tunnustan, että minulla on taipumusta puolustaa ihmistä, jota haukutaan.
Ylppö on myös vakuuttanut. Ja nää jaksot tulee katsottua ainakin kolmeen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
o
Vierailija kirjoitti:
Jannika on iha herttanen, mutta ärsyttää, kun joka lauluun pitää tuoda perhe ja äitiys mukaan. Liika on liikaa. Ihmisessä on muutakin kuin äitiys.
On hänellä hyvä äänikin, ja tuo Pyyntö biisi oli tavallaan kaunis ja upeasti laulettu, mutta tavallaan meni yli. Miksi piti oma lapsi ottaa lauluun mukaan?
Yksiulotteinen ihminen ja laulaja. Kyllästyttää todella tuo lapsien perään itkeminen. On todistanut ettei todellakaan ole muuta kuin Virtasten perheyrityksen äiti, ei oma itsenäinen ihminen lainkaan.
Paljosta vetoa niin Jannika ottaa Herra Ylpöltä kappaleen Rukous?
On se kamalaa, kun nainen puhuu itselleen tärkeistä asioista kuten perheestään. Mutta se on upeeta kun miehet retostelee kännäämisestä, mokailuista ja pokailuista. Siinä näyttää olevan tämän kauden teemat.
Jannikan teennäisyydessä pahinta on se, että tykkää kovasti myös tuoda itseään esille hyväntekijänä, ja miten tuntee syyllisyyttä hyväosaisuudestaan. Varmasti näinkin voi olla, mutta on vaan ristiriitaista esimerkiksi itkeä kehitysmaan lapsista ja mm. rakennuttaa samalla yksitysuima-allasta merenrantahuvilalle (josta piti kans mennä tietty telkkariin), samalla apulannan pyörittäessä miljoonabisnestä. Niihin vähäisiinkin hyväntekeväisyystempauksiin osallistutaan vain, kun hänen omaa artistiuraansa nostetaan niissä myös samalla esille. Epätrendikkäisiin kohteisiin ei tietysti osallistuta.
Noin järjestelmällisesti kaikkea toteuttavan tyypin kohdalla tulee vaan väistämättä fiilis, että kun muu ei ole myynyt, aletaan herkkistelemään ja muka myötäelämään toisten traumoja. Kaltoinkohdeltuna lapsena, nyt kyllä jo aikuisena ja asiat käsiteltyinä, minua jotenkin etoo tuo, että tunteitani koitetaan sanoittaa viihdeohjelmassa ilman tulkitsijan omaa kokemusta asiaan... tuolla itkemisen määrällä sen tietäisivät varmasti jo kaikki, jos niitä Jannikalla olisi. Tässä enemmänkin vain yritetään päästä kaikin keinoin kyynelkanaville. Mutta jos joku tuosta biisistä oikeasti lohtua saa, niin hyvä niin, minulle vaan toimii toisenlainen taide vertaistueksi.
Ihmetyttää antaa 5-vuotiaan tehdä itse päätös esiintyä telkkarissa, ei sen ikäinen osaa ajatella sitä asiaa vielä niin pitkälle, kun täällä joku aiemmin kommentoi, että antaa lapsen elää lapsuuttaan. Olen siitä täysin samaa mieltä, mutta lapsuutta häneltä ei nyt vie muut kuin Jannika itse. Jännä taktiitta peittää lapsen naama instakuvissa, mutta tuodaan esille kaikilla muilla tavoin. Kaikki kyllä varmasti tietävät, kuka on se Martta Wirtanen, joka pian aloittaa peruskoulun.
Tai sit täällä on hiukan katkeria ja huonoa omaatuntoa potevia naisia jotka eivät voi sietää herkkiä ihmisiä.
Jannika lla on upea ääni ja varmasti on ollut ja tulee olemaan hyvä läsnäoleva äiti.
Sekös harmittaa oma etu edellä meneviä äm.. miä joiden lauluäänikin traumatisoinut lapset jo varhaisessa iässä ja siksi haukutaan kaunis äänistä nuorta, raikasta naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa nyt sen enempää Reinon tarinointiin nykyisestä elämästään, mutta ohjelmassa nähdyt itkut eivät olleet aitoja. Reino on näyttelijä, joka näissä kohdissa näytteli itkevää. Ja olen sitä mieltä, että yleensä ohjelmassa tapahtuvat artistien itkut ovat aitoja, mutta hänen ei nyt mennyt läpi.
Ahaa, sinä siis tiedät ja väität 100%:sella varmuudella, että itkut ei olleet aitoja. Selvä. Minusta ne taas oli aitoja <3
No kaikki uskovat minkä haluavat. Mutta jos kiinnostaa mihin pohjaan näkemykseni: ylidramaattinen elehdintä ei ollut aitoa, piilotti kasvojaan "purskahdellessaan itkuun" (näyttelijäkikka johon turvaudutaan), kyyneleet eivät valuneet (silmät saa kostumaan huonokin näyttelijä), siirtymä liikutuksen tilasta tasaiseen tilaan oli liian nopea; ei tapahdu tunteiden vaihtelut tosielämässä sekunneissa laidasta toiseen. Myös mikroilmeet eivät vastanneet hänen tavoittelemaansa liikutuksen tunnetilaa. En voi sille mitään, että huomasin nämä asiat. Olisin halunnut uskoa Reinon olevan hyvä tyyppi sisimmässään.
Huhhuh mitä keittiöpsykologin pa-s-kapuhetta. SINÄ olet huono, kelvoton ja säälittävä ihminen. Et ole edes torakka verrattuna Reinoon.
On kyllä jotenkin niin teennäinen ohjelma ja kaikkien reaktiot niin epäaitoja. Tekonaurua ja tekoitkua... en voi katsoa tuntematta myötähäpeää
Itkettää varmasti, kun on jatkuvasti poissa lapsen luota elämässä tositeeveetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa nyt sen enempää Reinon tarinointiin nykyisestä elämästään, mutta ohjelmassa nähdyt itkut eivät olleet aitoja. Reino on näyttelijä, joka näissä kohdissa näytteli itkevää. Ja olen sitä mieltä, että yleensä ohjelmassa tapahtuvat artistien itkut ovat aitoja, mutta hänen ei nyt mennyt läpi.
Ahaa, sinä siis tiedät ja väität 100%:sella varmuudella, että itkut ei olleet aitoja. Selvä. Minusta ne taas oli aitoja <3
No kaikki uskovat minkä haluavat. Mutta jos kiinnostaa mihin pohjaan näkemykseni: ylidramaattinen elehdintä ei ollut aitoa, piilotti kasvojaan "purskahdellessaan itkuun" (näyttelijäkikka johon turvaudutaan), kyyneleet eivät valuneet (silmät saa kostumaan huonokin näyttelijä), siirtymä liikutuksen tilasta tasaiseen tilaan oli liian nopea; ei tapahdu tunteiden vaihtelut tosielämässä sekunneissa laidasta toiseen. Myös mikroilmeet eivät vastanneet hänen tavoittelemaansa liikutuksen tunnetilaa. En voi sille mitään, että huomasin nämä asiat. Olisin halunnut uskoa Reinon olevan hyvä tyyppi sisimmässään.
Huhhuh mitä keittiöpsykologin pa-s-kapuhetta. SINÄ olet huono, kelvoton ja säälittävä ihminen. Et ole edes torakka verrattuna Reinoon.
Mitä helvettiä? Tuohan oli tämän ketjun tarkkanäköisin analyysi Reinosta. Allekirjoitan täysin.
Mulla yksi pyyntö oissssssss
Älä vie lapsuuttani poisssssss
Mutta laita mut laulamaan telkkariin
Katsoin Ylpön ennakkobiisin, olin pettynyt. Mies tekee hyviä biisejä ja itselläkin kuuntelussa joskus. Loppua kohden on alkaanut vaivaannuttamaan Ylpön käytös ohjelmassa, olisiko kuppi maistunut liian hyvin. Puhe on välillä sellaista sekoilua, että eivät oikein muut artistit jaksa kuunnella ja miksi jäi pois Veskun puukässätunnilta, oliko kenties liian kännissä osallistuakseen? Nyt tämä Mariskan päivän ennakkobiisi: joku tumma tytteli siinä lallattelee ja Ylppö hortoilee sekavan oloisena, kiusallista katsottavaa. Ehkä Ylpön valinta ohjelmaan ei ollut kovin fiksu veto, liian viinaan menevä tai ei ollut vielä kunnossa masennuksen jälkeen tuollaiseen.
Tällä kaudella on puhuttu liikaa lapsista, ei kiinnosta muiden muksut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ressusta tulee niin hyvä fiilis! Aina jätkä täynnä energiaa ja intoa, tempautuu mukaan rytmiin itse. Ei uskoisi pian 60-vuotiaaksi! Ressu ei yritä esittää mitään suurta taiteilijaa tai erikoisuudentavoittelijaa, vaan vetää rehdisti bileet pystyyn ja tekee tanssittavia versioita, joita voi hienolla äänellään laulaa. Kun Ressu astuu lavalle, mä vaan sulan <3 Tämä on sitä kuuluisaa karismaa ja aitoa vetovoimaa!
Myös Vesku tekee oman tyylistään eikä yritä liikoja. Se on mielestäni ihan yhtä OK kuin liialliseltakin välillä tuntuva kikkailu ja biisien/sanojen muuttaminen
Coverointihan on siitä hauska taiteenlaji, että sen voi tehdä niin monesta eri kulmasta ja kaikki on aina oikein, kunhan vaan uskaltaa tehdä sen siitä kulmasta mikä itsestä tuntuu omimmalta.
Ressu, Vesku ja Reino ovat sellaisia että luottavat vahvasti fiilikseen. Biisit valikoidaan niin että ne pystytään vetämään omalla tyylillä ja hyvällä fiiliksellä, mutta ei sen kummemmin kajota biisien rakenteisiin tai lyriikkoihin.
Mariska ja Stig ovat minun mielestäni ennen kaikkea sanoittajia, joten on aika luonnollista että he lähtevät hakemaan usein sanoituksen kautta, eli sanoitetaan biisi alkuperäistä kunnioittaen omaan suuhun sopivaksi.
Ylpöllä on tuo oma vähän taiteellinenkin tyylinsä joka perustuu ennen kaikkea kuitenkin persoonaan, sellaiseen herkkyyden ja raivon yhdistämiseen, ja sen takia Ylppö on pistänyt biisien rakennetta aika lailla uusiksi.
Arja ja Jannika on sitten sellaisia joihin en pääse oikein kiinni. Jannika tuntuu olevan jonkinlainen Wirtasen perheen ja Nelosen yhteinen tuote jonka jokainen liike on jonkun markkinointisuunnitelman läpi puserrettu ja en ole oikein päässyt kiinni mitä hän oikeasti haluaisi tehdä. Arja taasen on ahdistettu niin tiukasti siihen fundamentalistiseen iskelmälokeroon ettei oikein tahdo uskaltaa murtautua sieltä ja tehdä sellaista musiikkia jota oikeasti haluaisi tehdä, jos se ei sovi siihen ahtaaseen iskelmämuottiin. Iskelmämaailma tuntuu olevan hyvin ahdasmielistä verrattuna moneen muuhun genreen.
Olisipa ollut hauska muuten kun Veskun päivänä Arja olisi repäissyt ja vanhana tangokuninkaallisena vetänyt oikein kunnon tangoversion Tango Deliriumista. Tällaista pientä hulluttelua omalla imagolla toivoisi välillä Arjankin kohdalla.
Arja olisi voinut repäistä kunnolla laulamalla Veskun päivänä Perseeseen- kappaleen.
Olispahan ollut näky ja varmasti olisi media pullistellut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ressusta tulee niin hyvä fiilis! Aina jätkä täynnä energiaa ja intoa, tempautuu mukaan rytmiin itse. Ei uskoisi pian 60-vuotiaaksi! Ressu ei yritä esittää mitään suurta taiteilijaa tai erikoisuudentavoittelijaa, vaan vetää rehdisti bileet pystyyn ja tekee tanssittavia versioita, joita voi hienolla äänellään laulaa. Kun Ressu astuu lavalle, mä vaan sulan <3 Tämä on sitä kuuluisaa karismaa ja aitoa vetovoimaa!
Myös Vesku tekee oman tyylistään eikä yritä liikoja. Se on mielestäni ihan yhtä OK kuin liialliseltakin välillä tuntuva kikkailu ja biisien/sanojen muuttaminen
Coverointihan on siitä hauska taiteenlaji, että sen voi tehdä niin monesta eri kulmasta ja kaikki on aina oikein, kunhan vaan uskaltaa tehdä sen siitä kulmasta mikä itsestä tuntuu omimmalta.
Ressu, Vesku ja Reino ovat sellaisia että luottavat vahvasti fiilikseen. Biisit valikoidaan niin että ne pystytään vetämään omalla tyylillä ja hyvällä fiiliksellä, mutta ei sen kummemmin kajota biisien rakenteisiin tai lyriikkoihin.
Mariska ja Stig ovat minun mielestäni ennen kaikkea sanoittajia, joten on aika luonnollista että he lähtevät hakemaan usein sanoituksen kautta, eli sanoitetaan biisi alkuperäistä kunnioittaen omaan suuhun sopivaksi.
Ylpöllä on tuo oma vähän taiteellinenkin tyylinsä joka perustuu ennen kaikkea kuitenkin persoonaan, sellaiseen herkkyyden ja raivon yhdistämiseen, ja sen takia Ylppö on pistänyt biisien rakennetta aika lailla uusiksi.
Arja ja Jannika on sitten sellaisia joihin en pääse oikein kiinni. Jannika tuntuu olevan jonkinlainen Wirtasen perheen ja Nelosen yhteinen tuote jonka jokainen liike on jonkun markkinointisuunnitelman läpi puserrettu ja en ole oikein päässyt kiinni mitä hän oikeasti haluaisi tehdä. Arja taasen on ahdistettu niin tiukasti siihen fundamentalistiseen iskelmälokeroon ettei oikein tahdo uskaltaa murtautua sieltä ja tehdä sellaista musiikkia jota oikeasti haluaisi tehdä, jos se ei sovi siihen ahtaaseen iskelmämuottiin. Iskelmämaailma tuntuu olevan hyvin ahdasmielistä verrattuna moneen muuhun genreen.
Olisipa ollut hauska muuten kun Veskun päivänä Arja olisi repäissyt ja vanhana tangokuninkaallisena vetänyt oikein kunnon tangoversion Tango Deliriumista. Tällaista pientä hulluttelua omalla imagolla toivoisi välillä Arjankin kohdalla.
Arja olisi voinut repäistä kunnolla laulamalla Veskun päivänä Perseeseen- kappaleen.
Olispahan ollut näky ja varmasti olisi media pullistellut asiasta.
Ressu olis sporttimiehenä voinut tempasta "Ootko tehnyt lenkkiä" tsibaleen 🤔😁
Ylppö ja Mariska sopis hyvin yhteen. Molemmilla lapsia, kummallakaan ei parisuhdetta ja molemmat hyvännäköisiä ja heillä tuntuu synkkaavan. Sellasia taidesieluja, samaa ikähaitariakin. Jospa kulissien takana tapahtuu.
Ylppö taitaa kuitenkin liian retku Mariskalle.
Vierailija kirjoitti:
Ylppö ja Mariska sopis hyvin yhteen. Molemmilla lapsia, kummallakaan ei parisuhdetta ja molemmat hyvännäköisiä ja heillä tuntuu synkkaavan. Sellasia taidesieluja, samaa ikähaitariakin. Jospa kulissien takana tapahtuu.
Eiks Ylpöllä ole edelleen se 24 vuotias bööna? Mariskasta en tiedä. Mut olen samaa mieltä, että olisivat hyvä pari.
Vierailija kirjoitti:
Eiks Ylpöllä ole edelleen se 24 vuotias bööna?
Kyllä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa näitä ihmisiä, joilla pitää aina olla jotain draamaa menossa. Aina pitää jonkun olla salasuhteessa jonkun muun kanssa, ihan sama vaikka olis työkaveri, sukulainen tai kummi. Eikö nää ihmiset osaa ajatella muuta kuin alapäällään?
Mariska ei ottais Ylppöä vaikka maksettais. Kuka haluaa alkoholisoituneen muka-taitelijan. Joku joka romantisoi tuollaista ei ole elänyt päihdeongelmaisen kanssa.